Lift Suzuki Grand Vitara!!!
Moderator: Moderatorzy
cześć,
zainteresowany tematem, chciałbym dowiedzieć się trochę więcej.
Panowie, jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Grand Vitara 2.0 b+g i jedynym mankamentem, który mi nie odpowiada to: niski tył samochodu .
Chciałbym rozwiązać ten problem przez, sprężyny i amortyzatory.
Używam samochodu do pracy, więc nie ma to być lift off road'owy lecz umożliwiający, poruszanie się drogami leśnymi z wyjeżdżonymi koleinami.
Niektórzy wypowiadali się o dłuższych sprężynach np. od Mercedesa W124 (330mm/14,5mm) czy to wystarczy, czy lepiej zainwestować w sprężyny Ironman (360mm/12,5mm)
I podobnie z amortyzatorami: felicia kombi, focus, omega
Panowie pomóżcie to jakoś skompletować.
Pozdrawiam
zainteresowany tematem, chciałbym dowiedzieć się trochę więcej.
Panowie, jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Grand Vitara 2.0 b+g i jedynym mankamentem, który mi nie odpowiada to: niski tył samochodu .
Chciałbym rozwiązać ten problem przez, sprężyny i amortyzatory.
Używam samochodu do pracy, więc nie ma to być lift off road'owy lecz umożliwiający, poruszanie się drogami leśnymi z wyjeżdżonymi koleinami.
Niektórzy wypowiadali się o dłuższych sprężynach np. od Mercedesa W124 (330mm/14,5mm) czy to wystarczy, czy lepiej zainwestować w sprężyny Ironman (360mm/12,5mm)
I podobnie z amortyzatorami: felicia kombi, focus, omega
Panowie pomóżcie to jakoś skompletować.
Pozdrawiam
Witaj, robiłem lift około dwa miesiące temu do Suzuki GV I 2005
- sprężyny Ironman +35 mm (polecam stronkę SZEKLAK)
- amortyzatory przód : KAYABA - model mogę podać jutro,
- amortyzatory tył : monroe od polonez truck s1106 - tutaj nie jestem pewny czy założyli mi akurat te.
Jeżdżę drugi miesiąc - auto super trzyma się dróżki, twardo wybiera dziury, jedyny mankament na dużym wykrzyżu słychać skrzypienie, zajrzę w najbliższych dniach na kanał, prawdopodobnie półosie? nie wiem przeguby?
- sprężyny Ironman +35 mm (polecam stronkę SZEKLAK)
- amortyzatory przód : KAYABA - model mogę podać jutro,
- amortyzatory tył : monroe od polonez truck s1106 - tutaj nie jestem pewny czy założyli mi akurat te.
Jeżdżę drugi miesiąc - auto super trzyma się dróżki, twardo wybiera dziury, jedyny mankament na dużym wykrzyżu słychać skrzypienie, zajrzę w najbliższych dniach na kanał, prawdopodobnie półosie? nie wiem przeguby?
"...to tylko dwa piwa, to żaden grzech..."
Najlepsza odpowiedź...rusek77 pisze:...Jeżdżę drugi miesiąc - auto super trzyma się dróżki, twardo wybiera dziury, jedyny mankament na dużym wykrzyżu słychać skrzypienie, zajrzę w najbliższych dniach na kanał, prawdopodobnie półosie? nie wiem przeguby?
Coś za coś podniesienie nawet o kilka centymetrów powoduje "niedomaganie" układu przeniesienia napędów.
Kompletny lift to taki ze zmianą wszystkich drążków i dystansami (ewentualnie wymianą) wałów.
Ale to już koszt w zależności do modelu kilku tyś.
P.S. Przerabiałem to kilka lat temu w FROTCE 2.8 SPORT
Teraz jestem wyznawcą wciągarki
P.S. A co do tych "kolein" to zawsze w lesie trafią się takie, na które lift będzie zbyt mały
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Bo z liftem jak z twardym dyskiem - każdy jest za mały.Fichtel pisze:lift będzie zbyt mały
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
dlatego wybieram bardziej "miękkie" SSDPiotrek pisze:Bo z liftem jak z twardym dyskiem - każdy jest za mały.Fichtel pisze:lift będzie zbyt mały
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
otóż to . . . co ja biedny podleśniczy więcej mogłem zrobić . . . - to taka ironia rzecz jasna żeby nikt nie odebrał na poważnie!!!!Fichtel pisze:Kompletny lift to taki ze zmianą wszystkich drążków i dystansami (ewentualnie wymianą) wałów.
Ale to już koszt w zależności do modelu kilku tyś.
"...to tylko dwa piwa, to żaden grzech..."
Kompletnie nic, bo jestem laikiem w zakresie liftu, off roadu itp. Pytałem, czytałem aż w końcu "zaryzykowałem" i mam jak ma.graff89 pisze:Co myślisz o sprężynach z firmy lovells?
Zdjęć nie posiadam, ale jak mam być szczery to wielkiej różnicy optycznej nie ma, ba te sprężyny są tak samo długie jak oryginały - tyle że twardsze. Nie planowałem jakiegoś szczególnego liftu, po prostu stwierdziłem, że przyszedł czas wymienić amortyzatory i sprężyny i tyle . . . doszedłem do wniosku, że przy okazji można podnieść delikatnie, bez przeróbek.graff89 pisze: a może masz zdjęcia sprzed i po lifcie jak to wygląda.
Zastanawiam się jeszcze nad body liftem, ok 2 cm . . . ale dam sobie jeszcze czasu
"...to tylko dwa piwa, to żaden grzech..."
No to gdy już dojrzejesz to koniecznie poczytaj, co mają fachowcy do powiedzenia. Ja mam podniesiony zadek o dwa cale, ale bez wymiany sprężyn i amorków. Na te przyjdzie czas niedługo. Objawy - przy szybkiej jeździe po dziurach zawieszenie głośno protestuje, co w sumie mnie cieszy, bo przestałem latać, a zacząłem jeździć jak na starszego pana przystało...
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Ten "żaden" to nadprzyrodzona inteligencja twojego fonika zapewne?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Panowie, pytanie techniczne dla kogoś z doświadczeniem i już sprawdzoną opcją.
Posiada ktoś wiedze na temat trochę dłuższych amortyzatorów do Grand Vitary? Te od Poloneza Trucka nie bardzo się sprawdziły, później miałem jeszcze KAYABY ale się wyskakały po kilku miesiącach. Sprężyny Ironmann +35mm.
Pytam, bo może ktoś, coś wie
Pozdrawiam!
Posiada ktoś wiedze na temat trochę dłuższych amortyzatorów do Grand Vitary? Te od Poloneza Trucka nie bardzo się sprawdziły, później miałem jeszcze KAYABY ale się wyskakały po kilku miesiącach. Sprężyny Ironmann +35mm.
Pytam, bo może ktoś, coś wie
Pozdrawiam!
"...to tylko dwa piwa, to żaden grzech..."
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
Porównaj to co używa do liftu - są szczegółowe opisy:rusek77 pisze:Panowie, pytanie techniczne dla kogoś z doświadczeniem i już sprawdzoną opcją.
Posiada ktoś wiedze na temat trochę dłuższych amortyzatorów do Grand Vitary? Te od Poloneza Trucka nie bardzo się sprawdziły, później miałem jeszcze KAYABY ale się wyskakały po kilku miesiącach. Sprężyny Ironmann +35mm.
Pytam, bo może ktoś, coś wie
Pozdrawiam!
https://radzikone.pl/zestawy-lift
Ps. Albo się skonsultuj, są w branży 4x4 sprzedawcy czasami życzliwi i pomocni