Elektryki nieopłacalne?

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Elektryki nieopłacalne?

Post autor: Piotrek »

Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

carabus
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1796
Rejestracja: piątek 01 gru 2006, 08:28
Lokalizacja: z kłody

Post autor: carabus »

Swoją drogą ...na ile starcza akumulator??? w sensie ile ładowań wytrzymuje...ile nowy kosztuje...
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

carabus pisze:na ile starcza akumulator???
Spece od Tesli przekonują, że 250 tys. km.
carabus pisze:ile nowy kosztuje
Ci sami spece twierdzą, że oszczędności w kosztach paliwa będą większe niż pokrycie kosztów wymiany nowego akumulatora. Ale nie piszą w jakim kraju i przy jakich cenach...
Ile kosztuje wymiana baterii w samochodzie elektrycznym? (Tesla vs Nissan Leaf)

Akumulator Nissan Leaf o mocy 40 kWh kosztuje 5.499 $ za wymianę, do tego należy doliczyć 3 godziny wymiany. Z tego wynika, że koszt samego akumulatora to to 137 $/kWh. To całkiem nieźle, biorąc pod uwagę fakt, że baterie litowo-jonowe podobno kosztują około 190 $/kWh.

Tesla podobno produkuje swoje baterie litowo-jonowe za 125 $/kWh, co w przypadku wymiany akumulatora w modelu Long Range 80 kWh, przekłada się na wartość 10.000 $ plus koszty instalacji baterii. Są to koszty wymiany baterii po wygaśnięciu 8-letniej gwarancji.

Każda sprzedana kiedykolwiek bateria Tesli jest nadal objęta gwarancją, więc nie ma zbyt wielu raportów na temat ceny detalicznej wymiany baterii. Jednak jak pokazują informacje płynące od kierowców Tesli, żywotność baterii tego producenta jest dość długa. Pojemność akumulatora Model S jest statystycznie utrzymywana powyżej 90% nawet po 250.000 km! Wynik ten zostanie prawdopodobnie utrzymany również w Modelu 3.

Źródło: evblog.pl
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 104860
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

carabus
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1796
Rejestracja: piątek 01 gru 2006, 08:28
Lokalizacja: z kłody

Post autor: carabus »

Piotrek pisze:Spece od Tesli przekonują, że 250 tys. km.
Czyli już niedługo na otomoto będą z przebiegiem 150tys :wink: albo "z adnotacją akumulator jak nowy" :lol: :lol:
Wiesław
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4746
Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 19:30

Post autor: Wiesław »

Ja w kwestii tego jak się mają przepisy do realiów życia:
Załóżmy hipotetycznie, że leśniczy chce używać do celów służbowych swój prywatny samochód elektryczny... Czy dostanie jakiś ryczałt na rozjazdy? :twisted:
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5473
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Re: Elektryki nieopłacalne?

Post autor: Blues Brothers »

Przecież wchodzimy w farmy fotowoltaiczne, więc dostanie darmowy prąd. :lol: A zakup i amortyzacja ?..... I tak mu teraz za to nikt nie płaci :lol:
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77499
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Re:

Post autor: drwalnik »

carabus pisze: czwartek 23 sty 2020, 16:46
Piotrek pisze:Spece od Tesli przekonują, że 250 tys. km.
Czyli już niedługo na otomoto będą z przebiegiem 150tys :wink: albo "z adnotacją akumulator jak nowy" :lol: :lol:
... dziadek jeździł tylko do kościoła :lol:
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5473
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Re: Elektryki nieopłacalne?

Post autor: Blues Brothers »

Jest już w Polsce firma która wymienia pojedyńcze ogniwa, a nie całe baterie. Trafiła do nich Tesla z przebiegiem chyba 300tys, sprawność akumulatorów koło 90 %. Grunt to ładować w domu, powolutku i nie za często.
Awatar użytkownika
77forest
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 287
Rejestracja: wtorek 04 paź 2011, 12:31
Lokalizacja: Polska

Re:

Post autor: 77forest »

Wiesław pisze: środa 09 cze 2021, 13:17 Ja w kwestii tego jak się mają przepisy do realiów życia:
Załóżmy hipotetycznie, że leśniczy chce używać do celów służbowych swój prywatny samochód elektryczny... Czy dostanie jakiś ryczałt na rozjazdy? :twisted:
Nie. Bo w rozporządzeniu są jedynie silniki spalinowe o określonej pojemności.
Awatar użytkownika
Robimik
początkujący
początkujący
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 17 paź 2022, 15:32
Kontakt:

Re: Elektryki nieopłacalne?

Post autor: Robimik »

Miałem okazję raz przejechać pół Niemiec jedną z Tesli. Jechało się metodą żabich skoków, czyli od stacji ładowania do stacji ładowania - żadnych spontanicznych przystanków, żadnego zbaczania z zaplanowanej (i wyznaczonej przez samochód) trasy. Do tego czekanie na wolne ładowarki... Trasa zajęła 9 godzin, gdy zwykle auto pkonuję ją w ok 6. Masakra.
And the road becomes my bride...
ODPOWIEDZ