budowa gospodarstwa leśnego prywatnego

Kto nie chciałby być właścicielem lasu, ale to nie jest takie proste...

Moderator: Moderatorzy

Lukas
początkujący
początkujący
Posty: 3
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 19:56

Post autor: Lukas »

666Przyrodnik pisze:jak poprosiłem specjalistę o wycenę swojego lasu ,to... policzył tylko cenę drewna do pozyskania twierdząc ,że ziemia Ls jest bez wartości :wink:

Znalazłem na stronach LP w jednym z biuletynów /BILP/ z 2014 roku informację w części "Nieruchomości zbywane i nabywane przez Skarb Państwa - Lasy Państwowe" taką oto informację:
"Nieruchomości zbywane przez LP - Ls 2,18 ha wartość w tyś. zł 251,10

inny przykład z tego samego nr. BILP - Ls 2,5262ha wartośc w tyś. zł 256,640

????? złote te lasy :shock:

:shock:
Ludo
początkujący
początkujący
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 28 gru 2014, 11:29

Post autor: Ludo »

Piotrek pisze:
Ludo pisze:Tą pokrętną ekonomię lansują LP w celu uniknięcia podatków.
Bzdura, kolejny raz powielony schemat, ze Lasy Państwowe mogą o czymś decydować. PGL LP nie tworzy prawa tylko je wykonuje...
Masz rację przyjacielu niestety tylko teoretycznie. Co drugi sędzia czy prokurator albo ekolog albo myśliwy bo do szczęścia brak im tylko zieleni i świeżego powietrza.
Dyrekcja GDLP stale bierze udział w podkomisjach sejmowych w charakterze konsultantów naromiast z procesu stanowienia prawa mimo naszych monitów zostały wykluczone organizacje właścicielskie.
Ludo
początkujący
początkujący
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 28 gru 2014, 11:29

Post autor: Ludo »

Lukas pisze:
666Przyrodnik pisze:jak poprosiłem specjalistę o wycenę swojego lasu ,to... policzył tylko cenę drewna do pozyskania twierdząc ,że ziemia Ls jest bez wartości :wink:

Znalazłem na stronach LP w jednym z biuletynów /BILP/ z 2014 roku informację w części "Nieruchomości zbywane i nabywane przez Skarb Państwa - Lasy Państwowe" taką oto informację:
"Nieruchomości zbywane przez LP - Ls 2,18 ha wartość w tyś. zł 251,10

inny przykład z tego samego nr. BILP - Ls 2,5262ha wartośc w tyś. zł 256,640

????? złote te lasy :shock:

:shock:

Bardzo cenna informacja ciekawe gdzie były te grunty i czy były zabudowane.
Bo w takim razie Warszawa powinna być jeszcze trochę droższa.
należy przypuszczać że las był tam raczej kiepski bo zgodnie z prawem nadleśnictwa mogą zbywać tylko grunty ocenione jako nieprzydatne do prowadzenia gospodarki leśnej
Ciekawe też kto to kupił i jakie tam były zapisy w studium lub mpzp bo l
Ls to wpis z ewidencji gruntów która jest mniej ważna niż mpzp.
Logik
początkujący
początkujący
Posty: 88
Rejestracja: piątek 02 sty 2015, 14:54

Post autor: Logik »

j24 pisze:
Ludo pisze:(...) notabene siedziby niektórych nadleśnictw mieszczą się w przedwojennych pałacach skonfiskowanych przez komunę i nie słychać bu ktoś je chciał zwrócić dawnym właścicielom
A ile lasów skonfiskowanych przez komunę dawnym właścicielom mamy pod swoim zarządem ... :roll:

Moim zdaniem bez uporządkowania (rozwiązania) komunistycznych zaszłości, problemów stołecznych właścicieli nieruchomości takich jak Twoja, rozwiązać się nie da.
Pozostaje "partyzantka", typu prywatna leśniczówka na 5 ha.
Niestety póki co żadna z ekip rządzących w Warszawie za problem nawet nie próbowała się zabrać. Za to wszystkie po kolei prześcigały się wręcz w biurokratyzacji nadzoru nad gospodarką leśną w prywatnych lasach Stolicy.
Bardzo sensowny wpis odnoszący się do całej sytuacji ludo powinien mieć pretensje głownie do administacji warszawskiej, może ma, jednak LP w ramach istniejących możliwoąśći niewiele zrobiły by mu pomóc a zgodnie z ustawą o ochronie gril nadzór nad ochroną wszyskich lasów sprawuje RDLP.
wod4

