Paliwo w góre - stawka za kilometr w miejscu.

Pieniądze nie tylko w lasach są ważne...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gajowy morucha
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 452
Rejestracja: środa 23 lip 2008, 20:30
Lokalizacja: z bagien

Paliwo w góre - stawka za kilometr w miejscu.

Post autor: gajowy morucha »

Co myślicie o stojącej od długiego czasu w miejscu kwocie zwrotu za przejechany 1 kilometr gdy paliwo drozeje z dnia na dzień? Czy ktoś ze ZZ lub naszych władz na górze ma wogóle ochotę się tym zajać?
bo żyje dla lasu
rutas
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2145
Rejestracja: sobota 15 gru 2007, 18:35
Lokalizacja: polska

Post autor: rutas »

Malo tego! Paliwo w górę a terenowi obniża się limity kilometrów. Pryska mit o mobilności i szybkim reagowaniu na zdarzenia, zwłaszcza przy stanie dróg leśnych. Panowie decydenci - WIĘCEJ ROZSĄDKU !!!!!! :help:
Trwajmy przy swoich przekonaniach!
Atlas
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4243
Rejestracja: wtorek 10 lut 2009, 22:20
Lokalizacja: z duszy leśnej

Post autor: Atlas »

gajowy morucha pisze:kwocie zwrotu za przejechany 1 kilometr
Winno być kwocie częściowego zwrotu za przejechany 1 kilometr
Jakoś nie wydaje mi się, by można nazwać zwrotem stawkę ryczałtową taką samą dla asfaltów i leśnych dróg .
Awatar użytkownika
niziołek
wiceminister
wiceminister
Posty: 25653
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2008, 12:44

Re: Paliwo w góre - stawka za kilometr w miejscu.

Post autor: niziołek »

gajowy morucha pisze:Co myślicie o stojącej od długiego czasu w miejscu kwocie zwrotu za przejechany 1 kilometr gdy paliwo drozeje z dnia na dzień? Czy ktoś ze ZZ lub naszych władz na górze ma wogóle ochotę się tym zajać?
Ani ZZ ani Władza Ludowa nie ma ochoty... tym bardziej że mamy najbardziej genialny w historii rząd i ministra finansów i jeszcze zieloną wyspę na dodatek...Nie bądźcie pisuarowymi moherami i nie domagajcie się od geniuszy zajmowania takimi za przeproszeniem pierdołami...Hej! :lol: :shock: 8)
"To duch buduje sobie ciało" - Fryderyk Schiller
Awatar użytkownika
SmutnyMnietek
początkujący
początkujący
Posty: 202
Rejestracja: środa 22 wrz 2010, 13:56
Lokalizacja: stąd

Post autor: SmutnyMnietek »

ZLP próbował podjąć ten temat w ubiegłym roku http://www.zwiazek.lesnikow.polskich.pl ... nistra.pdf

, ale nie mają w zwyczaju umieszczania odpowiedzi otrzymanych na swoje zapytania, wnioski itd. Ktoś pamięta od jak dawna obowiązują obecne stawki za 1km?
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

SmutnyMnietek pisze: od jak dawna obowiązują obecne stawki za 1km?
Od listopada 2007 roku. Benzyna była wtedy po prawie 4 zł :|
Awatar użytkownika
Ferguson
leśniczy
leśniczy
Posty: 883
Rejestracja: sobota 12 maja 2007, 20:12
Lokalizacja: jestem z miasta

Post autor: Ferguson »

