Paliwo w góre - stawka za kilometr w miejscu.

Pieniądze nie tylko w lasach są ważne...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105105
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Quercus pisze:Sorry Piotrek ale to niezbyt mądry pomysł, ale by gazety miały co pisać o przywilejach kolejnych grup pracowniczych.
Jakoś o obecnym zapisie dotyczącym 1500 km bez ograniczeń wielkościa gminy się nie rozpisywały. Ani wówczas gdy rozporządzenie sie ukazało po raz pierwszy, ani teraz gdy dodawano do owych uprzywilejowanych służbe w parkach narodowych.
I błagam, przynajmniej na tym forum nie twórzmy prawa pod presją sloganu "co media na to powiedzą" czyli innymi słowy "lepiej nie, bo nam słupki opadną"!
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

jeger
leśniczy
leśniczy
Posty: 776
Rejestracja: sobota 13 mar 2010, 17:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jeger »

Ty chłopie nie martw sie za media , bo one i tak napisza co będą chciały i tobą przejmować się nie będą.podczas tych konsultacji społecznych należy wprowadzić trzecią strefę dla aut powyżej 2000cm.zacznijcie myśleć kryteriami cywilizowanego świata i nie zmuszajcie ludzi do jeżdżenia dziurawymi maluchami. Nie wymyślajcie pierdołwatych współczynników- Rozporządzenie musi być czytelne.
11
Awatar użytkownika
pod lasem
początkujący
początkujący
Posty: 75
Rejestracja: środa 13 paź 2010, 17:05
Lokalizacja: Lasu

Post autor: pod lasem »

Jakieś nowe wieści w sprawie stawek ??
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170013
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Pewnie krążą w ramach uzgodnień międzyresortowych.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
pod lasem
początkujący
początkujący
Posty: 75
Rejestracja: środa 13 paź 2010, 17:05
Lokalizacja: Lasu

Post autor: pod lasem »

Awatar użytkownika
pod lasem
początkujący
początkujący
Posty: 75
Rejestracja: środa 13 paź 2010, 17:05
Lokalizacja: Lasu

Post autor: pod lasem »

El

Post autor: El »

A dlaczego proponowana przez ZLP dodatkowa, najwyższa stawka miałaby obowiązywać tylko dla aut o pojemności powyżej 1400 cm3? Wielu leśników, zwłaszcza tych młodych, na dorobku, jeździ starymi osobówkami (np. VW Golf) z instalacją gazową i silnikami o pojemności mieszczącej się w przedziale 1350-1400 cm3.
Awatar użytkownika
SmutnyMnietek
początkujący
początkujący
Posty: 202
Rejestracja: środa 22 wrz 2010, 13:56
Lokalizacja: stąd

Post autor: SmutnyMnietek »

Skoro ZLP wystawia opinię POZYTYWNĄ, dalsze wywody w piśmie mogą zostać (i zapewne zostaną) zignorowane.
Awatar użytkownika
pod lasem
początkujący
początkujący
Posty: 75
Rejestracja: środa 13 paź 2010, 17:05
Lokalizacja: Lasu

Post autor: pod lasem »

Nie chcę wychodzić przed szereg ale przy aktualnych cenach paliw to i tak te stawki nie są w pełni satysfakcjonujące.

ale lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu :)
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170013
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

El pisze:Wielu leśników, zwłaszcza tych młodych, na dorobku, jeździ starymi osobówkami (np. VW Golf) z instalacją gazową i silnikami o pojemności mieszczącej się w przedziale 1350-1400 cm3.
No ja bym o gazie nie wspominał, bo jezscze znajdzie się zapis, że auta na gaz mają mieć mniejsze stawki.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
El

Post autor: El »

A może w ramach dbania o ekologię należałoby zakazać leśnikom jeżdżenia po lesie starymi, smrodzącymi i kopcącymi dieslami? ;)
Atlas
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4243
Rejestracja: wtorek 10 lut 2009, 22:20
Lokalizacja: z duszy leśnej

Post autor: Atlas »

OFF o dbaniu o środowisko.
El pisze:A może w ramach dbania o ekologię należałoby zakazać leśnikom jeżdżenia po lesie starymi, smrodzącymi i kopcącymi dieslami?
Nurtuje mnie pytanie - co jest większą dbałością o ćzystość środowiska?
Naprawianie starej maszyny, czy zastąpienie jej nową?
Ile trzeba wywalić dymu z huty by wyprodukować nową maszynę?
Które niszczenie środowiska jest większe to związane z produkcję dwóch (czasem trzech) nowych samochodów, czy ten trochę większy (nie zawsze) smrodek z rury wydechowej starszego auta?
Które zużycie olejów jest większe to w starszym aucie, czy stosowane do chłodzenia obrabiarek skrawających produkujących niepotrzebnie nowe auto?
Obecnie koncerny produkują auta o znacznie mniejszej żywotności i pieprzą o dbałości o środowisko... bo to modne i chwytliwe pieprzenie...

