Wyłącznie z produkcji leśnej - działka rekreacyjna

Kto nie chciałby być właścicielem lasu, ale to nie jest takie proste...

Moderator: Moderatorzy

Mil3nkaJ
początkujący
początkujący
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek 12 gru 2016, 12:49
Lokalizacja: wwl

Wyłącznie z produkcji leśnej - działka rekreacyjna

Post autor: Mil3nkaJ »

Witam wszystkich

W tematyce leśnej jestem "zielona" ;) dlatego zwracam się do Państwa z prośbą o odpowiedź na kilka nurtujących mnie pytań.

Zacznę od początku oraz informacji jakie posiadam:
Mam możliwość zakupu działki widniejącej w MPZP jako pod rekreację indywidualną (podstawowe przeznaczenie, dodatkowe to pensjonatową lub pensjonatowo-mieszkalną), działka jest zalesiona, powierzchnia całkowita 1200m2. Mieszkanie na takiej działce zawsze mi się marzyło. W sąsiedztwie są różne domy letniskowej - murowane na fundamentach oraz kilka drewnianych.
Na działce obecnie stoi mały domek (z 20-25m2) na fundamentach. Jednak chciałabym postawić na jego miejscu większy całoroczny murowany, wyciąć kilka drzew obok (a te niestety na jakiś 15m2 rosną obok siebie) i drzewa stojące na przeszkodzie wjechaniu auta pod domek/ czy ew w przyszłości garaż.
Drzewa to sosna zwyczajna, wiek od 40-60 lat, obwód kolejno 35cm, 45cm 55 i 60 cm. bór chyba suchy albo mieszany.
Działka zlokalizowana na terenie powiatu wołomińskiego.

1. Czy mógłby ktoś z Państwa wyliczyć bardzo orientacyjny koszt jaki bym poniosła chcąc wyłączyć tą działkę z produkcji leśnej/wyodrębnić ten teren? a potem opłata roczna oraz opłata za przedwczesny wyrąb drzew (orientacyjnie do wycięcia ok 11 drzew)
2. Czy jest sens wyodrębniać całą działkę 1200m2 czy lepiej i taniej jedynie fragment, który będzie mi niezbędny a więc około 500-600m2?
3. Czy zwolnienie z opłaty należności za wyodrębnienie do 500m2 dotyczy także pod zabudowę rekreacyjną/letniskową (nawet jak domek całoroczny) czy jedynie w przypadku działek budowlanych czyli pod zamieszkanie?