Masy własne i dopuszczalne ładownosci
Moderator: Moderatorzy
-
- początkujący
- Posty: 201
- Rejestracja: poniedziałek 07 gru 2015, 12:37
- Lokalizacja: z Puszczy
Masy własne i dopuszczalne ładownosci
Witam, potrzebne mi dane na temat dopuszczalnych ładowności samochodów do wywozu drewna. Dobrze by było gdybyście mieli informacje o jakimś konkretnym modelu - nazwa samochodu do kłód z 3-osiową naczepą siodłową rozsuwaną i masie własnej pojazdu z tą naczepą . Czekam na odpowiedzi.
,,Rób w życiu to co lubisz a nigdy nie będziesz musiał pracować''
Może w tym coś wyczytasz: http://www.itep.edu.pl/wydawnictwo/pir/ ... rowego.pdf
PS. Nawiasem mówiąc ja o tej pracy wcześniej nie widziałem. Ale ja się nie boję Google...
PS. Nawiasem mówiąc ja o tej pracy wcześniej nie widziałem. Ale ja się nie boję Google...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5663
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
-
- początkujący
- Posty: 201
- Rejestracja: poniedziałek 07 gru 2015, 12:37
- Lokalizacja: z Puszczy
Autor nie podał mas własnych zestawów wywozowych tylko masy jakie wskazał waga po zważeniu zestawu z ładunkiem. Owszem są podane średnie ładunki dla poszczególnych zestawów tj. marek i można teoretycznie masę własną zestawu policzyć odejmując ładunek średni dla danego zestawu od dopuszczalnej masy całkowitej zestawu podanej w rozporządzeniu w zależności od liczby osi, ale te masy to średnie tylko. A dodatkowo zestawy były mocno przeładowane grubo ponad 50 ton było więc i masa własna wyjdzie duża, a zarazem nieodzwierciedlająca faktycznej masy własnej zestawu.Piotrek pisze:I tam nic nie ma?Lukasz105 pisze:Znam artykuł bardzo dobrze...
,,Rób w życiu to co lubisz a nigdy nie będziesz musiał pracować''
A jak to sobie inaczej wyobrażasz? Samochody do wywozu drewna nie są produkowane taśmowo jak osobówki, więc nie są identycznej wagi. Każdy zestaw do wywozu może mieć inną masę. Wystarczy że jest inna naczepa, żuraw, inna ilość kłonic, inny materiał podłogi, inne opony, dodatkowa lodówka w kabinie, inna warstwa błota na oponach i podwoziu, więcej spawów i dodatkowej blachy/szpachli/farby z okazji remontu... - a masa własna różnić się będzie o kilkaset kilogramów...Lukasz105 pisze:można teoretycznie masę własną zestawu policzyć
Dlatego podano średnie masy...
Masy własne ciągników i przyczep dość łatwo wyszukać. Jeśli się wie czego (jaki typ) szukać.Lukasz105 pisze:Autor nie podał mas własnych zestawów wywozowych
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
A u kogo są, skoro są na OBOWIĄZKOWYCH tabliczkach znamionowych i w dowodach rejestracyjnych?Wiesław pisze:nie ma standardów masy w katalogach...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Piotrek o ile wiem (kiedyś mi to kierowca tłumaczył) w dowodzie po instalacji oprzyrządowania specjalistycznego dopisywana jest jego masa do masy pojazdu na podstawie danych producenta tego oprzyrządowania. Dlatego za każdym razem może być inna, bo każdy właściciel może sobie instalować dowolny sprzęt zgodny z jego potrzebami.
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Czyli można wyliczyć. Masę naczepy bierzemy z katalogu producenta naczepy, masę oprzyrządowania z katalogów producenta owego. Na tej podstawie uśredniamy sobie wartości i mamy średnią masę własną zestawu. Pracochłonne ale możliwe.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Nie bardzo.Piotrek pisze:Masę naczepy bierzemy z katalogu producenta naczepy, masę oprzyrządowania z katalogów producenta owego.
Brakuje jeszcze masy stali/aluminium/kompozytów/stopów/itd użytych do zabudowy (jakie i ile kłonic?, naczepy z podłogą/bez niej?, zbiornik oleju hydraulicznego stalowy/jakiej pojemności?, jaka rama pomocnicza pod konkretny żuraw? jaka budowa i rozstaw wysuwu pod ten żuraw? jakie siłowniki i dodatkowy zbiornik oleju hydraulicznego? Żuraw o jakiej masie/wysięgu? Czy przyczepa ma mieć podłogę? Stalową? drewnianą? o jakiej nośności? Ewentualnie czy mają być dodatkowe zdejmowalne burty w przyczepie? itd, itp...)
W rzemieślniczych firmach od zabudowy pojazdów nie ma katalogów tego - robi sie z tego co jest dostępne, lub według wskazań zamawiającego...
A i tak po 2 latach masa pojazdu jest inna, bo użytkownik wprowadził na własną rękę dodatkowe zmiany, które wymusiła praktyka eksploatacji...
Jeszcze raz - w takim razie skąd brana jest masa wybita na tabliczce i skąd urzędnik wystawiający dowód rejestracyjny ją bierze?Wiesław pisze:Brakuje jeszcze masy
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Przy załatwianiu rejestracji pojazdu specjalistycznego i tzw "dozoru" waży się pojazd zabudowany. Co egzemplarz to inna masa.Piotrek pisze:skąd brana jest masa wybita na tabliczce i skąd urzędnik wystawiający dowód rejestracyjny ją bierze?
Od 1999 roku firma nasza posiada uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego w zakresie montażu żurawi przenośnych.
Prowadzimy działalność m.in. w zakresie specjalistycznej zabudowy samochodów ciężarowych , sprzedaży oraz montażu żurawi przenośnych, podzespołów ruchomych, hakowców, hydrauliki siłowej oraz naprawy i konserwacji tych urządzeń. Wszystkie usługi wykonujemy w pełni profesjonalnie wg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Używamy materiałów najwyższej jakości i zatrudniamy świetnych fachowców.
W związku z prowadzoną przez nas działalnością oferujemy pomoc przy:
-rejestracji żurawi przenośnych oraz dźwigników w UDT (przygotowanie wniosku, dokumentacji oraz badania odbiorcze zakończone rejestracją)
-przygotowaniu dokumentacji do rejestracji urządzeń w UDT
-wykonaniu przeglądów technicznych pod dozorem UDT
-przeszkoleniu osób odpowiedzialnych za obsługę i eksploatację żurawi przenośnych
-stałej konserwacji żurawi przenośnych przez uprawnionego konserwatora
OK. Późno już a ja nie drwalnik, żebym drążył.Wiesław pisze:Przy załatwianiu rejestracji pojazdu specjalistycznego
PS.
Nie ma tu nic o rejestracji w Wydziale Komunikacji...Wiesław pisze:Cytat:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Żeby doszło do rejestracji, potrzebna rozpiska z badań technicznych. A tam jest rozpisana masa, ładowność itd... wszystko to okazuje się dopiero przy tych badaniach, lecz to nazwałem "załatwianiem rejestracji" - jako skrót myślowy...Piotrek pisze:Nie ma tu nic o rejestracji w Wydziale Komunikacji...