Ładowność samochodów wywozowych

Przetwórstwo i handel drewnem...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77779
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Post autor: drwalnik »

... współczuję takich majtających bezmyślnie kierowców
... w naszej firmie to też prywatne samochody i zatrudnieni przez prywaciarza kierowcy, nie leśnicy
... zawsze pytają o wielkość ładunku do zabrania, ZAWSZE, wiedzą, że więcej niż NIE WOLNO im zabrać! chyba, że chcą płacić kary w prywatnej kieszeni
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67150
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

drwalnik pisze:majtających bezmyślnie kierowców
Ejże... Nie napisałem, że bezmyślnie. Prawidłowe, a w dodatku szybkie i bezpieczne ułożenie towaru jest nie lada sztuką. Jednak żaden kierowca nie będzie schodził co chwilę z dźwigu tylko po to, by dowiedzieć się jak ciężki jest towar.
drwalnik pisze:w naszej firmie to też prywatne samochody i zatrudnieni przez prywaciarza kierowcy, nie leśnicy
Bywa... bywa też, że firma nie ma aut, ale korzysta z usługi firm transportowych.
drwalnik pisze:zawsze pytają o wielkość ładunku do zabrania, ZAWSZE, wiedzą, że więcej niż NIE WOLNO im zabrać! chyba, że chcą płacić kary w prywatnej kieszeni
No..., a w lesie masę potwierdza im leśnik wydając towar. To dobry układ, bo człowiek może się zawsze zapomnieć, pomylić, albo zwyczajnie być przemęczonym i załadować o kilogram za dużo. Leśnik to partner w tym biznesie... :)
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77779
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Post autor: drwalnik »

Capricorn pisze:załadować o kilogram za dużo
... za kilogram jeszcze nikt nikomu mandatu nie wystawił
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67150
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Być może, ale kierowcy pilnują, by wagi nie przekraczać w ogóle :)
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Awatar użytkownika
Skrzacik
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1023
Rejestracja: sobota 26 maja 2012, 15:44
Lokalizacja: dolinka

Post autor: Skrzacik »

Przecież masy, którymi posługuje się wydający drewno są tylko orientacyjne, odczytane z tabeli. Nie zastąpią ważenia :)
I'm going off the rails on a crazy train
Naj
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 24829
Rejestracja: czwartek 20 mar 2008, 20:08
Lokalizacja: PL

Post autor: Naj »

Skrzacik pisze:Przecież masy, którymi posługuje się wydający drewno są tylko orientacyjne, odczytane z tabeli. Nie zastąpią ważenia :)
Widocznie leśni mają taki mądry program, który potrafi ustalić ciężar właściwy w danej temperaturze i przy danej wilgotności drewna... :shock: :lol:
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77779
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Post autor: drwalnik »

... leśni to nawet chcą badać co się z tym drewnem dalej dzieje, czy aby na pewno papierówka na papier poszła, czy aby nie na sklejkę lub na opał
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Awatar użytkownika
Kuna lesna
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2627
Rejestracja: czwartek 12 paź 2006, 00:41
Lokalizacja: Z puszczy

Post autor: Kuna lesna »

Ten temat już był wałkowany kilka lat temu na tym forum .
1. Tak jak pisałem odpowiadają wszyscy zainteresowani .Wyrok w sprawie przed paru laty .
2. Każdy ubezpiecza się jak może poprzez zapis w umowie dla kierowcy o ładunku jaki może na tym samochodzie być przewożony:
- Leśniczowie poprzez zapis na kwicie
- zakłady poprzez zapis w umowie z kierowcą często na upoważnieniu .
3.Jak to wygląda można się zapytać kierowców z Mondii gdy przywiozą za dużo ładunku czekają ich kary na bramie więc bawią się w aptekarzy . Jako że leśniczy nie ma uprawnień do kontroli dokumentów kierowcy, pozostaje podpisanie deklaracji na kwicie ,że kierowca nie pokazał dowodu rejestracyjnego lub go okazał i suma wagi całego zestawu i ładunku tabelarycznego nie przekracza niedozwolonego ładunku .
Miałem spotkanie z Inspektorem ITD w tej sprawie i tu ciekawostka . Jeżeli samochód z drewnem przekracza dopuszczalną wagę podczas kontroli a kwit jest zgodny z ładunkiem czyli tabelaryczna masa drewna jest wraz z samochodem mniejsza od niedopuszczalnej nie ma kary dla kierowcy przyjmuje się masę z kwitu .Nie okazując nam dowodu rejestracyjnego kierowca za transport bierze całkowitą odpowiedzialność która jest zapisana na kwicie że kierowca nie okazał dowodu rej. Reguluje to jakieś porozumienie miedzy LP a ITD .
Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67150
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Skrzacik pisze:Przecież masy, którymi posługuje się wydający drewno są tylko orientacyjne, odczytane z tabeli. Nie zastąpią ważenia :)
Otóż zastępują. Przynajmniej na razie :) Ciężar m3 dla różnych gatunków drzew podan w rozporządzeniu Ministra Transportu jest na razie wiążący :)
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5595
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

