ciągnik zrywkowy John Deere 5720
Moderator: Moderatorzy
ciągnik zrywkowy John Deere 5720
Witam
Chciałem poznać waszą opinie na temat ciągnika zrywkowego John Deere 5720 o mocy 82 KM- ciągnik w ten w całości został przystosowany do pracy w moim warsztacie. Jest to już drugi tego typu ciągnik....pierwszy John DEERE 5820 pracuje od 2005r, zerwał około 40 tyś. m3 świerka w Koniakowie. Ciągnik jest przystosowany do pracy w trudnym terenie, posiada płytę ochroną spodu, osłonę zbiornika paliwa i instalacji powietrznej. Zostały wprowadzone zmiany w położeniu przewodów, stopni, itp. Wszystkie rozwiązania zostały podparte doświadczniami w pracy w lesie (Beskid Śląski). Wszystkie te zmiany nie powodują utraty gwarancji producenta na ciągnik....uzgodniono z serwisem. Ciągnik ten współpracuje z wciągarką FRANSGARD ze sterowaniem radiowym. Jestem bardzo ciekaw waszej opini.......czy jest zapotrzebowanie na tego typu sprzęt w polskich lasach?
Pozdrawiam
Chciałem poznać waszą opinie na temat ciągnika zrywkowego John Deere 5720 o mocy 82 KM- ciągnik w ten w całości został przystosowany do pracy w moim warsztacie. Jest to już drugi tego typu ciągnik....pierwszy John DEERE 5820 pracuje od 2005r, zerwał około 40 tyś. m3 świerka w Koniakowie. Ciągnik jest przystosowany do pracy w trudnym terenie, posiada płytę ochroną spodu, osłonę zbiornika paliwa i instalacji powietrznej. Zostały wprowadzone zmiany w położeniu przewodów, stopni, itp. Wszystkie rozwiązania zostały podparte doświadczniami w pracy w lesie (Beskid Śląski). Wszystkie te zmiany nie powodują utraty gwarancji producenta na ciągnik....uzgodniono z serwisem. Ciągnik ten współpracuje z wciągarką FRANSGARD ze sterowaniem radiowym. Jestem bardzo ciekaw waszej opini.......czy jest zapotrzebowanie na tego typu sprzęt w polskich lasach?
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cwany post. Będę musiał pomyśleć o podobnej formie promocji komputera dla leśniczego
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
-
- podleśniczy
- Posty: 284
- Rejestracja: niedziela 12 lis 2006, 14:58
- Lokalizacja: Kielce
Chciałbym aby było jasne że nie jest to reklama ponieważ zrobiłem te dwa ciągniki na prośbę mojego najleprzego kolegi. Jestem z wykrztałcenia i zamiłowania konstruktorem i mechanikiem i od kilkunastu lat mam styczność z maszynami leśnymi. Chciałbym poznać waszą opinie na temat tych ciągników zrywkowych, ponieważ nie wiem czy warto poświęcić czas na rozwinięcie działalności w tym kierunku. W naszych lasach nie ma zadużo tego typu maszyn i zainteresowanie jest nimi małe..........? Odpowiadam koledze Andrzejowi iż jeszcze raz dzwoniłem do znajomego i potwierdza iż zerwał nim 30-40 tyś. m3 w 3 lata...od stycznia 2005 roku... kornik-pracodawca jak wiemy w Beskidach robi swoje! A w porównaniu z Ursusami, zetorami itp. jest niezastąpiony.........kolega zakupił jeszcze jednego w tym roku (na zdj.) Choć generalnie dostosować do prac leśnych mogę każdy ciągnik ale moim zdaniem (poparte doświadczeniem) John Deere- posiada pełną ramę, Valtra oraz Fend najlepiej się do tego typu zadań nadają. Jeżeli chodzi o zobaczenie ciągnika w pracy mogę to zorganizować...nie widze problemu.
a teraz koszty:
John Deere 5720 standard, opony Nokian Forest king, zmiany konstr. i dostosowanie do prac leśnych z ramą ochronną, płytą itp. bez wciągarki i przedniego TUZ z wałkiem koszt około 144 500.00 zł netto
przedni TUZ z wałkiem i obciążnikiem około 20 000,00zł netto...w planie jest wykorzystanie wałka do wykonywania usług odśnieżania a przedni TUZ do mydłowania....
JD 5720 standard zawiera: 4 biegi pod obciążeniem, mechaniczny rewers, minimum elekroniki, radio, klimatyzację....
w wersji premium można domówić- obniżaną kabinę, podgrzewanie silnika w zimie, pneumatyczne siedzenie - dodatkowe koszty
wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-08-29, 11:20 ]
a to inne zdjęcie
a teraz koszty:
John Deere 5720 standard, opony Nokian Forest king, zmiany konstr. i dostosowanie do prac leśnych z ramą ochronną, płytą itp. bez wciągarki i przedniego TUZ z wałkiem koszt około 144 500.00 zł netto
przedni TUZ z wałkiem i obciążnikiem około 20 000,00zł netto...w planie jest wykorzystanie wałka do wykonywania usług odśnieżania a przedni TUZ do mydłowania....
