Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Moderator: Moderatorzy
- góral bagienny
- wiceminister
- Posty: 33878
- Rejestracja: sobota 07 cze 2008, 12:41
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Piękny tekst cytowany przez Andrusa:
TEGO SIĘ NIE DA ZREPEROWAĆ, TO ZOSTAŁO ŹLE ZEPSUTE!
TEGO SIĘ NIE DA ZREPEROWAĆ, TO ZOSTAŁO ŹLE ZEPSUTE!
' P O E Z J A , G Ł U P K U ! ! !
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Byłem kilka dni temu na tym słynnym obiekcie hydrotechnicznym. Ja tam się nie znam ale w najważniejszym miejscu ma 25 metrów szerokości. Jak na rangę budowli, to nie wiele szerzej jak śluzy na Kanale Augustowskim Aczkolwiek wrażenie "wizualne" przekop robi.
"Lepiej palić fajkę niż czarownice" ks. Adam Boniecki
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Przez śluzę przepłynął polski tankowiec!
Była to ZOSIA ze Szczecina, jednostka długości 58 metrów i szerokości 8. Zanurzenie trudno ocenić ale wydaje się, że jakieś 130 cm...
Była to ZOSIA ze Szczecina, jednostka długości 58 metrów i szerokości 8. Zanurzenie trudno ocenić ale wydaje się, że jakieś 130 cm...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
I już wiadomo dlaczego diesel kosztuje więcej niż 8zł/litr ..
"Lepiej palić fajkę niż czarownice" ks. Adam Boniecki
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Ciekawość, czy Zosia przepłynęła na okoliczność przyjazdu wycieczki, czy też wycieczka przyjechała na okoliczność przepłynięcia Zosi...
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Wycieczki tam się cały czas szwendają
"Lepiej palić fajkę niż czarownice" ks. Adam Boniecki
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Znów na Bałtyku sztorm i znów główka Falochronu Wschodniego przyjmuje bezpośrednio na ściany wielkie fale, które powinny być przynajmniej częściowo wygaszane poprzez takie betonowe bloki, jakie ma główka Falochronu Zachodniego. Moim zdaniem źle to wróży tej budowli.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Główny ciąg falochronu jest masywną konstrukcją stawianą zasadniczo na dnie (rys. a), obsypaną kruszywem i dodatkowo z ochronnym narzutem betonowymi klockami, co daje ściany pochyłe - ten sposób jest tańszy w wykonaniu i trwały przy niezbyt dużej głębokości dna.
A głowica falochronu jest konstrukcją w najgłębszym miejscu, o ścianach stromych, bez narzutu klocków z betonu, ale za to jest ona zapuszczona w dno (rys. b), to jest droższe i trudniejsze w wykonaniu.
Przy projekcie ktoś chyba uznał, że obłożenie głowicy betonowymi elementami znacznie zwęziłoby tor wodny na wejściu, co tu i ówdzie bywało kłopotem dla nawigacji statkiem przy kiepskiej pogodzie.
Jeśli wszystko dobrze obliczono, wytrzymałość głowicy powinna być do przyjęcia, ale ponoć z jakością jej wykonania był jakiś problem...
A głowica falochronu jest konstrukcją w najgłębszym miejscu, o ścianach stromych, bez narzutu klocków z betonu, ale za to jest ona zapuszczona w dno (rys. b), to jest droższe i trudniejsze w wykonaniu.
Przy projekcie ktoś chyba uznał, że obłożenie głowicy betonowymi elementami znacznie zwęziłoby tor wodny na wejściu, co tu i ówdzie bywało kłopotem dla nawigacji statkiem przy kiepskiej pogodzie.
Jeśli wszystko dobrze obliczono, wytrzymałość głowicy powinna być do przyjęcia, ale ponoć z jakością jej wykonania był jakiś problem...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Widziałeś na filmach boje wyznaczające tor wejścia pomiędzy główki? Obłożenie nie spowodowałoby jego zwężenia.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Spowodowałoby. Te boje (pławy kardynalne) nie mogą znajdować się bezpośrednio nad wypłyceniem, czy inną przeszkodą - muszą zostawiać pewną rezerwę (coś podobnego jak pobocze na drodze publicznej).
