Masy własne i dopuszczalne ładownosci

Drewno, klasyfikacja, pomiar, obrót, sprzedaż drewna...

Moderator: Moderatorzy

Lukasz105
początkujący
początkujący
Posty: 201
Rejestracja: poniedziałek 07 gru 2015, 12:37
Lokalizacja: z Puszczy

Masy własne i dopuszczalne ładownosci

Post autor: Lukasz105 »

Witam, potrzebne mi dane na temat dopuszczalnych ładowności samochodów do wywozu drewna. Dobrze by było gdybyście mieli informacje o jakimś konkretnym modelu - nazwa samochodu do kłód z 3-osiową naczepą siodłową rozsuwaną i masie własnej pojazdu z tą naczepą . Czekam na odpowiedzi.
,,Rób w życiu to co lubisz a nigdy nie będziesz musiał pracować''
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Może w tym coś wyczytasz: http://www.itep.edu.pl/wydawnictwo/pir/ ... rowego.pdf

PS. Nawiasem mówiąc ja o tej pracy wcześniej nie widziałem. Ale ja się nie boję Google...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Lukasz105
początkujący
początkujący
Posty: 201
Rejestracja: poniedziałek 07 gru 2015, 12:37
Lokalizacja: z Puszczy

Post autor: Lukasz105 »

Znam artykuł bardzo dobrze...
,,Rób w życiu to co lubisz a nigdy nie będziesz musiał pracować''
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Lukasz105 pisze:Znam artykuł bardzo dobrze...
I tam nic nie ma?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5473
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

A dla kogo ten wywiad :lol: .....to bez Kozery powiem pińcet :lol:
Lukasz105
początkujący
początkujący
Posty: 201
Rejestracja: poniedziałek 07 gru 2015, 12:37
Lokalizacja: z Puszczy

Post autor: Lukasz105 »

Piotrek pisze:
Lukasz105 pisze:Znam artykuł bardzo dobrze...
I tam nic nie ma?
Autor nie podał mas własnych zestawów wywozowych tylko masy jakie wskazał waga po zważeniu zestawu z ładunkiem. Owszem są podane średnie ładunki dla poszczególnych zestawów tj. marek i można teoretycznie masę własną zestawu policzyć odejmując ładunek średni dla danego zestawu od dopuszczalnej masy całkowitej zestawu podanej w rozporządzeniu w zależności od liczby osi, ale te masy to średnie tylko. A dodatkowo zestawy były mocno przeładowane grubo ponad 50 ton było więc i masa własna wyjdzie duża, a zarazem nieodzwierciedlająca faktycznej masy własnej zestawu.
,,Rób w życiu to co lubisz a nigdy nie będziesz musiał pracować''
Wiesław
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4746
Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 19:30

Post autor: Wiesław »

Lukasz105 pisze:można teoretycznie masę własną zestawu policzyć
A jak to sobie inaczej wyobrażasz? Samochody do wywozu drewna nie są produkowane taśmowo jak osobówki, więc nie są identycznej wagi. Każdy zestaw do wywozu może mieć inną masę. Wystarczy że jest inna naczepa, żuraw, inna ilość kłonic, inny materiał podłogi, inne opony, dodatkowa lodówka w kabinie, inna warstwa błota na oponach i podwoziu, więcej spawów i dodatkowej blachy/szpachli/farby z okazji remontu... - a masa własna różnić się będzie o kilkaset kilogramów...
Dlatego podano średnie masy...
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Lukasz105 pisze:Autor nie podał mas własnych zestawów wywozowych
Masy własne ciągników i przyczep dość łatwo wyszukać. Jeśli się wie czego (jaki typ) szukać.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Wiesław
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4746
Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 19:30

Post autor: Wiesław »

Piotrek pisze:Masy własne ciągników i przyczep dość łatwo wyszukać.
Standardowych przyczep - tak
Zabudowanych specjalistycznie do transportu drewna - nie
To samo dotyczy ciągników siodłowych do lasu (dodatkowa hydraulika jest montowana indywidualnie), nie ma standardów masy w katalogach...
Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 66909
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Dokładnie tak. Dlatego pytamy przewoźnika jaki ładunek jest w stanie zabrać każdym pojazdem, choć przyjeżdżają nieraz trzy auta tej samej marki :)
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Wiesław pisze:nie ma standardów masy w katalogach...
A u kogo są, skoro są na OBOWIĄZKOWYCH tabliczkach znamionowych i w dowodach rejestracyjnych?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 66909
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Piotrek o ile wiem (kiedyś mi to kierowca tłumaczył) w dowodzie po instalacji oprzyrządowania specjalistycznego dopisywana jest jego masa do masy pojazdu na podstawie danych producenta tego oprzyrządowania. Dlatego za każdym razem może być inna, bo każdy właściciel może sobie instalować dowolny sprzęt zgodny z jego potrzebami.
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Czyli można wyliczyć. Masę naczepy bierzemy z katalogu producenta naczepy, masę oprzyrządowania z katalogów producenta owego. Na tej podstawie uśredniamy sobie wartości i mamy średnią masę własną zestawu. :) Pracochłonne ale możliwe.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 66909
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Można, choć nie do końca. Czasami trzeba jakiś oryginalny element zastąpić innym i wówczas masa łączna nie równa się sumie obu mas :)
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Wiesław
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4746
Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 19:30

