Egzamin zawodowy 2016 (sesja zimowa) R.14
Moderator: Moderatorzy
- m.pankowski
- początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: sobota 19 gru 2015, 19:10
- Lokalizacja: Ruciane-Nida
- Kontakt:
Egzamin zawodowy 2016 (sesja zimowa) R.14
Cześć!
Wczoraj odbył się egzamin zawodowy w części pisemnej (test) dla technika leśnika w kwalifikacji R.14 (użytkowanie zasobów leśnych).
W teście pojawiło się kilka pytań z błędnymi odpowiedziami, brakiem poprawnej odpowiedzi lub w ogóle jakieś głupoty. Oto przykłady.
Pyt. 17.
Drewno o niezabarwionej twardzieli to drewno
a) lipowe
b) grabowe
c) świerkowe
d) daglezjowe
Wg. CKE prawidłową odpowiedzią jest c) świerkowe i z tym się zgadzamy. Ale co z lipą? Przecież też posiada twardziel niezabarwioną?
Pyt. 19.
"Kopalniak" to potoczna nazwa drewna średniowymiarowego o symbolu
a) S1
b) S4
c) S2b
d) S3a
Według CKE prawidłową odpowiedzią jest c) S2b. Przecież to papierówka. Kopalniak to zawsze było S10 (czyli drewno z grupy S1). Po naszemu prawidłowa odpowiedź to a)?
Pyt. 35.
Minimalna długość drewna wielkowymiarowego liściastego wynosi
a) 2.2 m
b) 2.7 m
c) 3.5 m
d) 4.0 m
CKE podało jako prawidłową odpowiedź a) 2.2 m. Normy podają, że min. długość to 2.5 m dla liściastego z odstopniowaniem co 10 cm (chyba że okleinowe to 2.4 m). Wg nas brakuje prawidłowej odpowiedzi.
Pyt. 36.
Pomiar miąższości w sztukach grupowo wykonywany jest dla sortymentu
a) S2a
b) S2b
c) S3a
d) S3b
ZAWSZE w sztukach grupowo liczyło się żerdzie S3b. Według CKE prawidłową odpowiedzią jest c) S3a. Czy coś się zmieniło i źle tłumaczymy uczniom, czy ktoś się pomylił?
I jeszcze jedno pytanie, z którym mamy problem i chciałbym zasięgnąć rady specjalistów.
Pyt. 22.
Drewno pozyskane w starszych klasach wieku w ramach cięć sanitarnych zalicza się do użytków
a) przedrębnych
b) przygodnych
c) ubocznych
d) rębnych
Która wg Was odpowiedź w tym zadaniu jest prawidłowa i prosiłbym o krótkie uzasadnienie.
Dziękuję z góry za pomoc.
Wczoraj odbył się egzamin zawodowy w części pisemnej (test) dla technika leśnika w kwalifikacji R.14 (użytkowanie zasobów leśnych).
W teście pojawiło się kilka pytań z błędnymi odpowiedziami, brakiem poprawnej odpowiedzi lub w ogóle jakieś głupoty. Oto przykłady.
Pyt. 17.
Drewno o niezabarwionej twardzieli to drewno
a) lipowe
b) grabowe
c) świerkowe
d) daglezjowe
Wg. CKE prawidłową odpowiedzią jest c) świerkowe i z tym się zgadzamy. Ale co z lipą? Przecież też posiada twardziel niezabarwioną?
Pyt. 19.
"Kopalniak" to potoczna nazwa drewna średniowymiarowego o symbolu
a) S1
b) S4
c) S2b
d) S3a
Według CKE prawidłową odpowiedzią jest c) S2b. Przecież to papierówka. Kopalniak to zawsze było S10 (czyli drewno z grupy S1). Po naszemu prawidłowa odpowiedź to a)?
Pyt. 35.
Minimalna długość drewna wielkowymiarowego liściastego wynosi
a) 2.2 m
b) 2.7 m
c) 3.5 m
d) 4.0 m
CKE podało jako prawidłową odpowiedź a) 2.2 m. Normy podają, że min. długość to 2.5 m dla liściastego z odstopniowaniem co 10 cm (chyba że okleinowe to 2.4 m). Wg nas brakuje prawidłowej odpowiedzi.
Pyt. 36.
Pomiar miąższości w sztukach grupowo wykonywany jest dla sortymentu
a) S2a
b) S2b
c) S3a
d) S3b
ZAWSZE w sztukach grupowo liczyło się żerdzie S3b. Według CKE prawidłową odpowiedzią jest c) S3a. Czy coś się zmieniło i źle tłumaczymy uczniom, czy ktoś się pomylił?
I jeszcze jedno pytanie, z którym mamy problem i chciałbym zasięgnąć rady specjalistów.
Pyt. 22.
Drewno pozyskane w starszych klasach wieku w ramach cięć sanitarnych zalicza się do użytków
a) przedrębnych
b) przygodnych
c) ubocznych
d) rębnych
Która wg Was odpowiedź w tym zadaniu jest prawidłowa i prosiłbym o krótkie uzasadnienie.
Dziękuję z góry za pomoc.
