Sosna z nasion :)

Selekcja drzew, szkółki, odnowienia, zalesienia, pielęgnowanie, inne...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
rafal_knieja
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1101
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2005, 00:00
Lokalizacja: tdyery

Sosna z nasion :)

Post autor: rafal_knieja »

witam!!!
moze dla wielu jest to oczywiste ale nie dla mnie. jestem dopiero amatorem i dopiero"wkraczam w las" a mianowicie chodzi mi o to żeby ktos zamieścił na tym forum poradnik "jak wyhodowac sosnę pospolitą z nasion". z góry dziekuje!!!
Awatar użytkownika
Wolf
początkujący
początkujący
Posty: 40
Rejestracja: środa 25 sie 2004, 00:00

Post autor: Wolf »

Mówiąc w prost: siejesz i rośnie....A tak poważnie to troszke trzeba się napracować aby wyrosła zdrowa sadzonka. Przede wszystkim musisz napisać gdzie chciałbyś ją posiać i jakie ilości. Szkółkarstwo do cięzki i bardzo odpowiezialny kawałek chleba. Wiele czynników wpływa na prawidłowy rozwój takiego siewu. Polecam siegniecie do literatury fachowej.
rafal_knieja
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1101
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2005, 00:00
Lokalizacja: tdyery

Post autor: rafal_knieja »

mi choddzi o pojdyncze sadzonki, nie żeby od razu szkółkę zakładać , tylko po prostu żeby się z nią pobawić. jak duzo pracy to nie szkodzi mam czas.

pozdrowienia dla wszystkich!!!

P.S
chodzi mi o taki siew żeby z szyszek zarodniki wyjąc i zasiac a nie żeby ze sklepu. i jesli moz4ecie to napiszcie taki poradnik lub chociaz podajcie link jeśli jest cos takiego w internecie

DB!!!
Awatar użytkownika
Demogorgon
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 456
Rejestracja: sobota 30 kwie 2005, 00:00

Post autor: Demogorgon »

wyrzuc sporo nasion przez okno i czekaj az cos wyrosnie :wink: ja tak robilem i wychodzilo :mrgreen:
pozdrawiam, SŁAWA

Demogorgon
rafal_knieja
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1101
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2005, 00:00
Lokalizacja: tdyery

Post autor: rafal_knieja »