Post autor: wod4 »

Logik pisze:zgodnie z ustawą o ochronie gril nadzór nad ochroną wszyskich lasów sprawuje RDLP.
Według tego, co stoi w ustawie o lasach, nadzór nad lasami niepaństwowymi pełnią właściwi starostowie. Skąd Ci się wziął nadzór RDLP? :shock:
Ludo
początkujący
początkujący
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 28 gru 2014, 11:29

Post autor: Ludo »

wod4 pisze:
Logik pisze:zgodnie z ustawą o ochronie gril nadzór nad ochroną wszyskich lasów sprawuje RDLP.
Według tego, co stoi w ustawie o lasach, nadzór nad lasami niepaństwowymi pełnią właściwi starostowie. Skąd Ci się wziął nadzór RDLP? :shock:
Pisałem nie o nadzorze nad lasami prywatnymi lecz o nadzorze na ochroną lasu którą z mocy ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych odnośnie wszystkich lasów w tym prywatnych sprawuje RDLP. Na Pewno w oparciu właśnie o ten arykuł ustawy RDLP jest organem opiniującym budowę gospodarstw leśnych.
wod4

Post autor: wod4 »

Ludo pisze:Pisałem nie o nadzorze nad lasami prywatnymi lecz o nadzorze na ochroną lasu którą z mocy ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych odnośnie wszystkich lasów w tym prywatnych sprawuje RDLP. Na Pewno w oparciu właśnie o ten arykuł ustawy RDLP jest organem opiniującym budowę gospodarstw leśnych.
Niemożliwe. RDLP w ogóle nie jest "organem", nie ma osobowości prawnej, podobnie jak całe Lasy Panstwowe. A nadzorem nad lasami prywatnymi ze względu na ochronę przyrody zajmuje się RDOŚ (organem jest dyrektor RDOŚ). RDOŚ - Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie ma nic wspólnego z Lasami.
RDLP jest tylko jednostką opiniodawczą, tak samo jak sąsiedzi, których działki graniczą z twoją. Te opinie nie są dla RDOŚ wiążące.
Opiniowanie nie jest jednoznaczne z uzgadnianiem
crocidura
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3782
Rejestracja: wtorek 05 lut 2013, 17:21
Lokalizacja: Węgorzyno

Post autor: crocidura »

niestety, dyrektor RDLP jest organem
Ludo
początkujący
początkujący
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 28 gru 2014, 11:29

Post autor: Ludo »

wod4 pisze:
Ludo pisze:Pisałem nie o nadzorze nad lasami prywatnymi lecz o nadzorze na ochroną lasu którą z mocy ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych odnośnie wszystkich lasów w tym prywatnych sprawuje RDLP. Na Pewno w oparciu właśnie o ten arykuł ustawy RDLP jest organem opiniującym budowę gospodarstw leśnych.
Niemożliwe. RDLP w ogóle nie jest "organem", nie ma osobowości prawnej, podobnie jak całe Lasy Panstwowe. A nadzorem nad lasami prywatnymi ze względu na ochronę przyrody zajmuje się RDOŚ (organem jest dyrektor RDOŚ). RDOŚ - Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie ma nic wspólnego z Lasami.
RDLP jest tylko jednostką opiniodawczą, tak samo jak sąsiedzi, których działki graniczą z twoją. Te opinie nie są dla RDOŚ wiążące.
Opiniowanie nie jest jednoznaczne z uzgadnianiem
Nie doceniasz naszej Biurokracji.
Warunki zabudowy w charakterze wiążącego uzgodnienia środowiskowego opiniował RDOŚ pozytywnie, natomiast w sprawie ochrony lasu RDLP negatywnie żeby byłośmieszniej nie powołał się ustawy leśne ale przepis z ustawy o pizp bo zdaniem RDLP konieczny jest miejscowy plan zmiana przeznaczenia i wyłączenie z produkcji leśnej.POmimo że architektura dzielnicy nie wysuwała takich postulatów i przygotowała warunki zabudowy
crocidura
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3782
Rejestracja: wtorek 05 lut 2013, 17:21
Lokalizacja: Węgorzyno

Post autor: crocidura »

Ludo - nie można zaskarżyć opinii, opinia może być sprzeczna z wydanym na jej podstawie dokumentem.

