BHP w praktyce

Szkolenia, wypadki, choroby, pierwsza pomoc, ocena ryzyka...

Moderator: Moderatorzy

Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

BHP w praktyce

Post autor: Glaca »

Pracuję jako leśniczy.

Zlecam wykonanie pewnych niebezpiecznych robót, sprawuję w pewien sposób doraźny nadzór także na przebiegiem tych prac.

Więc mam pytania:

- jak wy zabezpieczacie się od strony formalnej przed kłopotami w razie poważnego wypadku u pracownika ZUL-a,

- jakie czynności i jakie dokumenty są normą ( szkolenia wstępne, stanowiskowe, szkice zrębowe, trzebieżowe itp. )


Głównie chodzi mi o to jak się samemu skutecznie zabezpieczyć i nie dać się posadzić razem z szefem ZUL-a :mg:
Awatar użytkownika
zul
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 14733
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2006, 00:25

Post autor: zul »

Glaca pisze:Więc mam pytania:
:spoko:
Jestem bardzo ciekaw ?
Awatar użytkownika
Jaźwiec
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5001
Rejestracja: czwartek 29 cze 2006, 09:32

Post autor: Jaźwiec »

Zlecenie zawiera podpis przyjmującego i adnotację, że powierzchnia została przekazana zgodnie z obowiązującymi zasadami. Odtąd odpowiedzialność ponosi ZUL (zul, bez urazy... :lol: ). Tobie można wyłącznie zarzucić niedopełnienie nadzoru. Natomiast nasz nadzór ma charakter nadzoru nad nadzorem, więc w normalnym leśnictwie, gdzie leśniczy widzi ZUL na powierzchni przynajmniej raz w tygodniu, ciężko byłoby przeprowadzić taki dowód. Wszelkie szkolenia to jest sprawa wewnętrzna ZULa.
I jeszcze z prezentacji RDLP:
"Co powinny zapewnić Lasy Państwowe zleceniobiorcom przed przystąpieniem do prac w zakresie pozyskania i zrywki:
- oznakowanie powierzchni, na której prowadzone są prace niebezpieczne np. podczas usuwania wiatrowałów i wiatrołomów;
- wskazanie ogólnego kierunku obalania drzew;
- wyznaczenie i oznakowanie szlaków zrywkowych;
- wskazanie miejsc lokalizacji mygieł i stosów;