Na dodatek w "przeglądzie" można przeczytać,,że w związku z zinformatyzowaniem biurka leśniczego dyr zapowiada zmniejszenie rozjazdów . Oby tak dalej.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 99289
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

gajowy morucha pisze:Czy ktoś ze ZZ lub naszych władz na górze ma wogóle ochotę się tym zajać?
Raczej mało kto (a już na pewno nie ZZ) może cokolwiek w tej sprawie zrobić. Owe stawki leżą w gestii Ministra Infrastruktury a jak wiemy pan Cezary Grabarczyk ma ważniejsze sprawy na głowie, niż jakieś drobniaki, głownie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Dlatego od 14 listopada 2007 roku do dziś obowiązuje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 23 października 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz.U. nr 201, poz. 1462). Jednocześnie przypuszczam, że jedynym sposobem na to, by kolejne rozporządzenia "nadążały" za wzrostem cen, jest pozbawienie pana ministra samochodu służbowego i włączenie tegoż ministra do grona eksploatujących swoje prywatne samochody do celów służbowych.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 160514
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Tu i ówdzie na trasie E95 kosztowała już 5,19 :shock: , choć średnia na dystansie ok. 400 km, to ok. 5,06. Najtaniej, bo 4,99 było na południu.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
kukaburra
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5515
Rejestracja: sobota 01 kwie 2006, 19:21
Lokalizacja: Puszcza Zielona

Post autor: kukaburra »

Trzeba się będzie przeprosić z rowerami. Z tego co wiem, część podleśniczych już tak robi...
Z cienia lepiej widać˝...

Z prawdą jest jak z d... Każdy ma inną i każdy ma swoją... I nie każdy powinien ją pokazywać ;)
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 99289
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Sten pisze:Tu i ówdzie na trasie E95 kosztowała już 5,19 :shock: , choć średnia na dystansie ok. 400 km, to ok. 5,06. Najtaniej, bo 4,99 było na południu.
To jest właśnie wielka tajemnica ekonomii handlu paliwami - im dalej od rafinerii trzeba zawieźć paliwo tym jest tańsze...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
maverick
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6751
Rejestracja: czwartek 24 sie 2006, 22:09

Post autor: maverick »

Trzeba się będzie przeprosić z rowerami. Z tego co wiem, część podleśniczych już tak robi...
Nie głupi pomysł. Tylko trochę dziwnie patrzą na takiego w tych czasach. :wink:
Bedzie czas na wszystko. Praca będzie bardziej rozplanowana i na byle co nie będzie wołany.
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 71244
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Post autor: drwalnik »

... może tematem stawek powinny w końcu zająć się branżowe związki zawodowe? ... ale tak na poważnie ... skoro i tak nie robią niczego ...
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 160514
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Rozwiązaniem byłoby rewaloryzowanie stawek w jakimś cyklicznym okresie (np. raz na pół roku) w zależności od ceny paliw na rynku. W sumie przeca dość spora ilość ludzi i grup zawodowych używa samochodów prywatnych do celów służbowych.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 99289
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Sten pisze:W sumie przeca dość spora ilość ludzi i grup zawodowych używa samochodów prywatnych do celów służbowych.
Niestety nasz "guru" od Infrastruktury nie ma na myślenie o takich bzdetach czasu. Buduje wszak drogi, koleje, lotniska.
A potem się tłumaczy dlaczego jednak zamiast budować nowe po prostu wprowadza nowszy bałagan.
A jeszcze potem musi tłumaczyć dlaczego jednak nie zbuduje.
No i odpowiednio się ustawiać, żeby mu jednak kaczor Donald kopa nie sprzedał.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Szarlej
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2120
Rejestracja: piątek 26 lis 2004, 00:00

Post autor: Szarlej »