I dlatego uważam wszelkie "egzaminy zawodowe" za działalność szkodliwą.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- m.pankowski
- początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: sobota 19 gru 2015, 19:10
- Lokalizacja: Ruciane-Nida
- Kontakt:
Dlaczego szkodliwe? W jakiś sposób przecież trzeba sprawdzić umiejętności i wiedzę. A to, że pytania lub zadania egzaminacyjne układane są przez kogoś kto widocznie nie ma zielonego pojęcia o temacie, to już inna sprawa.
Jeśli egzamin jest przygotowany rzetelnie i obejmuje rzeczywiste zagadnienia związane z tematem, to jest jak najbardziej ok.
Jeśli egzamin jest przygotowany rzetelnie i obejmuje rzeczywiste zagadnienia związane z tematem, to jest jak najbardziej ok.
Sam przeczysz sobie. Rzetelne przygotowanie egzaminu z błędnymi odpowiedziami?! Gdzie tu rzetelność?
Jeśli ktoś bez znajomości tematu (lub co gorsza z nieprawidłową znajomością tematu) tworzy pytania z błędnymi odpowiedziami, to uczniów trzeba tych błędnych odpowiedzi nauczyć. To jest szkodliwe. Nawet jeśli powiem do uczniów - słuchajcie, prawidłową odpowiedzią jest X, ale na egzaminie musicie odpowiedzieć Z bo w pytaniu jest błąd. Co twoim zdaniem zapamiętają uczniowie?
Jeśli ktoś bez znajomości tematu (lub co gorsza z nieprawidłową znajomością tematu) tworzy pytania z błędnymi odpowiedziami, to uczniów trzeba tych błędnych odpowiedzi nauczyć. To jest szkodliwe. Nawet jeśli powiem do uczniów - słuchajcie, prawidłową odpowiedzią jest X, ale na egzaminie musicie odpowiedzieć Z bo w pytaniu jest błąd. Co twoim zdaniem zapamiętają uczniowie?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- m.pankowski
- początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: sobota 19 gru 2015, 19:10
- Lokalizacja: Ruciane-Nida
- Kontakt:
Piotrek, nie przeczę sobie! Może zabrakło "gdyby egzamin był przygotowany rzetelnie". My nie przygotowujemy uczniów pod egzaminy na zasadzie jaką podałeś. Uczymy ich tego, co rzeczywiście powinni umieć zgodnie z wszystkimi zasadami.
Przykładowo, jeśli norma mówi o pomiarze w sztukach grupowo drewna S3b, to chore by było, jakbym uczniowi tłumaczył, że na egzaminie może być inaczej.
Ja mu wiedzę przekazuje taką jaką powinien posiąść i mam czyste sumienie. Tylko boli mnie później jak po egzaminie przychodzi uczeń z pretensją, że pan uczył odbiórki kopalniaka jako sortymentu S10 albo że S3b odbiera się w sztukach grupowo, a na egzaminie okazuje się że kopalniak to S2b a w sztukach grupowo odbiera się S3a... Na głupka wychodzę...
Za takie rzeczy, ten kto układał test powinien stracić taką możliwość dożywotnio!
A co do egzaminów, to dobrze napisałeś. Przygotowują je prawdopodobnie osoby niekompetentne.
Wracając do tematu, czy jesteś w stanie odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytanie dotyczące zadania 22?
Przykładowo, jeśli norma mówi o pomiarze w sztukach grupowo drewna S3b, to chore by było, jakbym uczniowi tłumaczył, że na egzaminie może być inaczej.
Ja mu wiedzę przekazuje taką jaką powinien posiąść i mam czyste sumienie. Tylko boli mnie później jak po egzaminie przychodzi uczeń z pretensją, że pan uczył odbiórki kopalniaka jako sortymentu S10 albo że S3b odbiera się w sztukach grupowo, a na egzaminie okazuje się że kopalniak to S2b a w sztukach grupowo odbiera się S3a... Na głupka wychodzę...
Za takie rzeczy, ten kto układał test powinien stracić taką możliwość dożywotnio!
A co do egzaminów, to dobrze napisałeś. Przygotowują je prawdopodobnie osoby niekompetentne.
Wracając do tematu, czy jesteś w stanie odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytanie dotyczące zadania 22?
Cięcia sanitarne to przygodne. Mogą to być:m.pankowski pisze:Wracając do tematu, czy jesteś w stanie odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytanie dotyczące zadania 22?
- PR – (cięcia przygodne rębne) cięcia sanitarne na powierzchniach planowanych do użytkowania rębnego, wg obowiązującego planu urządzania lasu, (usuwanie wywrotów, złomów, drzew zasiedlonych itp.).
- PTP – (cięcia przygodne trzebieży późnej) cięcia sanitarne na powierzchniach planowanych do użytkowania trzebieży późnych, wg obowiązującego planu urządzania lasu, (usuwanie wywrotów, złomów, drzew zasiedlonych itp.).
- PTW – (cięcia przygodne trzebieży wczesnej) cięcia sanitarne na powierzchniach planowanych do użytkowania trzebieży wczesnych, wg obowiązującego planu urządzania lasu, (usuwanie wywrotów, złomów, drzew zasiedlonych itp.).
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- m.pankowski
- początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: sobota 19 gru 2015, 19:10
- Lokalizacja: Ruciane-Nida
- Kontakt:
- Kuna lesna
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 2639
- Rejestracja: czwartek 12 paź 2006, 00:41
- Lokalizacja: Z puszczy
Warto by było poznać personalia autora z CKE ...
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa