Sprawdź jak sobie radzi w terenie o ile to możliwe. Najprostszy sposób, to znaleźć jakąś stromą górkę i próbować podjechać pod nią. Najlepiej na reduktorze. Oczywiście na pełnym ogniu nie wjeżdżaj. Tylko podjedź i dopiero daj ognia. Jak będzie drapać na takim obciążeniu ładnie i miło to cacy. Jeżeli masz jakiekolwiek 'osłuchanie' w pracy silnika to będziesz wiedział, że coś mu dolega po różnych dziwnych dźwiękach. Dodatkowo jak podczas próby zabraknie mu mocy jak będzie obciążony to czerwona lampka coś jest nie tak. Poza tym dokładnie pooglądaj silnik. Bardzo często widać czy silnik był myty czy nie. Musi być brudny nie ma mocy, że nie będzie w terenówce. Do tego wjedź na kanał i zobaczy czy ze skrzyni się nie leje olej.- a co z silnikiem? jakie brac pod uwage?
Dobrze jest też sprawdzić jak pali. Jak kiepsko to akumulator. Nie wiem jak w japońskiej Vitarze, ale mi się już zdarzyło w Pajero zmieniać akumulator który miał odwrotnie ułożone bieguny. Był 3 razy droższy od zwykłego akumulatora. Ewentualnie może mieć kłopoty z rozrusznikiem. Dużo by pisać.