Jakby nie patrzeć podstawowym beneficjentem rekompensaty za używanie prywatnego samochodu do celów służbowych są pracownicy wszekich typów administracji i pozostali z tzw. "budżetówki". Podniesienie ryczałtu to większe koszty tychże.
Traktujcie brak podwyżek jako wasz wkład by wyspa była jeszcze bardziej zielona.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 99289
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Szarlej pisze:podstawowym beneficjentem ... są pracownicy wszekich typów administracji i pozostali z tzw. "budżetówki"
W "budżetówce" obowiązuje zupełnie co innego. Nie ekwiwalent według rozporządzenia Ministra Infrastruktury ale ryczałt według rozporządzenia Ministra Pracy, Płacy i Polityki Społecznej
Ryczałty:
Kwestie z tym związane reguluje Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju. Zgodnie z par. 5 ust. 3 powołanego rozporządzenia na wniosek pracownika pracodawca może wyrazić zgodę na przejazd w podróży samochodem osobowym, motocyklem lub motorowerem niebędącym własnością pracodawcy. W takim jednak przypadku pracownikowi przysługuje zwrot kosztów przejazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów przez stawkę za jeden kilometr przebiegu, ustaloną przez pracodawcę, która nie może być wyższa niż:
1. 0,4894 zł - dla samochodu o pojemności skokowej silnika do 900 cm3,
2. 0,7846 zł - dla samochodu o pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm3,
3. 0,2161 zł - dla motocykla,
4. 0,1297 zł - dla motoroweru.
Wysokość ryczałtu może być niższa niż wskazana w rozporządzeniu.
Uwaga - nie mam aktualnie obowiązujących stawek!
Ekwiwalent:
Zwrot kosztów używania przez pracownika w celach służbowych do jazd lokalnych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, zwanych dalej "pojazdami do celów służbowych", następuje na podstawie umowy cywilnoprawnej, zawartej między pracodawcą a pracownikiem, o używanie pojazdu do celów służbowych, na warunkach określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz.U. nr 27, poz. 271 póżn. zm.).
...
Od 14 listopada 2007 r. stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu wykorzystywanego do celów służbowych wynoszą:
1. Samochód osobowy do 900 cm3 - 0,5214 zł
2. Samochód osobowy ponad 900 cm3 - 0,8358 zł
3. Motocykl - 0,2302 zł
4. Motorower - 0,1382 zł

Miesięczny limit kilometrów na jazdy lokalne ustala pracodawca. Limit, ustalony w zależności od liczby mieszkańców w danej gminie lub mieście, w których pracownik jest zatrudniony, nie może przekroczyć:
1) 300 km - do 100.000 mieszkańców,
2) 500 km - ponad 100.000 do 500.000 mieszkańców,
3) 700 km - ponad 500.000 mieszkańców.

Limit dla pojazdów do celów służbowych w służbie leśnej może zostać podwyższony, przy czym nie może on przekroczyć 1.500 km.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Szarlej
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2120
Rejestracja: piątek 26 lis 2004, 00:00

Post autor: Szarlej »

Piotruś, autor miał na myśli niewątpliwy związek zwiększenia stawki za ryczał i ekwiwalent (a z reguły są takie same- zaś oba te sposoby rekompensaty różnią przepisy szczegółowe i odliczany podatek) na wydatki ledwie dyszącej zielonej wyspy. Od kilku lat przed zapinaniem budżetu poszczególni ministrowie muszą wykazać się wygospodarowanymi oszczędnościami, a zamrożone stawki, nad którymi tak się tu onanizujemy do nich również należą.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 99289
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Szarleju, wydatki na ekwiwalenty nie stanowią wydatków budżetu tylko wydatki firm, które powinne je wypłacać. Na budżet mają wpływ wyłącznie ryczałty a o ich zwiększenie tu nie wnioskujemy.
Natomiast masz rację, że nie ma "woli politycznej" po stronie ministerstwa, o czym pisałem wyżej.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
gajowy morucha
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 452
Rejestracja: środa 23 lip 2008, 20:30
Lokalizacja: z bagien

Post autor: gajowy morucha »

Szarlej pisze:Traktujcie brak podwyżek jako wasz wkład by wyspa była jeszcze bardziej zielona
hahahaha...hihihihi...jak wiadomo wszystko co zielone predzej czy później zmienia barwe na lekko brazowawe a potem zamienia się w kompost i zaczyna nieładnie pachnieć :P
długość życia zielonych wysp zależy w dużej mierze od odpowiedniego nawożenia i doboru odpowiedniej jakości nawozów :lol: a nasz rząd i ludzie na wysokich szczebelkach w większości nie radzą sobie z tym :wink:

PS. Przedawkować z nawożeniem też nie można bo zielona wyspa zakwitnie i zdechnie a tego my na dole nie chcemy.
bo żyje dla lasu
ODPOWIEDZ