Czym do lasu?

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Kiedyś już był artykuł o zwykłych autach w lesie. Pasowało by drugi raz taki temat podrzucić. Wszystko ładnie i cacy jest w tych artykułach, ale nie ma nic dla rozpoczynających swoją przygodę w lesie. Stażysta czy podleśniczy rzadko ma na tyle kasy by kupić od razu terenówkę (chociażby Samuraja).
Awatar użytkownika
seba4x4
początkujący
początkujący
Posty: 213
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:53
Lokalizacja: lasy polskie

Post autor: seba4x4 »

Nie przeczę ;) Z drugiej strony mowa o autach dla leśnika..... Nie chciałem napisać tego złośliwie.... Sądzę, że po przesłaniu mi opisów użytkowania i modyfikacji Golfa, AX-a, C-15, Seata Inca, itp itd z przyjemnością szeroko to opiszę. Po prostu oczekuję na sugestie i zarzucenie kolejnych tematów. Na adres redakcji mało kto odpowiada, dlatego pozwoliłem sobie tu temat zarzucić i mam nadzieję, że redakcja prześle mi opisy CRV i Frontiery nie wyrzucając mego postu..... :wink:
PS. Chciałbym jeździć takimi autami, jakimi jeżdżą "moi" podleśniczowie....
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

seba4x4 pisze:PS. Chciałbym jeździć takimi autami, jakimi jeżdżą "moi" podleśniczowie....
Pochwal się za nich. ;)
Awatar użytkownika
seba4x4
początkujący
początkujący
Posty: 213
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:53
Lokalizacja: lasy polskie

Post autor: seba4x4 »

Z przyjemnością :beer:
Awatar użytkownika
seba4x4
początkujący
początkujący
Posty: 213
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:53
Lokalizacja: lasy polskie

Post autor: seba4x4 »

PS. Skoro takie mają być cięcia, wytnij proszę wszystkie moje dzisiejsze posty i zostaw te w HD :) Tak pozostawione są bez sensu...........
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77836
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Post autor: drwalnik »

... od teraz prosze trzymać się tematu ... proszę ...
Misiek_S
początkujący
początkujący
Posty: 29
Rejestracja: poniedziałek 23 lip 2012, 14:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Misiek_S »

To ja się podłącze do tematu. Zastanawiałem się nad Freelanderem przez chwilę, ale widzę, że zbiera raczej niepochlebne opinie. Nie ukrywam, że chciałby auto które nadawało by się też do normalnej jazdy po drogach, nie tylko do roboty. Jakieś propozycje do 30 tys? :)
Awatar użytkownika
RR
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 9039
Rejestracja: niedziela 14 maja 2006, 21:27
Kontakt:

Post autor: RR »

Misiek_S pisze:Jakieś propozycje do 30 tys? :)
CR-V, X-Trail, RAV 4
Przyrodniczy serwis informacyjny
Dziennik Leśny
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22752
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Misiek_S pisze: Jakieś propozycje do 30 tys? :)
Suzuki Grand Vitara.
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Terrano, Pajero, X-Trail
Misiek_S
początkujący
początkujący
Posty: 29
Rejestracja: poniedziałek 23 lip 2012, 14:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Misiek_S »

Dzięki Panowie :)

Też nad X-Trailem się zastanawiam, w dieselku raczej.
Na szczęście nie muszę się śpieszyć, więc na spokojnie sobie szukam :)
Awatar użytkownika
maverick
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6752
Rejestracja: czwartek 24 sie 2006, 22:09

Post autor: maverick »

Ja śmigam takim wozem . Wjeżdżam, tam gdzie terenówka nie może. Po lesie w błocie 6,5-6,8 ropki na 100. Nic lepszego. Lekki, zwinny, da się na drodze zawrócić, mało pali i lubi terenową jazdę, w dodatku ma "blokadę kół" - ELD.
Jest to stary błąd, na tym utrzymywanie lasu zasadzać, żeby żadnego drzewa nie tykać. Każda rzecz w przyrodzie ma swój kres, do którego przyszedłszy, trwa czas niejaki w dobrym stanie, ten przebywszy, psuć się musi. Drzewo przestarzałe staje się niezdatnym i próżno miejsce zalega: trzeba go więc w czasie doskonałej jego pory wycinać, ale w tym wycinaniu tak poczynać roztropnie, żeby aktualna korzyść dalszej nie przeszkadzała.
Ignacy Krasicki
Misiek_S
początkujący
początkujący
Posty: 29
Rejestracja: poniedziałek 23 lip 2012, 14:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Misiek_S »

maverick pisze:Ja śmigam takim wozem . Wjeżdżam, tam gdzie terenówka nie może. Po lesie w błocie 6,5-6,8 ropki na 100. Nic lepszego. Lekki, zwinny, da się na drodze zawrócić, mało pali i lubi terenową jazdę, w dodatku ma "blokadę kół" - ELD.
Przyznam, że tego modelu Pandy, to chyba jeszcze nigdy nie widziałem na ulicy. Tylko w katalogach :)
Ale całej rodziny z bagażami na wakacje do tego bym nie upchnął, więc raczej poszukam czegoś wśród tych bulwarówek :)
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4268
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

maverick pisze:Ja śmigam takim wozem . Wjeżdżam, tam gdzie terenówka nie może. Po lesie w błocie 6,5-6,8 ropki na 100. Nic lepszego. Lekki, zwinny, da się na drodze zawrócić, mało pali i lubi terenową jazdę, w dodatku ma "blokadę kół" - ELD.
:)
Ja miałem I generację - wystarczyła na dwa lata :D
strasznie delikatne są fiaty
ale to spalanie to "zaskoczka" bo u nas SG tym jeździ i jak z nimi spotkałem się na leśnej polanie to marudzili, że ponad 10/100... :wink:

aktualnie frontera A SPORT 2.8, ale zimą już "niedomaga" z zapalaniem
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170195
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
maverick
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6752
Rejestracja: czwartek 24 sie 2006, 22:09

