Spokojnie możesz się wybierać. Już im przeszło, ale sprawdzali na ten przykład równomierność zbierania płynu spryskiwującego przez wycieraczki.Atlas pisze:A już miałem na zlot się wybrać
Służba w prosty sposób prześwietli twój samochód
Moderator: Moderatorzy
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
OTSten pisze:Spokojnie możesz się wybierać. Już im przeszło, ale sprawdzali na ten przykład równomierność zbierania płynu spryskiwującego przez wycieraczki.Atlas pisze:A już miałem na zlot się wybrać
Ja z drogówką z tego województwa też mam jak najgorsze wspomnienia.
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
-
- początkujący
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57
No widzisz Atlas, już kolega Ci wytknął że gaśnicy nie masz pod ręką. Ja dodam że przy kolizji drzwi się często blokują, gasnica powinna byc w zasięgu ręki, nie nogi
Nie musisz mnie przekonywać bo jestem przekonany do jazdy zgodnie z przepisami, tylko protestuje przeciwko karaniu mnie, jako przedsiebiorcy który nie ma żadnego wpływu na to ile ktoś zabiera i czy ma auto sprawne.
Nie usmiecha mi się też płacenie za transport około 30-40% więcej, bo z czego mam to pokryć jak? Przecież drastycznie zwieksza to cenę surowca, nawet jesli ktoś posiada swoja flotę. Wiem że to niczyja wina, że trzeba wozić zgodnie z przepisami, a co najgorsze wiem że znowu ja mam za to zapłacić !
Nie musisz mnie przekonywać bo jestem przekonany do jazdy zgodnie z przepisami, tylko protestuje przeciwko karaniu mnie, jako przedsiebiorcy który nie ma żadnego wpływu na to ile ktoś zabiera i czy ma auto sprawne.
Nie usmiecha mi się też płacenie za transport około 30-40% więcej, bo z czego mam to pokryć jak? Przecież drastycznie zwieksza to cenę surowca, nawet jesli ktoś posiada swoja flotę. Wiem że to niczyja wina, że trzeba wozić zgodnie z przepisami, a co najgorsze wiem że znowu ja mam za to zapłacić !
Tak. Paragrafy o stanie technicznym pojazdu. Wycieraczka powinna zbierać równomiernie. Jeśli nie zbiera to jest uszkodzona. Jeśli jest uszkodzona to pojazd jest w złym stanie technicznym i w związku z tym należy kierowce zobowiązać do usunięcia usterki i ukarać go mandatem.Atlas pisze:A normę jakąś na to mają ?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Fakt.mackomacko pisze:dodam że przy kolizji drzwi się często blokują
Pewien szkolący kierowców w TV stwierdził, że gaśnica/apteczka jest dla niosących pomoc, poszkodowani raczej nie są w stanie z nich skorzystać (obrażenia / szok) i wiele miał w tym racji.
Ale racja przepis jest przepis - idę przełożyć.
Złożyłbym zamówienie - proszę przewieźć .... z .... do... w ilości nie przekraczającej max ładowność.mackomacko pisze:protestuje przeciwko karaniu mnie, jako przedsiebiorcy który nie ma żadnego wpływu na to ile ktoś zabiera
Przerzuć te koszty ma mnie.mackomacko pisze:Nie usmiecha mi się też płacenie za transport około 30-40% więcej, (...), a co najgorsze wiem że znowu ja mam za to zapłacić !
Wolę zapłacić dwa razy tyle za transport i nie płacić nic za remonty dróg. Jako gratis bedę mógł jeździć po dobrych drogach. Obecnie płacę za remonty i jeżdżę po gruzie.
Łatwo mi pieprzyć, ale ten obecny system prowadzi do nikąd.
Politycy nie chcą budować dobrych dróg, oni chcą budować dużo dróg... bo więcej wyborców zadowolą... na pół roku... a po wyborach ...
Trwała droga to tania droga (liczę budowę + koszty remontów przez 30 lat minus koszty wypadków). Jak zbudować taką drogę wie nawet leśnik, politycy i drogowcy nie chcą tego wiedzieć.