Decyzja określająca warunki zabudowy wg cytowanej przez ciebie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wymaga na zasadzie art. 60 uzgodnienia z organem o którym art 53 ust 4 pkt 6 (czyli dyrektorem RDLP). RDOŚ też musiał wydać zgodę, nie opinię.

Ja mimo, że rozumiem twoją sprawę, rozumiem i zgadzam się z odmową RDLP. Tą sprawę winno się załatwić przez zmianę w mpzp (bez niej dyrektor RDLP również moim zdaniem nie powinien wydać zgody - art 7 ust 1. ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych). Byłoby inaczej gdyby w prawie istniała precyzyjna definicja gospodarstwa leśnego w sensie zabudowań o których piszesz - a nie ma. Skoro nie ma, to:
- teoretycznie dyrektor RDLP mógłby się zgodzić i byłby czysty (ale wówczas nie mógłby odmówić nawet inwestorom z planami apartamentowców),
- praktycznie dyrektor nie może się zgodzić bo pojęcie takie nie funkcjonuje w prawie.
Ludo
początkujący
początkujący
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 28 gru 2014, 11:29

Post autor: Ludo »

crocidura pisze:nie dyrektor RDLP mógłby się zgodzić i byłby czysty (ale wówczas nie mógłby odmówić nawet inwestorom z planami apartamentowców),
- praktycznie dyrektor nie może się zgodzić bo pojęcie takie nie funkcjonuje w prawie.
Nie przesadzaj odmowną decyzję budowy apartamentowca wydaną przez RDLP trzeba by skarżyć do WSA, Tam raczej trudno byłoby udowodnić że wszyscy mieszkańcy apart. prowadzą gospodarkę leśną żeby bto robić trzeba być właścicielem gruntu a oni byliby właścicielem gruntu jedynie pod budynkiem plus może 3000 metrów.
Ludo
początkujący
początkujący
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 28 gru 2014, 11:29

Post autor: Ludo »

praktycznie dyrektor nie może się zgodzić bo pojęcie takie nie funkcjonuje w prawie.
Funkconuje w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych ....... z dn 22.06.20011 gdzie jest mowa o gospodarstwach leśnych w tym w lasach państwowych


 
crocidura
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3782
Rejestracja: wtorek 05 lut 2013, 17:21
Lokalizacja: Węgorzyno

Post autor: crocidura »

Ludo pisze:raczej trudno byłoby udowodnić że wszyscy mieszkańcy apart. prowadzą gospodarkę leśną
Decyzję zabudowy wydaje się dla właściciela gruntu zanim stanie budynek, a więc byłby nim deweloper - rzadko zdarza się by sprzedał budynek wraz z gruntem zanim wbije łopatę. Apartamenty notarialnie zazwyczaj wykupują ludzie po postawieniu budynku, a wówczas to kto otrzymał decyzję zabudowy nie ma żadnego znaczenia.
crocidura
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3782
Rejestracja: wtorek 05 lut 2013, 17:21
Lokalizacja: Węgorzyno

Post autor: crocidura »

Ludo pisze:
praktycznie dyrektor nie może się zgodzić bo pojęcie takie nie funkcjonuje w prawie.
Funkconuje w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych ....... z dn 22.06.20011 gdzie jest mowa o gospodarstwach leśnych w tym w lasach państwowych
Warunki określone w zapytaniu
Status aktu prawnego: obowiązujące
Data wydania:
- Zakres: jest w dniu
- Data: 2011-06-22
< powrót

Wyszukano dokumentów: 13

M.P. 2012 nr 0 poz. 227

Oświadczenie Rządowe z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie związania Rzeczypospolitej Polskiej Umową między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej w sprawie uregulowania zadłużenia Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej wobec Rzeczypospolitej Polskiej, podpisaną w Pjongjang dnia 1 czerwca 2011 r
Dz.U. 2011 nr 196 poz. 1161