Za www.sciaga.pl/tekst/zalacznik/4223/ Surowce metaliczne w Polsce i na świecie
na wyprodukowanie 1 tony surówki żelaza, a następnie stali, zużywa się od ok. 3 do 4 ton surowców i paliwa
Huta, zużywająca rudę o zawartości 50% żelaza, potrzebuje 2 tony rudy dla wytworzenia 1 tony surówki
dla wytworzenia 1 tony stali przeciętnie od 0,8 do 1,2 tony koksu; zatem huta o rocznej produkcji 500 tys. ton surówki zużyje ok. 500 tys. ton koksu.
Nowoczesna huta produkująca 1,5 mln ton stali rocznie, zużywa dziennie ok. 750 tys. ton wody. Są to ilości ogromne
produkcja aluminium należy bowiem do bardzo energochłonnych przedsięwzięć, ponieważ na wyprodukowanie 1 tony czystego aluminium z boksytu zużywa się ok. 15 tys. kWh energii elektrycznej.
Recykling starego auta też zatruwa.

Więc co bardziej rozpieprza środowisko produkcja kolejnych aut (maszyn) czy użytkowanie starych?
Kopcą więcej lecz chętniej kupujemy te z większą mocą, a deklaracja sprzedawcy o spalaniu to pobożne życzenia.
Nowe mają katalizatory i trują przez to metalami ciężkimi, co bardziej truje ten smrodek czy metale ciężkie?

Gdyby producentom zależało na środowisku naturalnym, to produkowaliby auta trwałe, a robią odwrotnie i paplają o ekogii, a klient to łyka ...
Brzost
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22054
Rejestracja: piątek 22 lip 2005, 00:00

Post autor: Brzost »

Atlas - wyraziłeś głośno moje własne wątpliwości.
„Imperatorowa i państwa ościenne przywrócą spokojność obywatelom naszym/Przeto z wolnej woli dziś rezygnujemy/Z pretensji do tronu i polskiej korony/Nieszczęśliwie zdarzona w kraju insurekcja/Pogrążyła go w chaos oraz stan zniszczenia." (Jacek Kaczmarski - "Krajobraz po uczcie")
Awatar użytkownika
SmutnyMnietek
początkujący
początkujący
Posty: 202
Rejestracja: środa 22 wrz 2010, 13:56
Lokalizacja: stąd

Post autor: SmutnyMnietek »

Fachowcy prognozują, że być może jeszcze w sierpniu cena detaliczna paliw przekroczy 6zł/l. Ciekawe kiedy wdrożone zostaną nowe stawki, może dopiero przy 7zł?
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170013
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

SmutnyMnietek pisze:Ciekawe kiedy wdrożone zostaną nowe stawki
Jak zostaną zatwierdzone :P
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Wyższe stawki za jazdy

Post autor: 11 »

Pracownicy używający prywatnych aut do celów służbowych otrzymają od nowego roku większe zwroty kosztów. Resort infrastruktury przygotował nowe rozporządzenie w tej sprawie.
Zgodnie z projektowaną nowelizacją rozporządzenia w sprawie warunków ustalania oraz dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy, stawki zwrotu kosztów za kilometr mają wynosić od przyszłego roku:
- dla samochodu osobowego:
a) o pojemności skokowej poniżej 900 cm3 – 0,97 zł,
b) o pojemności skokowej powyżej 900 cm3 – 1,01 zł
- dla motocykla – 0,92 zł
- dla motoroweru – 0,81 zł...

http://samorzad.pap.pl/palio/html.run?_ ... -820372472
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170013
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

A miałem nadzieję, że owo rozporządzenie wejdzie na przełomie września i października ... :wink:
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
andrzejos
leśniczy
leśniczy
Posty: 521
Rejestracja: czwartek 20 sty 2011, 14:44

Post autor: andrzejos »

stawki za km nijak maj się do kosztów utrzymania wymienionych pojazdów, trzeba będzie przeprosić się z poczciwym " komarem " ;/
Awatar użytkownika
poreba
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1929
Rejestracja: niedziela 06 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: wracali Litwini

Post autor: poreba »

Piotrek pisze:
Quercus pisze:to niezbyt mądry pomysł, ale by gazety miały co pisać o przywilejach kolejnych grup pracowniczych.
przynajmniej na tym forum nie twórzmy prawa pod presją sloganu "co media na to powiedzą" czyli innymi słowy "lepiej nie, bo nam słupki opadną"!
A czy tutaj mogę zaproponować aby w diabły zrezygnować z tych dziadowskich *ryczałtów* i zacząć się rozliczać się ze zleceniodawcą pardon: pracodawcą, wg stawek rynkowych za najem autka z kierowcą do jazd terenowych? Akurat w kwestii ryczałtów w pełni popieram 'terenowców', są tu oszukiwani przez pracodawcę na potęgę. Bo kto ma największe ryczałty? Ci którzy najwięcej jeżdżą po terenie czy...
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170013
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Było już o tym mówione. Ryczałt to nie zwrot kosztów użytkowania, napraw, ubezpieczenia itp.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
ODPOWIEDZ