JD 5720 standard zawiera: 4 biegi pod obciążeniem, mechaniczny rewers, minimum elekroniki, radio, klimatyzację....
w wersji premium można domówić- obniżaną kabinę, podgrzewanie silnika w zimie, pneumatyczne siedzenie - dodatkowe koszty
wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-08-29, 11:20 ]
a to inne zdjęcie
Same Explorer III 85 (85KM), przedni TUZ i wałek, 2007 rok = 130 tys. netto.magento pisze:jak dlamnie to brakuje ładowacza czołowego i hds z tyłu . A marke to zmieniłbym na valtra .
Tylko cena kosmiczna
Siatki na oknach, osłona spodu. "Na leniucha" ok 500 m3 miesięcznie.
[ Dodano: 2008-09-14, 09:32 ]
pracuje też z przyczepą
Jeżeli jest przedni TUZ, nie ma potrzeby instalowania ładowacz czołowego.
Ja montuję na nim własnej konstrukcji myglarkę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
To jest bardzo drogi sprzęt.
Dość popularne ostatnio stały się polskie Pronary i zauważyłem nie odbiegające już dużo Ursusy w lesie. Tym bardziej, że niska cena i prostota obsługi dużo pomaga w pracach.
Tu są orientacyjne ceny (dodam, że obowiązują np. w Pronarze upusty sięgające często 17 tys. zł Źródło )
MARKA MODEL MOC(KM) CENA (netto) CENA (brutto)
PRONAR 320AM 35 60 995,90 74 415,00
PRONAR 320AMK 35 62 729,51 76 530,00
PRONAR 82A 81 77 114,75 94 080,00
PRONAR 82SA 81 82 524,59 100 680,00
PRONAR 82TSA 90 87 721,31 107 020,00
PRONAR 1025A 105 97 385,25 118 810,01
PRONAR 1221A 130 125 311,48 152 880,01
PRONAR 1523A 151 165 237,70 201 589,99
PRONAR 82A II 81 93 500,00 114 070,00
PRONAR 82SA II 81 100 500,00 122 610,00
PRONAR 82TSA II 90 103 600,00 126 392,00
PRONAR 1025A II 105 114 000,00 139 080,00
PRONAR 1221A II 130 149 500,00 182 390,00
PRONAR 1523A EKO 151 179 000,00 218 380,00
PRONAR 5110 80 130 100,00 158 722,00
PRONAR 5130 100 143 000,00 174 460,00
PRONAR 5135 100 139 900,00 170 678,00
ZETOR 3320 45 52 450,82 63 990,00
ZETOR 3340 45 65 155,74 79 490,00
ZETOR 4320 EKO 58,4 59 713,12 72 850,01
ZETOR 4340 EKO 58,4 68 434,43 83 490,00
ZETOR 5320 62,5 59 418,04 72 490,01
ZETOR 5320 EKO 62,5 60 237,71 73 490,01
ZETOR 5340 62,5 69 254,10 84 490,00
ZETOR 5340 EKO 62,5 70 073,78 85 490,01
ZETOR 6320 EKO 63,8 63 516,40 77 490,01
ZETOR 6340 EKO 63,8 72 868,86 88 900,01
ZETOR 7320 TURBO EKO 77,5 72 942,63 88 990,01
ZETOR 7320 TURBO 77,5 71 188,53 86 850,01
ZETOR 7340 TURBO EKO 77,5 83 114,76 101 400,01
ZETOR 7340 TURBO 77,5 82 295,09 100 400,01
ZETOR 6441 CABRIO 61 65 081,97 79 400,00
ZETOR 6421 PROXIMA 61 67 909,84 82 850,00
ZETOR 6441 PROXIMA 61 76 406,56 93 216,00
ZETOR 7441 CABRIO 72 69 508,20 84 800,00
ZETOR 7421 PROXIMA 72 73 680,33 89 890,00
ZETOR 7441 PROXIMA 72 81 959,02 99 990,00
ZETOR 8441 CABRIO 82 75 401,65 91 990,01
ZETOR 8421 PROXIMA 82 80 237,71 97 890,01
ZETOR 8441 PROXIMA 82 88 516,40 107 990,01
ZETOR 8641 PROXIMA 82 101 803,29 124 200,01
ZETOR 9641 PROXIMA 90 104 385,25 127 350,01
ZETOR 10641 FORTERRA 101 111 467,22 135 990,01
ZETOR 11441 FORTERRA 110 113 106,57 137 990,02
ZETOR 11741 FORTERRA 120 140 155,75 170 990,02
FARMER F-8244 C2 82 85 120,00 103 846,40
FARMER F-10244 C1 105 99 000,00 120 780,00
FARMER F-8258 C2 82 97 900,00 119 438,00
URSUS 1654 160 179 600,00 219 112,00