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu i trybu udostępniania materiałów archiwalnych znajdujących się w archiwach wyodrębnionych
Dz.U. 2011 nr 144 poz. 861

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków przejazdu strażaków Państwowej Straży Pożarnej oraz członków ich rodzin publicznymi środkami komunikacji oraz wypłaty równoważnika pieniężnego w razie niewykorzystania przysługującego przejazdu
Dz.U. 2011 nr 144 poz. 858

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 czerwca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych
Dz.U. 2011 nr 144 poz. 857

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 czerwca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustalenia morskich i stałych lotniczych przejść granicznych oraz rodzaju ruchu dozwolonego przez te przejścia
Dz.U. 2011 nr 143 poz. 846

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej
Dz.U. 2011 nr 143 poz. 845

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane
Dz.U. 2011 nr 143 poz. 837

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie zmiany nazwy Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Suwałkach
Dz.U. 2011 nr 140 poz. 823

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 czerwca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach państwowej sfery budżetowej
Dz.U. 2011 nr 140 poz. 822

Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 czerwca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie funduszów na nagrody i zapomogi oraz źródeł ich finansowania
Dz.U. 2011 nr 133 poz. 772

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 czerwca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
M.P. 2011 nr 61 poz. 586

Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie średniej krajowej dochodów gmin i powiatów w 2010 r. przypadających na jednego mieszkańca
M.P. 2011 nr 61 poz. 585

Obwieszczenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie zmiany Krajowego Programu Restrukturyzacji
nie ma takiego obowiązującego rozporządzenia (chyba, że z 20011 roku).

Może chodzi o takie interpelacje i związane z tym pisma:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/27856644
Definicji zabudowy zagrodowej znajdującej się w § 3 pkt 3 rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690, z późn. zm.), nie można stosować do zabudowy na działkach leśnych (dotyczy rozstrzygnięcia o dopuszczalności jej lokalizowania). Pojęcie to zostało zdefiniowane tylko i wyłącznie na potrzeby tego aktu prawnego (˝§ 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o...˝), a akt ten ustala warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki i związane z nimi urządzenia i ich usytuowanie (˝§ 1. Rozporządzenie ustala warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki i związane z nimi urządzenia, ich usytuowanie na działce budowlanej...˝).

Zabudową zagrodową są, zgodnie ze wspomnianą wyżej definicją, także budynki mieszkalne, budynki gospodarcze lub inwentarskie w gospodarstwach leśnych. Konsekwencją takiego stwierdzenia jest objęcie tych budynków wymogami ustalonymi w rozporządzeniu, a nie dopuszczenie lokalizacji zabudowy (w tym mieszkaniowej) na gruntach leśnych bez potrzeby uzyskiwania zgody na zmianę ich przeznaczenia. Dopuszczalność ta jest bowiem związana nie z brzmieniem tej definicji(której stosowanie ma ograniczony charakter), lecz ze sformułowaniami zawartymi w definicji lasu, wynikającej z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2005 r. Nr 45, poz. 435, z późn. zm.). Zgodnie z tym przepisem lasem jest także grunt związany z gospodarką leśną, zajęty pod budynki i budowle wykorzystywane na potrzeby gospodarki leśnej. Aby zatem można było zlokalizować zabudowę (w tym mieszkaniową) na gruntach leśnych bez potrzeby uzyskiwania zgody na zmianę ich przeznaczenia, konieczne jest, aby były to budynki i budowle wykorzystywane na potrzeby gospodarki leśnej.

Jednocześnie należy nadmienić, że pojęcie gospodarstwa leśnego przywoływane w ww. definicji zabudowy zagrodowej i innych przepisach prawa nie posiada ogólnej, systemowej definicji, podobnej np. do definicji gospodarstwa rolnego zawartej w art. 55 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.). Za taką nie może być uznana definicja zawarta w art. 2 pkt 17 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), zgodnie z którą gospodarstwem leśnym jest gospodarstwo prowadzone przez podatnika, na którym ciąży obowiązek podatkowy w podatku leśnym. Ma ona wąskie, związane z kwestiami podatkowymi, znaczenie.

