F.1-to maksymalna masa całkowita (konstrukcyjna -przewidziana przez producenta)
F.2-to dopuszczlna masa całkowita (administracyjna-przewidziana przepisami krajowymi)
F.3-to dopuszczlna masa całkowita zespołu pojazdów
G Masa własna
Mercedes Arocs 6x6
F1. 26000
F2. 26000
F3. 40000
G 11043
Naczepa doll logo 21
F1. 38000
F2. 32500
F3. 24900
G 7600
Taki sprzęt jest u nas w okolicy
Masy własne i dopuszczalne ładownosci
Moderator: Moderatorzy
A to jest u was w okolicy naczepa w wariancie z 2 czy 3 osiami?g pisze:Naczepa doll logo 21
Bo są produkowane dwa warianty (LOGO 21-2 i LOGO 21-3). I na pewno nie ważą tyle samo...
Przy okazji: symbol 21 oznacza, że skonstruowana dla drewna o długości do 21 metrów...
Ostatnio standardowo robimy w lesie dłużyce o długości do 14 metrów (długość zespołu pojazdów na drodze nie może przekraczać 18,75 m)...
Czy to znaczy, że te naczepy obecnie jeżdżą u Was nie wykorzystując swej ładowności?
U nas też są takie naczepy (pierwotnie trzyosiowe), tyle że właściciele je poprzerabiali (skrócili i tym samym odchudzili)...
Dopuszczalne masy całkowite pojazdów określone są w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury.g pisze:Mercedes Arocs 6x6
F1. 26000
F2. 26000
F3. 40000
G 11043
Naczepa doll logo 21
F1. 38000
F2. 32500
F3. 24900
G 7600
Wg tego aktu prawnego, w przypadku trzyosiowego ciągnika siodłowego i dwu- lub trzyosiowej naczepy – masa pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 40 ton…
Podliczamy podany sprzęt (ciągnik + naczepa): 11 043 + 7 600 = 18 643
Zakładamy, że kierowca jest lekki jak piórko i zestaw nie ma innych ciężkich dodatków…
40 000 - 18 643 = 21 357 (tyle może maksymalnie ważyć ładunek i jest to mniej więcej 27 m3 dłużycy sosnowej)…
Jeśli zaś jest dodatkowy balast i kierowca z pomocnikiem, to samochód powinien ładować odpowiednio mniej kubików…
Bez komentarza...