Post autor: Wiesław »

Piotrek pisze:Masę naczepy bierzemy z katalogu producenta naczepy, masę oprzyrządowania z katalogów producenta owego.
Nie bardzo.
Brakuje jeszcze masy stali/aluminium/kompozytów/stopów/itd użytych do zabudowy (jakie i ile kłonic?, naczepy z podłogą/bez niej?, zbiornik oleju hydraulicznego stalowy/jakiej pojemności?, jaka rama pomocnicza pod konkretny żuraw? jaka budowa i rozstaw wysuwu pod ten żuraw? jakie siłowniki i dodatkowy zbiornik oleju hydraulicznego? Żuraw o jakiej masie/wysięgu? Czy przyczepa ma mieć podłogę? Stalową? drewnianą? o jakiej nośności? Ewentualnie czy mają być dodatkowe zdejmowalne burty w przyczepie? itd, itp...)
W rzemieślniczych firmach od zabudowy pojazdów nie ma katalogów tego - robi sie z tego co jest dostępne, lub według wskazań zamawiającego...
A i tak po 2 latach masa pojazdu jest inna, bo użytkownik wprowadził na własną rękę dodatkowe zmiany, które wymusiła praktyka eksploatacji...
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Wiesław pisze:Brakuje jeszcze masy
Jeszcze raz - w takim razie skąd brana jest masa wybita na tabliczce i skąd urzędnik wystawiający dowód rejestracyjny ją bierze?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Wiesław
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4746
Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 19:30

Post autor: Wiesław »

Piotrek pisze:skąd brana jest masa wybita na tabliczce i skąd urzędnik wystawiający dowód rejestracyjny ją bierze?
Przy załatwianiu rejestracji pojazdu specjalistycznego i tzw "dozoru" waży się pojazd zabudowany. Co egzemplarz to inna masa.
Od 1999 roku firma nasza posiada uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego w zakresie montażu żurawi przenośnych.
Prowadzimy działalność m.in. w zakresie specjalistycznej zabudowy samochodów ciężarowych , sprzedaży oraz montażu żurawi przenośnych, podzespołów ruchomych, hakowców, hydrauliki siłowej oraz naprawy i konserwacji tych urządzeń. Wszystkie usługi wykonujemy w pełni profesjonalnie wg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Używamy materiałów najwyższej jakości i zatrudniamy świetnych fachowców.
W związku z prowadzoną przez nas działalnością oferujemy pomoc przy:
-rejestracji żurawi przenośnych oraz dźwigników w UDT (przygotowanie wniosku, dokumentacji oraz badania odbiorcze zakończone rejestracją)
-przygotowaniu dokumentacji do rejestracji urządzeń w UDT
-wykonaniu przeglądów technicznych pod dozorem UDT
-przeszkoleniu osób odpowiedzialnych za obsługę i eksploatację żurawi przenośnych
-stałej konserwacji żurawi przenośnych przez uprawnionego konserwatora
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Wiesław pisze:Przy załatwianiu rejestracji pojazdu specjalistycznego
OK. Późno już a ja nie drwalnik, żebym drążył. :)

PS.
Wiesław pisze:Cytat:
Nie ma tu nic o rejestracji w Wydziale Komunikacji... :wink:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Wiesław
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4746
Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 19:30

Post autor: Wiesław »

Piotrek pisze:Nie ma tu nic o rejestracji w Wydziale Komunikacji...
Żeby doszło do rejestracji, potrzebna rozpiska z badań technicznych. A tam jest rozpisana masa, ładowność itd... wszystko to okazuje się dopiero przy tych badaniach, lecz to nazwałem "załatwianiem rejestracji" - jako skrót myślowy... :wink:
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

A. No to nie pomyślałem. Senny widać byłem :wink:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

ODPOWIEDZ