Wskazać należy, że określenie ˝gospodarstwo leśne˝ mogłoby być potencjalnie definiowane w sposób podmiotowy (np. Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe) albo przedmiotowy (zespół składników przeznaczonych do prowadzenia gospodarki leśnej). Należy jednak podkreślić, że na terenie kraju funkcjonują jedynie gospodarstwa leśne (nadleśnictwa o przeciętnej powierzchni kilkunastu, kilkudziesięciu tysięcy hektarów) wchodzące w skład Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, prowadzące gospodarkę leśną na gruntach leśnych Skarbu Państwa. Natomiast nie można uznać za gospodarstwa leśne niewielkich działek leśnych o powierzchni od kilkunastu do kilkudziesięciu arów, nabywanych przez mieszkańców miast z zamiarem ich zabudowy budynkiem mieszkalnym, gospodarczym itp., teoretycznie niezbędnymi do prowadzenia gospodarki leśnej na tych działkach.
Ludo
początkujący
początkujący
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 28 gru 2014, 11:29

Post autor: Ludo »

crocidura pisze: Zabudową zagrodową są, zgodnie ze wspomnianą wyżej definicją, także budynki mieszkalne, budynki gospodarcze lub inwentarskie w gospodarstwach leśnych. Konsekwencją takiego stwierdzenia jest objęcie tych budynków wymogami ustalonymi w rozporządzeniu, a nie dopuszczenie lokalizacji zabudowy (w tym mieszkaniowej) na gruntach leśnych bez potrzeby uzyskiwania zgody na zmianę ich przeznaczenia. Dopuszczalność ta jest bowiem związana nie z brzmieniem tej definicji(której
Brawo rzeczywiście chodzi o rozporządzenie MI z dn 12.04.2002 art 6 par.3.ust 3 gdzie zdefiniowana jest zabudowa zagrodowa.
Co prawda Minister środowiska pisze w odpowiedzi na interpelację że rozporządzenie nie służy do rozstrzygania lokalizacji co jest prawdą ale to rozporządzenie nie dotyczy rozstrzygania żadnych lokalizacji. od tego jest ustawa o pizp czy ustawa o lasach nie mniej jednak to rozporządzenie definiuje pojęcia które nie zostały w tych ustawach zdefiniowane, definiuje pojęcia zabudowy zagrodowej na gruntach leśnych
poza tym w zacytowanej przez ciebie odpowiedzi wynika w jej zakończeniu że minister wyklucza z możliwości zabudowy w lesie jedynie areały o pow od kilku do kilkudziesięciu arów ja ma kilkaset arów
crocidura
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3782
Rejestracja: wtorek 05 lut 2013, 17:21
Lokalizacja: Węgorzyno

Post autor: crocidura »

Nie chodzi o powierzchnię - wynika z tego tekstu, że gospodarstwa leśne prowadzi w kraju jedynie PGL LP i że nie ma podstaw by zezwalać na budowę prywatnych gospodarstw leśnych w odróżnienia do gospodarstw rolnych.


Ale jak wcześniej pisaliśmy - ta odpowiedź to nie prawo. To wskazówka, jak dany przepis należy interpretować.
Ludo
początkujący
początkujący
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 28 gru 2014, 11:29

Post autor: Ludo »

crocidura pisze:Nie chodzi o powierzchnię - wynika z tego tekstu, że gospodarstwa leśne prowadzi w kraju jedynie PGL LP i że nie ma podstaw by zezwalać na budowę prywatnych gospodarstw leśnych w odróżnienia do gospodarstw rolnych.


Ale jak wcześniej pisaliśmy - ta odpowiedź to nie prawo. To wskazówka, jak dany przepis należy interpretować.

Jesteś bardzo dobrze poinformowany takie jest nie prawo lecz intepretacją prawa przez Mś i DGLP.i WSA. Bo przepisów jasnych brak. To oznacza monopol na budowę gospodarstw leśnych w LP i urząd antymonopolowy winien interweniować.Nawet chłop pańszczyżniany nie mający ziemi miał prawo do dachu nad głową na ziemi dziedzica a ja nie mam prawa do tego dachu na swojej ziemi mimo że do gospodarki leśnej pod nadzorem jaśnie wielmożnego pana starosty jestem zmuszany przez prawo .Zakarżyłem upul i zobaczymy co będzie.
ODPOWIEDZ