Na fotce poniżej odmierz linijką pas x-blocków po prawej i "dorysuj" taki odcinek z lewej strony... boję trzeba by przesunąć...
Na fotce poniżej odmierz linijką pas x-blocków po prawej i "dorysuj" taki odcinek z lewej strony... boję trzeba by przesunąć...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Wiesław, a po co bloki zatapiać po zawietrznej? Ja mówię o obsypaniu tam, gdzie uderzają bezpośrednio fale od pełnego morza. Jeśli tam przed uderzeniem w mury nastąpi rozproszenie energii to "opaska" od strony wejścia będzie zbędna...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Wydawało mi się, że dominujący u nas kierunek wiatru to zachodni...
Wschodnia strona głowicy falochronu już latem przyszłego roku będzie obsypana łachą piasku i będziesz oglądał filmiki, na których koparka to odmula - już w tym roku podobne prace były robione, nawet się zastanawiałeś co ta koparka robi...
Po wyłożeniu od wschodu głowicy x- bloków wysięgnik koparki może być za mały do odmulenia...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Masz racje co do wiatru, jednak jak na razie na wszystkich filmikach widać, że największe fale uderzają od płn. zach. A w zasadzie to nawet NNW...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
No i? Bo nie bardzo rozumiem, co chcesz wykazać tym cytatem... Głowica może być poszerzona z jednej strony, tak jak piszę ja. I nie od strony portu, bo tam opaska nie spełni swej roli ale od strony zewnętrznej. Aby duże fale z pełnego morza traciły większość energii zanim uderzą w ścianę główki.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Woda znów opadła i okazało się, że dziur poniżej "normalnej" linii wody jest więcej. Na zdjęciach przeprawa dla zwierząt koło Mostu Północnego, która jak się wydaje wymaga pilnej naprawy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
I, że niby zwierzyna ma po tym przeprawiać się na drugi brzeg ...?
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
A co Niech się naucza skakać na główkę...
Re: Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Jak już pisałem - nie znam się, przytoczę opinię mojej bratowej, która wiele lat temu skończyła budowę okrętów na politechnice i całą karierę pracowała w tej branży (port i stocznia). Według niej od ponad 20 lat w Polsce raczej unika się gwiazdobloków na głowicy falochronów.
Nauczką było życie… Podczas sztormu 3 - 4 listopada 1995 r. falowanie nadchodzące z północnego-wschodu uszkodziło narzut z gwiazdobloków, chroniący ówcześnie cały falochron wschodni w Świnoujściu, przy czym poszczególne gwiazdobloki z głowicy, o masie 2,5 oraz 5 ton zostały uniesione, wyrzucone ze zwartego narzutu i przesunięte po falochronie na odległość kilkudziesięciu metrów, a część zatonęła w kanale wodnym, blokując ruch statków. Wcześniej spory problem stanowiło też falowanie z kierunku północno-zachodniego, które nie miało tak ekstremalnych parametrów, ale idąc dokładnie wzdłuż osi toru wodnego prowadziło do szybkiego zamulania go wzdłuż krawędzi w torze wodnym. Po przebudowie głowicy tego falochronu (stroma głowica z żelazobetonu) problem przestał istnieć, fale są odbijane, tor wodny zamula się równomiernie i w sposób przewidywalny.
Głowice są narażone na większe falowanie niż reszta falochronów, co wynika m.in. z faktu, że wysokość fali jest powiązana z głębokością wody. Inne względy (ruch obrotowy Ziemi) powodują, że przy wiatrach północno-wschodnich rozbieg fali jest faktycznie największy, więc i siła fal także. Takie warunki lepiej znosi głowica z litego żelazobetonu.
Istotne jest działanie różnych typów falochronów:
- falochron z pochyłymi ścianami z gwiazdobloków rozbija fale, co powoduje wtórny ruch wody i niesionego przez nią piasku na boki;
- stromy żelazobeton falochronu powoduje nie rozbicie, lecz prostopadłe odbicie fal, co ogranicza zamulanie wewnątrz toru wodnego.
Przytoczony wcześniej link potwierdzał tezę o niekorzystnym wpływie gwiadoblokow na tor wodny.