Opony
Moderator: Moderatorzy
- greendog
- początkujący
- Posty: 125
- Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 15:06
- Lokalizacja: rdlp szczecinek
nie porównujmy małej, zwinnej Vitary z pancernikiem typu Disco, nie ta masa..nie ta klasa..
konkluzje jakies z dyskusji wynikły, i dobrze.
pakito - nie rozpalaj się tak. mozna swoje zdanie wyrazić nie obrażajac innych (aluzyjki o teoretyzowaniu, znajomości ang itd), i nie podlizujac sie do tych co maja zdanie tobie podobne..
a na śniegu mimo wszystko jeżdze na MT bo jezdze, a nie się kopię
konkluzje jakies z dyskusji wynikły, i dobrze.
pakito - nie rozpalaj się tak. mozna swoje zdanie wyrazić nie obrażajac innych (aluzyjki o teoretyzowaniu, znajomości ang itd), i nie podlizujac sie do tych co maja zdanie tobie podobne..
a na śniegu mimo wszystko jeżdze na MT bo jezdze, a nie się kopię
zawodowców cechuje spokój i wyważone ruchy
Odświeżę trochę temat. Ja mam stare opony 195/80/15 hiszpańskie oznaczone: SPECIAL TRACK 4 x 4 OFF ROAD INSA TURBO. Głowy nie dam, ale to chyba typ AT.borowiak pisze:Do w miarę oryginalnego Samuraia założyłbym opony o rozmiarze 195/80/15. Niestety, rozmiar ten wbrew swej wielkości kosztuje dość sporo Zamiennikiem może być 205/70/15 lub 205/75/15, opony w tym rozmiarze są trochę tańsze i jest ich więcej na rynku.
W teren niezłe; w piach, śnieg i w błoto można wjechać (i wyjechać). Za to na szosie komfort jazdy nie jest zbyt duży. Są głośne i przy dużej szybkości auto się kiepsko prowadzi.
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
To opona typu MT. Wyczynowa.j24 pisze:SPECIAL TRACK 4 x 4 OFF ROAD INSA TURBO. Głowy nie dam, ale to chyba typ AT.
Jest to opona o bardzo wysokiej przyczepności. Przeznaczona dla pojazdów wyścigowych, off road. Agresywny model dla dobrej przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Ma wielką siłę ciągu, wybitną przyczepność i większą odporność na czynniki zewnętrzne. Doskonałe opony na najbardziej wymagające trasy. Idealna dla wszystkich pojazdów terenowych.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Jak kupowałem auto to sprzedawca zapytał, czy biorę go na tych oponach, czy ma założyć specjalne off roadowe MT-eki (chciał za nie dopłatę). Jako, że już te co były założone wydawały mi się wystarczająco terenowe (jakże różne od szosowych z osobówki), a jako laik i tak nie za bardzo czułem różnicę poprzestaliśmy na tych co były.Piotrek pisze:To opona typu MT. Wyczynowa.j24 pisze:SPECIAL TRACK 4 x 4 OFF ROAD INSA TURBO. Głowy nie dam, ale to chyba typ AT.
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Doradźcie mi jeszcze, jakie ciśnienie powinno panować w takowych oponach. Założenie jest takie, że auto jeździ cały rok, "normalnie", tzn. jako narzędzie pracy leśniczego a nie do wyczynowego off roadu.
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Nieco inne pytanie - o opony zimowe do osobówki.
Letnie, oryginalne opony to: 195 / 55 / 15. Chcę kupić komplet opon zimowych. Sprzedawca proponuje zastosować zamiennik: 185 / 60 / 15. Opony w tym drugim rozmiarze są tańsze i jest większy wybór. Jako ich minus wskazuje na nieznaczne zafałszowanie licznika - rzędu 1 km na 100 km. Przeszkód i zagrożeń technicznych - nie ma. Twierdzi nawet, że na zimę lepiej zastosować takie ciut węższe opony, bo auto lepiej rusza ("atakuje" śnieg).
Jakie macie doświadczenia i zdanie w tej materii?
Letnie, oryginalne opony to: 195 / 55 / 15. Chcę kupić komplet opon zimowych. Sprzedawca proponuje zastosować zamiennik: 185 / 60 / 15. Opony w tym drugim rozmiarze są tańsze i jest większy wybór. Jako ich minus wskazuje na nieznaczne zafałszowanie licznika - rzędu 1 km na 100 km. Przeszkód i zagrożeń technicznych - nie ma. Twierdzi nawet, że na zimę lepiej zastosować takie ciut węższe opony, bo auto lepiej rusza ("atakuje" śnieg).
