Jazda na zbyt niskich obrotach niszczy silnik [artykuł]
Moderator: Moderatorzy
Jazda na zbyt niskich obrotach niszczy silnik [artykuł]
Hej, całkiem sensownie opracowane: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/o ... bfpwm#mark i jakoś tak na przekór obecnej modzie, wychwalającej jazdę w trasie na 1200obr/min. Właściwie chyba wszystko co się psuje od takiej jazdy opisali.
- Rafał i Ania
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3056
- Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07
Co za bełkot w tym artykule .
"Nowe auta coraz częściej podpowiadają kierowcom, kiedy powinni zmieniać biegi, a podczas postoju gaszą silnik."
gratulacje . akumulator rozrusznik , większa dawka przy rozruchu i poprawa sprawności cieplnej, a coraz częściej wmawiają na że fajne są auta start-stop
"Producent „dwumasów” ostrzega"
i tu jest słowo klucz pieniądze .Dwu masy są potrzebne jak plaster na .... zamiast tej wulkanizowanej gumy trzeba dać więcej sprężynek i mocniejszych w tarczy sprzęgła, a nie jak wspomniany tu mercedes w artykule zachwala dwu masę zamiast sztywnego sprzęgła. oczywiście dwu masa przeniesie to można dać słabszy wał który na sztywnym sprzęgle się po prostu skręci.
"Efekt? Turbo niezależnie od obrotów silnika będzie ustawione tak, żeby maksymalnie wykorzystywało napływające do niego spaliny – przy wyższych obrotach ciśnienie doładowania może przekroczyć dopuszczalne wartości, co będzie szkodzić silnikowi i turbosprężarce."
jakby była tylko turbo sprężarka bez takich dupereli jak egr i dpf nic takiego by sie nie działo
I tylko ta część artykułu
"Uwierzcie na słowo – pojazd używany przez kilka lat „po emerycku” będzie jeździł znacznie gorzej od dobrze dotartego i rozjeżdżonego auta. Podczas codziennej jazdy unikajcie czerwonego pola obrotomierza, ale też nie wrzucajcie na siłę szóstego biegu, kiedy samochód ledwie zaczął się rozpędzać. Spróbujcie wyczuć swoje auto – gdy silnik dygocze, to nawet jeżeli wskaźnik chwilowego zużycia wskazuje miłe dla kieszeni wartości, zredukujcie bieg."
PEŁNA ZGODA
Propaganda propaganda i jeszcze raz propagadna
"Nowe auta coraz częściej podpowiadają kierowcom, kiedy powinni zmieniać biegi, a podczas postoju gaszą silnik."
gratulacje . akumulator rozrusznik , większa dawka przy rozruchu i poprawa sprawności cieplnej, a coraz częściej wmawiają na że fajne są auta start-stop
"Producent „dwumasów” ostrzega"
i tu jest słowo klucz pieniądze .Dwu masy są potrzebne jak plaster na .... zamiast tej wulkanizowanej gumy trzeba dać więcej sprężynek i mocniejszych w tarczy sprzęgła, a nie jak wspomniany tu mercedes w artykule zachwala dwu masę zamiast sztywnego sprzęgła. oczywiście dwu masa przeniesie to można dać słabszy wał który na sztywnym sprzęgle się po prostu skręci.
"Efekt? Turbo niezależnie od obrotów silnika będzie ustawione tak, żeby maksymalnie wykorzystywało napływające do niego spaliny – przy wyższych obrotach ciśnienie doładowania może przekroczyć dopuszczalne wartości, co będzie szkodzić silnikowi i turbosprężarce."
jakby była tylko turbo sprężarka bez takich dupereli jak egr i dpf nic takiego by sie nie działo
I tylko ta część artykułu
"Uwierzcie na słowo – pojazd używany przez kilka lat „po emerycku” będzie jeździł znacznie gorzej od dobrze dotartego i rozjeżdżonego auta. Podczas codziennej jazdy unikajcie czerwonego pola obrotomierza, ale też nie wrzucajcie na siłę szóstego biegu, kiedy samochód ledwie zaczął się rozpędzać. Spróbujcie wyczuć swoje auto – gdy silnik dygocze, to nawet jeżeli wskaźnik chwilowego zużycia wskazuje miłe dla kieszeni wartości, zredukujcie bieg."
PEŁNA ZGODA
Propaganda propaganda i jeszcze raz propagadna
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
- biedronka
- dyrektor generalny
- Posty: 18058
- Rejestracja: niedziela 16 mar 2008, 11:13
- Lokalizacja: Polska Pd
phhhh... od zawsze wiedziałam ,że autko traktowane zbyt delikatnie cierpi ... tygrys zawsze źle reagował na niskie obroty -ewidentnie mu nie służą , za to pięknie śpiewa (i ciągnie) odpowiednio dowartościowany solidną porcją paliwa .... historyczne już 126 p (dla Młodych takie małe , dwuosobowe rodzinne ) miało podobnie ....
per aspera ad astra
.....carpe diem....
.....carpe diem....
Zdemontujcie obrotomierze (albo chociaż je odłączcie) i nauczcie się jeździć "na słuch". Nic tak dobrze silnikowi i zużyciu paliwa nie sprzyja jak odpowiednie "wschłuchanie" się w pracę silnika.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
DPF'a - jak się przypcha, elektronika rozłącza silnik - kontrolka i wizyta w serwisie. Znajomy się wkurzył jak 3 raz w roku miał taką akcje (wcześniej, między innymi jeszcze na gwarancji wymieniali mu go). Ten problem rzadko dotyczy osób z ciężką nogą - po prostu przedmuchują cały układ Ale przy spokojnej jeździe, albo jeśli często stoi się w korkach powoduje problemy.
Kolejnym powodem może być kiepskiej jakości paliwo - na które można trafić nawet na renomowanych stacjach.
Kolejnym powodem może być kiepskiej jakości paliwo - na które można trafić nawet na renomowanych stacjach.
Czytałem kiedyś publikację bardzo krytykującą takie podejście przemysłu motoryzacyjnego, autorstwa ... Greenpeace Nawet oni zauważają, że to droga donikąd. Swoją drogą, wiele koncernów realizuje taką politykę jedynie wobec UE. Na rynki USA, Afryki, Azji, Rosji czy Australii udostępnia zupełnie inne silniki i osprzęt.
Zresztą, silnik np 4.2 litra diesel od Nissana, moc około ... 120 KM Na maksa nie wyżyłowany, wieczny, przepali wszystko, od etanolu, przez ON, po biopaliwa, czy ... paliwo lotnicze. A obecne jednostki - 1.9 Litra, 300 km on już od momentu projektowania znajdują się na krawędzi sowich możliwości.
Co do przemysłu - jakby się postarał na serwisowaniu i częściach zamiennych też nieźle by dał radę. Mieszkamy jednak w rejonie, gdzie takie podejście się po prostu nikomu nie opłaca. Poza kierowcami
Zresztą, silnik np 4.2 litra diesel od Nissana, moc około ... 120 KM Na maksa nie wyżyłowany, wieczny, przepali wszystko, od etanolu, przez ON, po biopaliwa, czy ... paliwo lotnicze. A obecne jednostki - 1.9 Litra, 300 km on już od momentu projektowania znajdują się na krawędzi sowich możliwości.
Co do przemysłu - jakby się postarał na serwisowaniu i częściach zamiennych też nieźle by dał radę. Mieszkamy jednak w rejonie, gdzie takie podejście się po prostu nikomu nie opłaca. Poza kierowcami