URSUS 7524 100 115 000,00 140 300,00
URSUS 4024 54 72 500,00 88 450,00
URSUS 2812 38 55 400,00 67 588,00
URSUS 3502 47 51 800,00 63 196,00
URSUS 3512 47 58 900,00 71 858,00
URSUS 4502 60 65 600,00 80 032,00
URSUS 4512 66 66 700,00 81 374,00
URSUS 4514 66 76 400,00 93 208,00
URSUS 5314 72 80 300,00 97 966,00
URSUS 5714 81 87 900,00 107 238,00
URSUS 1224 117 137 500,00 167 750,00
URSUS 1234 117 154 900,00 188 978,00
URSUS 1614 155 147 300,00 179 706,00
URSUS 1634 155 163 400,00 199 348,00
URSUS 1634 ZU 155 171 000,00 208 620,00
URSUS 1934 190 207 600,00 253 272,00
Dość popularne ostatnio stały się polskie Pronary i zauważyłem nie odbiegające już dużo Ursusy w lesie. Tym bardziej, że niska cena i prostota obsługi dużo pomaga w pracach.
Tu są orientacyjne ceny (dodam, że obowiązują np. w Pronarze upusty sięgające często 17 tys. zł Źródło )
MARKA MODEL MOC(KM) CENA (netto) CENA (brutto)
PRONAR 320AM 35 60 995,90 74 415,00
PRONAR 320AMK 35 62 729,51 76 530,00
PRONAR 82A 81 77 114,75 94 080,00
PRONAR 82SA 81 82 524,59 100 680,00
PRONAR 82TSA 90 87 721,31 107 020,00
PRONAR 1025A 105 97 385,25 118 810,01
PRONAR 1221A 130 125 311,48 152 880,01
PRONAR 1523A 151 165 237,70 201 589,99
PRONAR 82A II 81 93 500,00 114 070,00
PRONAR 82SA II 81 100 500,00 122 610,00
PRONAR 82TSA II 90 103 600,00 126 392,00
PRONAR 1025A II 105 114 000,00 139 080,00
PRONAR 1221A II 130 149 500,00 182 390,00
PRONAR 1523A EKO 151 179 000,00 218 380,00
PRONAR 5110 80 130 100,00 158 722,00
PRONAR 5130 100 143 000,00 174 460,00
PRONAR 5135 100 139 900,00 170 678,00
ZETOR 3320 45 52 450,82 63 990,00
ZETOR 3340 45 65 155,74 79 490,00
ZETOR 4320 EKO 58,4 59 713,12 72 850,01
ZETOR 4340 EKO 58,4 68 434,43 83 490,00
ZETOR 5320 62,5 59 418,04 72 490,01
ZETOR 5320 EKO 62,5 60 237,71 73 490,01
ZETOR 5340 62,5 69 254,10 84 490,00
ZETOR 5340 EKO 62,5 70 073,78 85 490,01
ZETOR 6320 EKO 63,8 63 516,40 77 490,01
ZETOR 6340 EKO 63,8 72 868,86 88 900,01
ZETOR 7320 TURBO EKO 77,5 72 942,63 88 990,01
ZETOR 7320 TURBO 77,5 71 188,53 86 850,01
ZETOR 7340 TURBO EKO 77,5 83 114,76 101 400,01
ZETOR 7340 TURBO 77,5 82 295,09 100 400,01
ZETOR 6441 CABRIO 61 65 081,97 79 400,00
ZETOR 6421 PROXIMA 61 67 909,84 82 850,00
ZETOR 6441 PROXIMA 61 76 406,56 93 216,00
ZETOR 7441 CABRIO 72 69 508,20 84 800,00
ZETOR 7421 PROXIMA 72 73 680,33 89 890,00
ZETOR 7441 PROXIMA 72 81 959,02 99 990,00
ZETOR 8441 CABRIO 82 75 401,65 91 990,01
ZETOR 8421 PROXIMA 82 80 237,71 97 890,01
ZETOR 8441 PROXIMA 82 88 516,40 107 990,01
ZETOR 8641 PROXIMA 82 101 803,29 124 200,01
ZETOR 9641 PROXIMA 90 104 385,25 127 350,01
ZETOR 10641 FORTERRA 101 111 467,22 135 990,01
ZETOR 11441 FORTERRA 110 113 106,57 137 990,02
ZETOR 11741 FORTERRA 120 140 155,75 170 990,02
FARMER F-8244 C2 82 85 120,00 103 846,40
FARMER F-10244 C1 105 99 000,00 120 780,00
FARMER F-8258 C2 82 97 900,00 119 438,00
URSUS 1654 160 179 600,00 219 112,00
URSUS 7524 100 115 000,00 140 300,00
URSUS 4024 54 72 500,00 88 450,00
URSUS 2812 38 55 400,00 67 588,00
URSUS 3502 47 51 800,00 63 196,00
URSUS 3512 47 58 900,00 71 858,00
URSUS 4502 60 65 600,00 80 032,00
URSUS 4512 66 66 700,00 81 374,00
URSUS 4514 66 76 400,00 93 208,00