Jak transportowcy ryzykowali i wozili po 10 ton za dużo to dla odbiorcy było dobrze, teraz jak chcemy legalnie wozić po te 25m3 sosny to wielkie oburzenie bo nie będzie się opłacić tartaku prowadzić. My i tak już lewo dajemy rade przez wysokie ceny paliwa i inne ciągle rosnące koszty transportu. Tutaj jeden kolega napisał że jak podniesiemy stawkę o 30% to drastycznie się podniesie cena surowca. To jest oczywiście nie prawda bo przy stawce 20 zł za m3 jak podniesiemy 30% to te 6zł przy cenie drewna przekraczającej 300zł to jest nic, więc gdzie ta drastyczna podwyżka surowca? Leśniczy jako urzędnik państwowy powinien dbać o bezpieczeństwo i nie wypuszczać przeładowanego samochodu z lasu, jaki to problem zobaczyć w dowodzie ładowność. W ten sposób ograniczyło by się nieuczciwą konkurencje, nierzadko z lasu wyjeżdżają samochody z ponad 40m3 drewna.
Nawiasem mówiąc to na forach "tartacznych" też taka dyskusja trwa?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
-
- początkujący
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57
A gdzie napisałem że tartak prowadzę? Zajmuje się tylko opałem, i dla mnie te 30% na jednym transporcie to bardzo dużo. Jeśli dla Ciebie to tylko 6zł na m3 to po co wołasz więcej? Przeciez to tylko 6zł, a przy obecnych cenach paliwa to i tak niewielepablo85 pisze: To jest oczywiście nie prawda bo przy stawce 20 zł za m3 jak podniesiemy 30% to te 6zł przy cenie drewna przekraczającej 300zł to jest nic, więc gdzie ta drastyczna podwyżka surowca?
Jak czytam takie teksty to mnie krew zalewa Każdy liczy tylko swoje, przewoźnikowi sie nie opłaca ale producentom musi.
Zresztą, znajdź Polaka który nie narzeka (oczywiście ja najwięcej )
Tutaj sie z Toba zgadzam, zwłaszcza w pierwszej części zdaniaAtlas pisze:Łatwo mi pieprzyć, ale ten obecny system prowadzi do nikąd.
W każdym razie ostatnio jeśli wcześniej przeładowywaliśmy to tym razem na pewno poszło regulaminowo. Zgodnie z tabelkami
Czy mógłby mi ktoś przypomnieć jak się nazywa człowieka, który z chęci zysku nawołuje do łamania prawa?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- Rafał i Ania
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3056
- Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07
nie do konca bo:Piotrek pisze:Tak. Paragrafy o stanie technicznym pojazdu. Wycieraczka powinna zbierać równomiernie. Jeśli nie zbiera to jest uszkodzona. Jeśli jest uszkodzona to pojazd jest w złym stanie technicznym i w związku z tym należy kierowce zobowiązać do usunięcia usterki i ukarać go mandatem.Atlas pisze:A normę jakąś na to mają ?
Paragrafy o stanie technicznym pojazdu. Wycieraczka powinna zbierać równomiernie w polu widzenia kierowcy
jeśli nie zbiera to jest uszkodzona/ NIE czasem trzeba użyć spryskiwacza lub przegiąć gumkę.
Nie wiem jak ta sprawa by sie zakończyła bo ja odmówiłbym przyjęcia mandatu i nie oddał dowodu rej bo najczęściej jakieś piórko posiadam i można je w każdej chwili zmienić.
Takie czepianie się władzy o wszystko nazywamy strzyżeniem owiec a z bezpieczeństwem nie ma to nic wspólnego
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
- Rafał i Ania
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3056
- Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07
pablo85 napisał/a:
To jest oczywiście nie prawda bo przy stawce 20 zł za m3 jak podniesiemy 30% to te 6zł przy cenie drewna przekraczającej 300zł to jest nic, więc gdzie ta drastyczna podwyżka surowca?