Jakie macie doświadczenia i zdanie w tej materii?
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Osobiście, zarówno letnie, jak i zimowe, używam te, zalecane przez producenta mojego autka i nawet nie myślałem, coby nieco inne zakładać na zimę, ale z chęcią poczytam, co praktycy mają w tym temacie do powiedzenia.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
-
- początkujący
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57
Troszkę poczytałem ale musiałbym mieć duzo więcej czasu więc pójdę na łatwizne i zapytam jakie oponki założyć do GV I aby ją maksymalnie podnieść a przy tym nie ocierać o błotniki itd.
Nie będę podnosił poprzez jakieś przerabianie zawieszenia. Chcę tylko delikatnie podnieść na oponach jeśli to mozliwe i ma sens.
Auto w końcu już mam więc pozostają już tylko dylematy "obsługowe".
Nie będę podnosił poprzez jakieś przerabianie zawieszenia. Chcę tylko delikatnie podnieść na oponach jeśli to mozliwe i ma sens.
Auto w końcu już mam więc pozostają już tylko dylematy "obsługowe".
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
Ustal jakie ET mają felgi - to pierwsze ograniczenie ...mackomacko pisze: Chcę tylko delikatnie podnieść na oponach jeśli to mozliwe i ma sens.
Chcesz link do forum gdzie o oponach do Vitki jest ok. setki tematów
( jest tam też kalkulator obliczający m.in. efekt założenia wyższych opon w mm prześwitu)
-
- początkujący
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57
Odświeżę temat - co o tym myślicie?
"Oto 50 opon zimowych, które trafiły do naszego wielkiego testu. Sprawdziliśmy wszystkie, a najlepsze poddaliśmy bardzo wymagającym próbom. Które z nich poradziły sobie najlepiej w zmiennych, zimowych warunkach – na śniegu, deszczu i suchym asfalcie? ..."
http://auto-swiat.onet.pl/1-50-modeli-o ... ielki-test
"Oto 50 opon zimowych, które trafiły do naszego wielkiego testu. Sprawdziliśmy wszystkie, a najlepsze poddaliśmy bardzo wymagającym próbom. Które z nich poradziły sobie najlepiej w zmiennych, zimowych warunkach – na śniegu, deszczu i suchym asfalcie? ..."
http://auto-swiat.onet.pl/1-50-modeli-o ... ielki-test
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
A cóż z tzw polskimi oponami z Dębicy i Olsztyna?
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Ta opinia wskazuje, że ten cały test to lipa reklamowa:
Przyjrzyjcie się uważnie tabelkom. W świetle przedstawionych wyników trudno uznać tę oponę za najlepszą...... Za wzorową uznajemy oponę Michelin Alpin A4 91H. ...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5603
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
z oponami jak ze wszystkim - dzisiaj jesteś ty najlepszy jutro ja , i tak wkóło.
Kupiłem opony najlepsze w/g testów 5 lat temu, dziś kolejny model ledwo w 10 się mieści. Testy co pół roku a produkt kupujemy na lata. Opona zimowa właściwie zużyta ledwo 20%, a z racji wieku mam ją wyrzucić i nabić kasę kolejnemu producentowi a nie dam jeszcze poużywam W normalnej eksploatacji i przeciętny kierowca nie zauważy różnicy przy większości opon i dla niego będzie dobra ta którą kupił.
a co do
Stomil = Michelin
tzw polskie opony to produkt budżetowy, aby nie konkurował z firmami matkami. Zreszta jakiś czas temu (nie wiem jak dziś) nie były nawet produkowane w PL tylko w fabrykach koncernu za granicą .
Kupiłem opony najlepsze w/g testów 5 lat temu, dziś kolejny model ledwo w 10 się mieści. Testy co pół roku a produkt kupujemy na lata. Opona zimowa właściwie zużyta ledwo 20%, a z racji wieku mam ją wyrzucić i nabić kasę kolejnemu producentowi a nie dam jeszcze poużywam W normalnej eksploatacji i przeciętny kierowca nie zauważy różnicy przy większości opon i dla niego będzie dobra ta którą kupił.
a co do
Dębica = GoodyearA cóż z tzw polskimi oponami z Dębicy i Olsztyna?
Stomil = Michelin
tzw polskie opony to produkt budżetowy, aby nie konkurował z firmami matkami. Zreszta jakiś czas temu (nie wiem jak dziś) nie były nawet produkowane w PL tylko w fabrykach koncernu za granicą .