Dalmierz

SILP, BIP, ACER, GIS, Raporty, mapy numeryczne...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
isopyrum
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 489
Rejestracja: poniedziałek 26 mar 2007, 18:03
Lokalizacja: dokąd

Dalmierz

Post autor: isopyrum »

więc tak:
jako, że gdzie indziej rozgorzała dyskusja polityczna
a nie oszukujmy się, co by się wyżej i jeszcze wyżej nie działo
my tu na dole musimy pracować
kieruję się z pytaniem do kolegów i koleżanek (jak najbardziej)

czy ktoś mógłby polecić mi dobry dalmierz
dla leśniczego
nie tam żadne, cuda niewidy
interesuje mnie w miarę dobra dokładność
cyfrowy mini wyświetlacz, na którym wyświetli się delikwentowi odległość
takie patrzę, celuję, naciskam przycisk
mam odległość, koniec kropka
oczywiście w rozsądnej, niskiej cenie

może ktoś używa i mógłby się podzielić wrażeniami
sama nie mam doświadczenia z tym sprzętem
(poza zabawą jednym modelem podczas wizyty urządzeniowców)
a chcę przekonać szefostwo, że leśniczemu się nada
jeżeli macie ochotę możemy też podyskutować
czy na pewno leśniczemu się nada
bo pewnie i takie głosy się podniosą, że po co mu 8)
Awatar użytkownika
Agnieszka
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 12973
Rejestracja: czwartek 17 maja 2007, 17:54

Post autor: Agnieszka »

Ja korzystałam z dalmierza Disto Clasic. Łatwy w obsłudze, dość poręczny, ale minusem było to, że przy zbyt silnym słońcu ciężko było dojrzeć czerwony punkcik i "się odnaleźć". Druga osoba zacieniała sobą pień i trzymała na nim ciemną podkładkę, dawało to jakieś ułatwienie, ale czasem trzeba było łazić w tę i z powrotem by złapać cel.

[ Dodano: 2008-04-10, 17:05 ]
A wg mnie leśniczemu "się nada", bo ni będzie musiał tak często z taśmą po lesie gonić. Ttylko dobrze by było, gdyby las był bez podszytu, bez krzaków ( a z tym może być w lesie ciężko),bo każda gałązka, źdźbło rozprasza laser i pomiar diabli biorą.