30 % na półproduktach bo tak wnioskuję jest to wasze drewno w niektórych branżach spowodowało by katastrofę. przy dużych wolumenach i dużych dealach 2% jest czasem nie do przyjęcia
To jest oczywiście nie prawda bo przy stawce 20 zł za m3 jak podniesiemy 30% to te 6zł przy cenie drewna przekraczającej 300zł to jest nic, więc gdzie ta drastyczna podwyżka surowca?
30 % na półproduktach bo tak wnioskuję jest to wasze drewno w niektórych branżach spowodowało by katastrofę. przy dużych wolumenach i dużych dealach 2% jest czasem nie do przyjęcia
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
Nie było pytania o to co bym zrobił tylko czy istnieje na to paragraf. Więc paragraf istnieje. Czy udało by się go obronić przed sądem? No tutaj wiele zależy od sądu, niestety...Rafał i Ania pisze:ja odmówiłbym przyjęcia mandatu
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
-
- początkujący
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57
Psss gdzie masz nawoływanie do łamania prawa? Poza tym skąd wiesz ile wazy 25m3 drewna? Ja nie wiem ! Moim zdaniem 25m3 mozna załadowac bo drewno było suchePiotrek pisze:Czy mógłby mi ktoś przypomnieć jak się nazywa człowieka, który z chęci zysku nawołuje do łamania prawa?
Do dnia wejścia ustawy o karaniu przedsiębiorców nie interesowało mnie i nawet nie wiedziałem że tak wielkie auta z przyczepami nie moga zabrać więcej jak 25m3.
Tym bardziej że słyszałem o takich co po 30m3 liściastego wozili.
Mnie ten przepis martwi z jeszcze innego powodu, o którym chyba nie pisaliście.
Mniejszy ładunek przy tej samej sumie wywozów oznacza więcej kursów...
Lubicie klepać kwity i kwitnąć w samochodzie na mrozie? I to niekoniecznie między godziną 7 a 15. Teraz będzie tego więcej.
Z drugiej strony problem przeładowanych ciężarówek na polskich drogach (nie tylko z drewnem) jest jak najbardziej sprawą, którą należałoby jakoś rozwiązać. Jeśli tego się nie załatwi to głupotą jest inwestowanie miliardów zł w drogi, skoro zaraz po euro tiry je rozpirzą w drobny mak.
Abstrahując od leśnictwa... może by tak www.tirynatory.pl ?
Mniejszy ładunek przy tej samej sumie wywozów oznacza więcej kursów...
Lubicie klepać kwity i kwitnąć w samochodzie na mrozie? I to niekoniecznie między godziną 7 a 15. Teraz będzie tego więcej.
Z drugiej strony problem przeładowanych ciężarówek na polskich drogach (nie tylko z drewnem) jest jak najbardziej sprawą, którą należałoby jakoś rozwiązać. Jeśli tego się nie załatwi to głupotą jest inwestowanie miliardów zł w drogi, skoro zaraz po euro tiry je rozpirzą w drobny mak.
Abstrahując od leśnictwa... może by tak www.tirynatory.pl ?
"Błogosławiony, kto nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego w słowa" - J. Tuwim
Ciężarówki w krajach na zachód od Odry i Nysy, a już na pewno w USA, wożą ładunki ważące znacznie więcej a mimo tego nawierzchnie tamtejszych dróg po dziesięciu latach intensywnej eksploatacji wyglądają lepiej niż nasze drogi po roku. Podobnie jest z autobusami miejskimi - w Polsce rok po remoncie ulicy (lub przystanku) pojawiają się koleiny a asfaltowa nawierzchnia malowniczą "falą" zaczyna wspinać się na chodnik.joker pisze:Jeśli tego się nie załatwi to głupotą jest inwestowanie miliardów zł w drogi, skoro zaraz po euro tiry je rozpirzą w drobny mak.
