Jeszcze raz - w takim razie skąd brana jest masa wybita na tabliczce i skąd urzędnik wystawiający dowód rejestracyjny ją bierze?Wiesław pisze:Brakuje jeszcze masy
Masy własne i dopuszczalne ładownosci
Moderator: Moderatorzy
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Przy załatwianiu rejestracji pojazdu specjalistycznego i tzw "dozoru" waży się pojazd zabudowany. Co egzemplarz to inna masa.Piotrek pisze:skąd brana jest masa wybita na tabliczce i skąd urzędnik wystawiający dowód rejestracyjny ją bierze?
Od 1999 roku firma nasza posiada uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego w zakresie montażu żurawi przenośnych.
Prowadzimy działalność m.in. w zakresie specjalistycznej zabudowy samochodów ciężarowych , sprzedaży oraz montażu żurawi przenośnych, podzespołów ruchomych, hakowców, hydrauliki siłowej oraz naprawy i konserwacji tych urządzeń. Wszystkie usługi wykonujemy w pełni profesjonalnie wg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Używamy materiałów najwyższej jakości i zatrudniamy świetnych fachowców.
W związku z prowadzoną przez nas działalnością oferujemy pomoc przy:
-rejestracji żurawi przenośnych oraz dźwigników w UDT (przygotowanie wniosku, dokumentacji oraz badania odbiorcze zakończone rejestracją)
-przygotowaniu dokumentacji do rejestracji urządzeń w UDT
-wykonaniu przeglądów technicznych pod dozorem UDT
-przeszkoleniu osób odpowiedzialnych za obsługę i eksploatację żurawi przenośnych
-stałej konserwacji żurawi przenośnych przez uprawnionego konserwatora
OK. Późno już a ja nie drwalnik, żebym drążył.Wiesław pisze:Przy załatwianiu rejestracji pojazdu specjalistycznego
PS.
Nie ma tu nic o rejestracji w Wydziale Komunikacji...Wiesław pisze:Cytat:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Żeby doszło do rejestracji, potrzebna rozpiska z badań technicznych. A tam jest rozpisana masa, ładowność itd... wszystko to okazuje się dopiero przy tych badaniach, lecz to nazwałem "załatwianiem rejestracji" - jako skrót myślowy...Piotrek pisze:Nie ma tu nic o rejestracji w Wydziale Komunikacji...
F.1-to maksymalna masa całkowita (konstrukcyjna -przewidziana przez producenta)
F.2-to dopuszczlna masa całkowita (administracyjna-przewidziana przepisami krajowymi)
F.3-to dopuszczlna masa całkowita zespołu pojazdów
G Masa własna
Mercedes Arocs 6x6
F1. 26000
F2. 26000
F3. 40000
G 11043
Naczepa doll logo 21
F1. 38000
F2. 32500
F3. 24900
G 7600
Taki sprzęt jest u nas w okolicy
F.2-to dopuszczlna masa całkowita (administracyjna-przewidziana przepisami krajowymi)
F.3-to dopuszczlna masa całkowita zespołu pojazdów
G Masa własna
Mercedes Arocs 6x6
F1. 26000
F2. 26000
F3. 40000
G 11043
Naczepa doll logo 21
F1. 38000
F2. 32500
F3. 24900
G 7600
Taki sprzęt jest u nas w okolicy
A to jest u was w okolicy naczepa w wariancie z 2 czy 3 osiami?g pisze:Naczepa doll logo 21
Bo są produkowane dwa warianty (LOGO 21-2 i LOGO 21-3). I na pewno nie ważą tyle samo...
Przy okazji: symbol 21 oznacza, że skonstruowana dla drewna o długości do 21 metrów...
Ostatnio standardowo robimy w lesie dłużyce o długości do 14 metrów (długość zespołu pojazdów na drodze nie może przekraczać 18,75 m)...
Czy to znaczy, że te naczepy obecnie jeżdżą u Was nie wykorzystując swej ładowności?
U nas też są takie naczepy (pierwotnie trzyosiowe), tyle że właściciele je poprzerabiali (skrócili i tym samym odchudzili)...
Dopuszczalne masy całkowite pojazdów określone są w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury.g pisze:Mercedes Arocs 6x6
F1. 26000
F2. 26000
F3. 40000
G 11043
Naczepa doll logo 21
F1. 38000
F2. 32500
F3. 24900
G 7600
Wg tego aktu prawnego, w przypadku trzyosiowego ciągnika siodłowego i dwu- lub trzyosiowej naczepy – masa pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 40 ton…
Podliczamy podany sprzęt (ciągnik + naczepa): 11 043 + 7 600 = 18 643
Zakładamy, że kierowca jest lekki jak piórko i zestaw nie ma innych ciężkich dodatków…
40 000 - 18 643 = 21 357 (tyle może maksymalnie ważyć ładunek i jest to mniej więcej 27 m3 dłużycy sosnowej)…
Jeśli zaś jest dodatkowy balast i kierowca z pomocnikiem, to samochód powinien ładować odpowiednio mniej kubików…
Bez komentarza...