Od zawsze dokumentami rozchodowymi drewna są asygnata i KW.Piotrek pisze:To jest nieprawidłowe.
Właśnie znalazłem w sieci taką odpowiedź US w Drezdenku w kwestii asygnaty. Akurat pytanie w innej kwestii ale wyjaśnia czym jest według US asygnata
Tak więc asygnata nie jest dokumentem sprzedaży, bo tym jest paragon lub faktura. Nie można mówić o dwoistości funkcji. Dokumentem sprzedaży jest faktura vat i/lub paragon. W rejestratorze zaznacza się, czy asygnatę wystawiono na paragon, czy na fakturę.„asygnata” nie jest dowodem księgowym stanowiącym podstawę do zaksięgowania w podatkowej księdze przychodów i rozchodów poniesionych wydatków jako koszt. Asygnata jest dokumentem rozchodowym potwierdzającym wywóz drewna z lasu.
Jak wspomniałem wyżej asygnata jest dokumentem rozchodowym. W rejestratorze podobnie jak w wypadku faktury/paragonu istnieje możliwość zaznaczenia wyboru "FAK/POB/DEP", gdzie FAK oznacza zwykłą sprzedaż, DEP oznacza rozchód na deputaty, zaś POB oznacza rozchód na inne cele. Wchodzą w to wspomniane wcześniej słupki, czy opał na kancelarię. Każda wytworzona asygnata jest przy tworzeniu zestawień wpisywana w tabelkę z odpowiednią adnotacją (porachunkowa).Piotrek pisze:To nie są sprzedaże, raczej inne rozchody.
Każde z wymienionych przeze mnie wcześniej ustawień (faktura/paragon oraz FAK/DEP/POB) jest transferowane do nadleśnictwa i widoczne w SILP, więc nie ma żadnych problemów żeby po latach sprawdzić w jaki sposób drewno zostało rozchodowane.Piotrek pisze: A jak odróżnić która jest a która nie jest dokumentem sprzedaży na przykład po roku lub dwóch od operacji?
Nie ma więc powodu, by tworzyć nowy dokument potwierdzający wywóz drewna z lasu skoro asygnata spełnia jak najbardziej te funkcje i ustawienia wymyślone przez twórców tego dokumentu pozwalają na kontrolę każdego wystawionego dokumentu.
Jak dotąd kontrole wszelakie nigdy nie zakwestionowały poprawności tego sposobu rozchodu drewna.