Nikt mi nie powie, że to normalne. To jest efekt stosowania złych technologii ("oszczędnych") i błędnego planowania ("oszczędnego"). No i braku wyobraźni. Bo przy obecnych cenach za przejazd autostradami należy na etapie planowania owej autostrady założyć, że co najmniej 10% ciężarówek pojedzie równoległymi trasami a nie po drogiej autostradzie. Wobec tego zaplanowana i zbudowana wiele lat temu droga, przystosowana do mniejszego natężenia i mniejszych nacisków na cm², musi ulec destrukcji.
No ale to wiem tylko ja, a na inwestycje drogowe nie mam żadnego wpływu.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
-
- początkujący
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57
W ciagu ostatnich lat cały czas zwieksza sie koszty transportu poprzez wprowadzenie podatku do paliwa, zwiekszeniu róznych składek, wymaganiu coraz to więcej dokumentów itd itp.
Natężenie ruchu rośnie z kazdym rokiem a dróg jest za mało.
Uważam że podatki drogowe powinny być płacone od masy całkowitej i takie ciężarówki powinny słono płacić. Skoro drogi są rozwalane tysiąckrotnie bardziej przez jednego TIRA 40tonowego to może rozłóżmy jego ładunek na dwa auta 20 TONOWE albo cztery 10 TONOWE
Zmniejszy się przy tym bezrobocie, drogi będa dłużej eksploatowane, a Polska znowu zabłysnie na świecie...
Ograniczmy ładunki z 20 TON na 10 TON Państwo na pewno na tym zyska wielokrotnie, zaoszczędzi na remontach drug, skasuje podwójnie za podatki z paliwa i pracowników dodatkowych. Na każdej z tym związanej transakcji. Pewnie to płytkie myslenie ale czekam teraz na riposty
Atlas i inni beda wówczas szczęśliwi, jedno byłoby pewne, drogi co dla wielu jest najważniejsze byłyby mniej wyeksplatowane.
Cytat:
"Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt."
Wniosek? Niech ten TIR płaci 163840 x stawkę auta osobowego podatku drogowego.
To jest po prostu smieszne, drogi nalezy robic takie że 5 TON przeładunku ich nie zniszczy w tak szybkim tepie jak to widać. Co dziwne niedaleko mnie jest droga do 16 ton, codziennie jeżdża po niej TIRY od wielu lat i wyglada lepiej niż droga krajowa robiona 2 lata temu. Dlaczego? Moze dlatego że była robiona za "komuny" a nie teraz
Natężenie ruchu rośnie z kazdym rokiem a dróg jest za mało.
Uważam że podatki drogowe powinny być płacone od masy całkowitej i takie ciężarówki powinny słono płacić. Skoro drogi są rozwalane tysiąckrotnie bardziej przez jednego TIRA 40tonowego to może rozłóżmy jego ładunek na dwa auta 20 TONOWE albo cztery 10 TONOWE
Zmniejszy się przy tym bezrobocie, drogi będa dłużej eksploatowane, a Polska znowu zabłysnie na świecie...
Ograniczmy ładunki z 20 TON na 10 TON Państwo na pewno na tym zyska wielokrotnie, zaoszczędzi na remontach drug, skasuje podwójnie za podatki z paliwa i pracowników dodatkowych. Na każdej z tym związanej transakcji. Pewnie to płytkie myslenie ale czekam teraz na riposty
Atlas i inni beda wówczas szczęśliwi, jedno byłoby pewne, drogi co dla wielu jest najważniejsze byłyby mniej wyeksplatowane.
Cytat:
"Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt."
Wniosek? Niech ten TIR płaci 163840 x stawkę auta osobowego podatku drogowego.
To jest po prostu smieszne, drogi nalezy robic takie że 5 TON przeładunku ich nie zniszczy w tak szybkim tepie jak to widać. Co dziwne niedaleko mnie jest droga do 16 ton, codziennie jeżdża po niej TIRY od wielu lat i wyglada lepiej niż droga krajowa robiona 2 lata temu. Dlaczego? Moze dlatego że była robiona za "komuny" a nie teraz