Jakoś umknął mi w tej dyskusji jeden szczegół- przecież kierowca oświadcza na KW jaką ma nośność i podpisuje się pod tym. Więc w czym problem. A co do nas , tabela orientacyjnego ciężaru poszczególnych gatunków została wspólnie przyjęta przez LP i ITD , tak więc przyjmuje się ją wg KW.
Awatar użytkownika
Kuna lesna
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2627
Rejestracja: czwartek 12 paź 2006, 00:41
Lokalizacja: Z puszczy

Post autor: Kuna lesna »

Blues Brothers pisze: kierowca oświadcza na KW jaką ma nośność
Otóż nie zawsze chce współpracować :lol: wiec zostaje zapis na kwicie nie okazał dokumentu .
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5595
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

Kuna lesna pisze: Otóż nie zawsze chce współpracować
no to proszę rozładować :D
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170013
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

A czy leśniczy nie powinien również sprawdzić, czy kierowca ma stosowne prawo jazdy, ubezpieczenie OC na ciągnik i przyczepę/naczepę, czy ma opony letnie, bądź zimowe, a przy okazji rzucić okiem na stan bieżników i czy ma uprawnienia na obsługę HDS-a i czy ten ma aktualne badania UDT?
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22736
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Awatar użytkownika
Kuna lesna
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2627
Rejestracja: czwartek 12 paź 2006, 00:41
Lokalizacja: Z puszczy

Post autor: Kuna lesna »

Sten pisze:A czy leśniczy nie powinien również sprawdzić, czy kierowca ma stosowne prawo jazdy, ubezpieczenie OC na ciągnik i przyczepę/naczepę, czy ma opony letnie, bądź zimowe, a przy okazji rzucić okiem na stan bieżników i czy ma uprawnienia na obsługę HDS-a i czy ten ma aktualne badania UDT?
Niestety nie mamy takich uprawnień :) dlatego ten dodatkowy zapis nie okazał dokumentów. .
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170013
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Więc i ciężar ładunku nie powinien być w naszym kręgu zainteresowań. Kierowca powinien mieć tabelkę z ciężarem właściwym drewna i tak ładować zestaw, coby nie miał przekroczenia DMC ...
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
Kuna lesna
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2627
Rejestracja: czwartek 12 paź 2006, 00:41
Lokalizacja: Z puszczy

Post autor: Kuna lesna »

No i niby proste ale nie w Polsce :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77779
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Post autor: drwalnik »

... straż leśna nie może mandatu wystawić za palenie ognisk w środku lasu, a co dopiero... dobra papuga pogoni leśnika zza ławy sądowej w pi...
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67150
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Kuna lesna pisze:Niestety nie mamy takich uprawnień
Ja tam się cieszę, że nie mam uprawnień, bo gdybyśmy mieli uprawnienia to by nas do tego zobowiązano... Co mi przewoźnik powie przyjmuję na wiarę, a jeśli nie chce powiedzieć to też dobrze :)
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Awatar użytkownika
Jaźwiec
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5001
Rejestracja: czwartek 29 cze 2006, 09:32

Post autor: Jaźwiec »

Dlatego dopisek na KW, który niby jest opcjonalny, ale nasza inspekcja go wymaga (o okazaniu/ nie okazaniu dowodu rejestracyjnego) jest debilny, nikomu nie potrzebny a dla nas wprost niebezpieczny. Bo pół biedy jak gość nie pokaże dowodu. Ale jak pokaże to dopiero się zaczyna kwestia odczytu i interpretacji informacji w takim dowodzie zawartym. Kwesta chociażby takiego HDSa, który nie wiadomo czy jest ujęty w masie pojazdu itd. Kwestia naczep, przyczep, osi - my się na tym nie znamy! Dlatego powinniśmy poprzestawać na tym co na kwitach jest czyli podaniu masy ładunku wyliczonej na podstawie rozporządzenia. Kierowca kwitując KW z podaną masą bierze na siebie odpowiedzialność za przeładowania. Taki też zapis powinien widnieć w umowach na drewno. Koniec.
Uśmiechnij się! Jutro możesz nie mieć zębów...
ODPOWIEDZ