Stawki VAT na usługi leśne
Moderator: Moderatorzy
-
- początkujący
- Posty: 4
- Rejestracja: piątek 17 wrz 2010, 17:49
- Lokalizacja: Cały kraj
stawki VAT na usługi leśne
Witam jakie stawki Vat należy zastosować w kodach czynności
UT-REKR - -utrzymanie obiektów rekreacyjnych
UT-DROGIP - Utrzymanie dojazdów pożarowych
UT-DROGIL - utrzymanie dróg leśnych
O-GRODZS - konserwacja grodzeń
Z góry dziękuje za pomoc
UT-REKR - -utrzymanie obiektów rekreacyjnych
UT-DROGIP - Utrzymanie dojazdów pożarowych
UT-DROGIL - utrzymanie dróg leśnych
O-GRODZS - konserwacja grodzeń
Z góry dziękuje za pomoc
Re: stawki VAT na usługi leśne
1-8%czytelnik 007 pisze:Witam jakie stawki Vat należy zastosować w kodach czynności
UT-REKR - -utrzymanie obiektów rekreacyjnych
UT-DROGIP - Utrzymanie dojazdów pożarowych
UT-DROGIL - utrzymanie dróg leśnych
O-GRODZS - konserwacja grodzeń
Z góry dziękuje za pomoc
2-8%
3-8%
4-23% my takie stosujemy
Witam. Sytuacja wygląda pokrótce tak, że jeden z oferentów w przetargu na prace leśne dał złą stawkę Vat. Jak to jest u was rozpatrywane? To jest błąd, który dyskwalifikuje oferenta czy może być traktowany jako omyłka matematyczna. Wiem, że po czymś takim niektóre firmy zostały nie raz odrzucone z postępowania. U nas zawsze mówiono żeby uważać na vat żeby błędu nie zrobić a jak się trafił taki co dał mniej i zrobił ewidentny błąd to zaczynają się schody bo dał mniej i zaczynają coś kręcić.
Byłoby bezpieczniej, gdyby w przetargach operować tylko cenami netto, z zaznaczeniem, ze do tego doliczony będzie należny VAT.
To pozwoliłoby uniknąc zamieszania także w przypadku, gdyby nagle rzad zmienił stawki podatku VAT w trakcie trwania umowy... a przecież umowy mogą być wieloletnie...
Wiem, że komentarze do ustawy PZP inaczej to opisują. Zwracam jedynie uwagę, że przy mojej propozycji nie byłyby takie ewidentne pomyłki zadnym problemem.
To pozwoliłoby uniknąc zamieszania także w przypadku, gdyby nagle rzad zmienił stawki podatku VAT w trakcie trwania umowy... a przecież umowy mogą być wieloletnie...
Wiem, że komentarze do ustawy PZP inaczej to opisują. Zwracam jedynie uwagę, że przy mojej propozycji nie byłyby takie ewidentne pomyłki zadnym problemem.
Kontynuując wątek mam taki wymyślony przykład:
Zamawiający planuje prace w oparciu o kwoty netto, taką kwotę zaplanował i oglosił przetarg. Oczywiście dodał VAT i taką kwotę brutto przedstawił przy otwarciu ofert jaką zamierza przeznaczyć na wykonanie usługi. Zgodnie z ustawą Pzp ocenie podlega cena brutto.
Do przetargu podszedł oferent ktory nie jest Vatowcem (cena netto=cena brutto). Zaoferował cenę poniżej kwoty brutto którą zamawiający planował na zadanie. Niby zlożyl najkorzystniejszą ofertę…
Ale powstaje problem: zamawiający planuje i rozlicza w planach kwoty netto, VAT jest dla niego mało istotny. Kosztem rzeczywistym w działalności zamawiającego jest kwota netto.
Oferent zaoferował kwotę brutto równą kwocie netto czyli netto wyższą o ok.22% od tej jaką przewidywał i kalkulował zamawiający. Kolejny oferent, który zaoferował wyższą cenę brutto, był vatowcem i zaoferował nizszącenę netto...
W efekcie, zamawiający, gdyby podpisał umowę poniesie wyższe koszty netto (rzeczywiste) niż planował i straci w stosunku do tej drugiej oferty ...
W zamówieniach badaniu i ocenie podlega kwota brutto (cena oferty). Cała dokumentacja przetargowa zawiera sformułowania o Vat, fakturach, naleznym podatku , terminach płatności po otrzymaniu faktury, itp. Co może zrobic zamawiający aby ochronic swoje interesy - nie chce przecież płacić więcej niż ma (netto)?
Zamawiający planuje prace w oparciu o kwoty netto, taką kwotę zaplanował i oglosił przetarg. Oczywiście dodał VAT i taką kwotę brutto przedstawił przy otwarciu ofert jaką zamierza przeznaczyć na wykonanie usługi. Zgodnie z ustawą Pzp ocenie podlega cena brutto.
Do przetargu podszedł oferent ktory nie jest Vatowcem (cena netto=cena brutto). Zaoferował cenę poniżej kwoty brutto którą zamawiający planował na zadanie. Niby zlożyl najkorzystniejszą ofertę…
Ale powstaje problem: zamawiający planuje i rozlicza w planach kwoty netto, VAT jest dla niego mało istotny. Kosztem rzeczywistym w działalności zamawiającego jest kwota netto.
Oferent zaoferował kwotę brutto równą kwocie netto czyli netto wyższą o ok.22% od tej jaką przewidywał i kalkulował zamawiający. Kolejny oferent, który zaoferował wyższą cenę brutto, był vatowcem i zaoferował nizszącenę netto...
W efekcie, zamawiający, gdyby podpisał umowę poniesie wyższe koszty netto (rzeczywiste) niż planował i straci w stosunku do tej drugiej oferty ...
W zamówieniach badaniu i ocenie podlega kwota brutto (cena oferty). Cała dokumentacja przetargowa zawiera sformułowania o Vat, fakturach, naleznym podatku , terminach płatności po otrzymaniu faktury, itp. Co może zrobic zamawiający aby ochronic swoje interesy - nie chce przecież płacić więcej niż ma (netto)?