URSUS 5314 72 80 300,00 97 966,00
URSUS 5714 81 87 900,00 107 238,00
URSUS 1224 117 137 500,00 167 750,00
URSUS 1234 117 154 900,00 188 978,00
URSUS 1614 155 147 300,00 179 706,00
URSUS 1634 155 163 400,00 199 348,00
URSUS 1634 ZU 155 171 000,00 208 620,00
URSUS 1934 190 207 600,00 253 272,00
- Domator
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3011
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
- Lokalizacja: nie wiem
Belarus o tych samych parametrach i trochę bardziej "klasycznej" kabinie kosztował pracującego u mnie ZUL-owca 62000 zł brutto.............. I też ładnie pracuje w lesie Za różnicę ceny do PRONARA masz urządzenie do zrywki (około 10000 zł) i średnią przyczepę do zrywki (około 35000 zł). Prawie........mavericksn pisze:PRONAR 82A 81 77 114,75 94 080,00
Tak, racja. Robią Belarusy renomę swoją taniością i niezawodnością. Wałek ma bez sprzęgła, prosto od silnika i przy rębarce idzie dobrze, biały kolektor, ale się nie zająknie.
Podobnie chodziły tylko DeTy radzieckie.
Podobnie chodziły tylko DeTy radzieckie.
Z Dżonkiem to różnie bywa np. 6820 pali tak 6-7 w transporcie/motogodzinę( dwie przyczepy haelki po 8 ton ładowności lub przy ładowaczu czołowym). Słyszałem o narzekaniach na drogie części. Jednak mniej pali niż ciągniki podobnej mocy Case'a i New Hollanda(obaj dość paliwożerne). Dżonek jest bardzo wrażliwy na nóżkę, jak przyciśniesz to nie ma różnicy w mocy, ale w spalaniu dość duża. Najlepiej kręcić go na 1800-2000obrotów, więcej szkoda.zul pisze:Pozostaje jeszcze kwestia zużycia paliwa
JD 5720
Jeżeli chodzi o porosyjskie wynalazki to zgadzam się z Wami, że służą w lasach i są proste i toporne ale w górach i mocno eksploatowane kompletnie nie zdają egzaminu. Jeżeli ktoś pracował na tym sprzęcie i przesiądzie się do ciągnika nowoczesnego nie koniecznie JD to widzi różnice.......w pracy, kulurze obsługi itp. i w przeliczeniu na m3 zrywki. Jest prawda że wymagają one większej dbałości obsługi i serwisu od operatora ale wynagradzają to niezawodnością i siłą......a te konstrukcje Belarus, MTZ itp. i niestety Ursus mają problemy z wyciekami oleju a gdzie ochrona srodowiska, wiecznymi luzami.....części też niezbyt tanie np. drzwi boczne do Ursusa 5414 kosztuja 1500 a do Lamborghini Lampo 1200....wiec nie ma tragedii...
Każdy kto tu napisze będzie miał rację.romk pisze:.a te konstrukcje Belarus, MTZ itp. i niestety Ursus mają problemy z wyciekami oleju a gdzie ochrona srodowiska, wiecznymi luzami.....części też niezbyt tanie np. drzwi boczne do Ursusa 5414 kosztuja 1500 a do Lamborghini Lampo 1200....wiec nie ma tragedii...
W MTZetach i innych "ruskich" to prawdziwe "gniotsa, nie łamiotsa".
Co do części to jest rożnie z nimi.
Np. wał korbowy do Widemana-ładowarki czołowej 18tys.,a szyba trójkątna do drzwi wielkości może niecałego 1 m2 700zł a do polskich "grosze".
Turbina do Ursusa 1634/Zetora 16145 1 500zł, a New Hollanda tej samej mocy 3 200zł.
Opona przednia do Case'a 8 tys.tylna , a do Ursusa 1614 przednia 4tys.
Można by tu wiele pisać na temat wyższości tego i tego. Każde ma wiele wad i zalet, często zależnych od punktu siedzenia i użytkowania.