Strażnicy Leśni odnaleźli pilota MIG-a 29

Ochrona mienia w Lasach Państwowych...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5596
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

filipesku, ile km przelecisz w minutę MIGiem a ile małą awionetką ?
W dawnych czasach piloci wojskowi (MIG 15 i wyżej) w całej swojej karierze zawodowej nie dochodzili do 3.000 godzin, a ci co przekroczyli to już była elita.
Ludzki organizm ma swoje granice jeżeli chodzi o przeciążenia i nie można tego forsować , a budżet MON ma jeszcze większe obostrzenia :( piloci nadal czynnego lotu to mają parę godzin tygodniowo.
filipesku
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 21561
Rejestracja: wtorek 29 lis 2011, 11:36

Post autor: filipesku »

Blues Brothers pisze: ile km przelecisz w minutę MIGiem a ile małą awionetką ?
Świadomy tego jestem. Chodzi mi tylko o te "ogromne doświadczenie"...
"Lepiej palić fajkę niż czarownice" ks. Adam Boniecki
Awatar użytkownika
czerwonobrody
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2989
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 21:08
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: czerwonobrody »

Ale tu chyba przebiegi się nie liczą :)
Bardziej - się mi zdaje - ilość wiedzy, którą należy przyswoić, żeby tym migiem polecieć tę minutę. O zdrowiu już mówiliście.
Głos laika na Twoim forum!
filipesku
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 21561
Rejestracja: wtorek 29 lis 2011, 11:36

Post autor: filipesku »

No właśnie. Bo skoro 200 godzin na prostej maszynie w Indonezji jest początkiem zdobywania doświadczenia, to czemu u nas 200 godzin na skomplikowanej maszynie daje już miano doświadczonego pilota?
Ot taka MONowska manipulacja wg mnie...
"Lepiej palić fajkę niż czarownice" ks. Adam Boniecki
Awatar użytkownika
poreba
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1929
Rejestracja: niedziela 06 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: wracali Litwini

Post autor: poreba »

Blues Brothers pisze:filipesku, ile km przelecisz w minutę MIGiem a ile małą awionetką ?
A dlaczego doświadczenie tirowców (nie tirówek!) zazwyczaj określa się w w km, a pilotów w godzinach?
Bo takim lajnerem od beninga albo erbasa też kilometrów na godzinkę sporo ubywa.
BTW John Travolta ma nalatane w swoim (wprawdzie ponad 60letnim) życiu coś ok 5 tys. godzin.
Hamerykański kurs pilotów wojskowych (APT, czy jakoś tak) obejmuje 90 godzin lotów treningowych. Ale ja się nie znam, może 200 godzin nalotu to i dużo.
Z drugiej strony: żeby mieć 800 godzin, najpierw trzeba mieć 200.
filipesku
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 21561
Rejestracja: wtorek 29 lis 2011, 11:36

Post autor: filipesku »

Już jakiś czas temu wokalista Iron Maiden, Bruce Dickinson, miał wylatanych ponad 10 tys. godzin..
"Lepiej palić fajkę niż czarownice" ks. Adam Boniecki
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5596
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

tia , a przeciętny wyścig formuły 1 to 300 km, jak sądzicie ile rocznie kilometrów pokonują kierowcy na torach ?.......znacznie mniej niż my w lesie :lol: znaczy jesteśmy lepszymi kierowcami niż ci z F! :lol:
Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67156
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Blues Brothers pisze:znaczy jesteśmy lepszymi kierowcami niż ci z F! :lol:
Wiesz, kierowcy bolidów nie muszą posiadać prawa jazdy po ulicach... :roll:
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Awatar użytkownika
poreba
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1929
Rejestracja: niedziela 06 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: wracali Litwini

Post autor: poreba »

Blues Brothers pisze:tia , a przeciętny wyścig formuły 1 to 300 km, jak sądzicie ile rocznie kilometrów pokonują kierowcy na torach ?.......znacznie mniej niż my w lesie :lol: znaczy jesteśmy lepszymi kierowcami niż ci z F! :lol:
A może któryś z latających (zasterownie, przecież kilku jest, prawda?) podpowie, czy 100/500/1000 godzin to dużo, czy mało, od czego to zależy?
Ja wiem (bo wyguglałem) ile godzin w powietrzu za sterami mają aspranci do juesej erforce na szkoleniu, ile jest max dla cywilnych w UE (jakieś normy mają, nb większe od tirowców), nie wiem jak to odnieść do 200 naszego orła.
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5596
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

Zaprawdę powiadam Ci, to nie był żółtodziób.
Awatar użytkownika
czerwonobrody
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2989
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 21:08
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: czerwonobrody »

Pamiętajcie proszę że nalot nalicza się osobno dla poszczególnych typów samolotów, więc 200h na MiG-u nie oznacza łącznie 200h w powietrzu za sterami - chyba że zaznaczono inaczej :D
Głos laika na Twoim forum!
Awatar użytkownika
poreba
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1929
Rejestracja: niedziela 06 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: wracali Litwini

Post autor: poreba »

czerwonobrody pisze:nalot nalicza się osobno dla poszczególnych typów samolotów
To jest jakiś konkret, a nie "zaprawdę..."
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5596
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

poreba, 2 lata na lotnisku :roll: bezpośrednio przy lotach
ODPOWIEDZ