Post autor: maverick »

Fichtel pisze:Ja miałem I generację - wystarczyła na dwa lata
strasznie delikatne są fiaty
ale to spalanie to "zaskoczka" bo u nas SG tym jeździ i jak z nimi spotkałem się na leśnej polanie to marudzili, że ponad 10/100...
Pierwsza generacja może tak, ale druga tylko wspólną mają nazwę. Jeździłem 3 lata zwykłą dwójką i bym pojeździł, tylko za niska. Jedyny remont to wahacze.
A nie wiem co do spalania coś mi nie pasuje. Nie da sie tym tyle spalić. 7litrów to już totalne błoto.
Jest to stary błąd, na tym utrzymywanie lasu zasadzać, żeby żadnego drzewa nie tykać. Każda rzecz w przyrodzie ma swój kres, do którego przyszedłszy, trwa czas niejaki w dobrym stanie, ten przebywszy, psuć się musi. Drzewo przestarzałe staje się niezdatnym i próżno miejsce zalega: trzeba go więc w czasie doskonałej jego pory wycinać, ale w tym wycinaniu tak poczynać roztropnie, żeby aktualna korzyść dalszej nie przeszkadzała.
Ignacy Krasicki
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4268
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

maverick pisze:
Fichtel pisze:Ja miałem I generację -
Jedyny remont to wahacze.
A nie wiem co do spalania coś mi nie pasuje. Nie da sie tym tyle spalić. 7litrów to już totalne błoto.
OK
w "jedynce" tył był mechanicznie dołączany
a w Twojej to chyba automatycznie - tak?
ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem - jest blokada mostu...?
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Awatar użytkownika
maverick
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6752
Rejestracja: czwartek 24 sie 2006, 22:09

Post autor: maverick »

Jest sprzęgło wiskotyczne. Kiedy przednie koła tracą przyczepność tył się załącza. Nie da się nim zapiszczeć kołami. A wersja 4x4 Cross w dodatku ma jakby elektryczną blokadę (ELD włączane przyciskiem na konsoli środkowej)jest rozdział po 25% siły na każde koło. W dodatku ma mocną stalową osłonę pod silnikiem, jest 6cm wyższa od standardowej(4x4 Climbing ma 5cm więcej)(a za to zwykła panda ma prześwit bodajże 2,5cm wyżej jak większość samochodów), no i jest obudowana plastikami, że zarysowania nie bolą jak przy samej, golutkiej karoserii.
1.3 Multijet daje radę, kultura pracy silnika zadowalająca, wymiary pozwalają zawrócić w drodze leśnej- co jest ważne przy np. wywozie.
Jest to stary błąd, na tym utrzymywanie lasu zasadzać, żeby żadnego drzewa nie tykać. Każda rzecz w przyrodzie ma swój kres, do którego przyszedłszy, trwa czas niejaki w dobrym stanie, ten przebywszy, psuć się musi. Drzewo przestarzałe staje się niezdatnym i próżno miejsce zalega: trzeba go więc w czasie doskonałej jego pory wycinać, ale w tym wycinaniu tak poczynać roztropnie, żeby aktualna korzyść dalszej nie przeszkadzała.
Ignacy Krasicki
Misiek_S
początkujący
początkujący
Posty: 29
Rejestracja: poniedziałek 23 lip 2012, 14:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Misiek_S »

to wygląda na całkiem solidną terenówkę :wink:
szkoda tylko, że takie małe (chociaż przypuszczam, że nie jest dużo bardziej ciasne od Nivy) :)
Awatar użytkownika
maverick
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6752
Rejestracja: czwartek 24 sie 2006, 22:09

Post autor: maverick »

Stojąc przy Samuraju, Jimnym wydaje się odrobinę większy, a w środku ma dużo więcej przestrzeni. Przy moim wzroście 185cm nie mam najmniejszego problemu, w dodatku ma regulację fotela i kierownicy.
Jest to stary błąd, na tym utrzymywanie lasu zasadzać, żeby żadnego drzewa nie tykać. Każda rzecz w przyrodzie ma swój kres, do którego przyszedłszy, trwa czas niejaki w dobrym stanie, ten przebywszy, psuć się musi. Drzewo przestarzałe staje się niezdatnym i próżno miejsce zalega: trzeba go więc w czasie doskonałej jego pory wycinać, ale w tym wycinaniu tak poczynać roztropnie, żeby aktualna korzyść dalszej nie przeszkadzała.
Ignacy Krasicki
ODPOWIEDZ