W Niemczech też potrafią......

Maszyny, urządzenia, narzędzia leśne...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
borowiak

W Niemczech też potrafią......

Post autor: borowiak »

Nie tylko u nas przeładowują..... Swoją drogą wynik ciężki do uzyskania u nas:
Awatar użytkownika
maverick
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6752
Rejestracja: czwartek 24 sie 2006, 22:09

Post autor: maverick »

Chyba dobrze zrozumiałem, że 35 ton przeładowany, miał zestaw 75 ton, a może tylko 40 ton ??
Ładnie...
Jest to stary błąd, na tym utrzymywanie lasu zasadzać, żeby żadnego drzewa nie tykać. Każda rzecz w przyrodzie ma swój kres, do którego przyszedłszy, trwa czas niejaki w dobrym stanie, ten przebywszy, psuć się musi. Drzewo przestarzałe staje się niezdatnym i próżno miejsce zalega: trzeba go więc w czasie doskonałej jego pory wycinać, ale w tym wycinaniu tak poczynać roztropnie, żeby aktualna korzyść dalszej nie przeszkadzała.
Ignacy Krasicki
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105240
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

maverick pisze:Chyba dobrze zrozumiałem, że 35 ton przeładowany, miał zestaw 75 ton, a może tylko 40 ton ??
Tak. Dokładnie to miał 35 060 przeładowane. 36 400 przyczepa + 38660 auto = 75 060 całość.
Z tym, że ja do dziś nie rozumiem (i nie zrozumiem nigdy) dlaczego dla takiego zestawu sumuje się masę przyczepy i auta. Przecie naciskają na nawierzchnię osobno, wiec jeśli każda z części zestawu nie przekroczy 40 000 to powinno być wszystko w porządku. To tak na mój rozum. Czy ktoś może mi fizycznie udowodnić, że się mylę?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

dark09
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 404
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2009, 17:41
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: dark09 »

:shock:
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170327
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Zdaje się, że liczy się masa całkowita zestawu.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105240
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Sten pisze:Zdaje się, że liczy się masa całkowita zestawu.
No właśnie. A to jest niesłuszne bo autko + przyczepa nie tworzą jednego pojazdu tak jak ciągnik + naczepa. Jedzie sobie autko i naciska na drogę 38 ton. Za nim jedzie przyczepa i naciska na drogę 36 ton. Osobno a nie łącznie.
Przy obecnym założeniu należało by karać kierowców jadących jeden za drugim jeśli sumaryczna masa ich pojazdów przekroczy limit :lol:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Rafał i Ania
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3056
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07

Post autor: Rafał i Ania »

Sten pisze:Zdaje się, że liczy się masa całkowita zestawu.
niestety tak jest i najczęsciej tak się to inerpretuje co jest niesłuszne
Piotrek pisze:
Sten pisze:Zdaje się, że liczy się masa całkowita zestawu.
No właśnie. A to jest niesłuszne bo autko + przyczepa nie tworzą jednego pojazdu tak jak ciągnik + naczepa. Jedzie sobie autko i naciska na drogę 38 ton. Za nim jedzie przyczepa i naciska na drogę 36 ton. Osobno a nie łącznie.
Przy obecnym założeniu należało by karać kierowców jadących jeden za drugim jeśli sumaryczna masa ich pojazdów przekroczy limit :lol:
masz racje Piotrze ale niemcy i ich bag to poprostu bezmózgi których zachowanie kopiuje polskie itd
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
Atlas
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4243
Rejestracja: wtorek 10 lut 2009, 22:20
Lokalizacja: z duszy leśnej

Post autor: Atlas »

Piotrek pisze:A to jest niesłuszne bo autko + przyczepa nie tworzą jednego pojazdu tak jak ciągnik + naczepa. Jedzie sobie autko i naciska na drogę 38 ton. Za nim jedzie przyczepa i naciska na drogę 36 ton. Osobno a nie łącznie.
To jest słuszne.
Dopuszczalny nacisk na to 11 500 kg (nie chce mi się szperać może to jast 10 500 kg)
Dla takich sił są konstruowane obecne drogi !!
Wy Panowie proponujecie nacisk 19 000 kg na oś ... jeśli auto ma 3 osie w odpowiedniej odległości od siebie to Wasza propozycja też jest nietrafna ...

To jedna strona medalu czyli niszczenie drogi, druga kwestia to wytrzymałość konstrukcyjna pojazdu !!
Baaardzo wątpię, by auto i przyczepa były dostosowane do takich obciążeń... no ale nie wszystkim przeszkadza urwane koło, pęknięty resor i rozsypane 38 000 kg drewna na drodze... wszak katastrofę drogową fajnie się ogląda ...

Mogę zrozumieć wątpliwości kierowcy sam osobowego, ale dużo trudniej zrozumieć zawodowego kierowcę ciężarówki... nawet kasa nie tłumaczy takiej bezmyślnej ładowności.
Rafał i Ania pisze:masz racje Piotrze ale niemcy i ich bag to poprostu bezmózgi których zachowanie kopiuje polskie itd
Słucham?
Polskie ITD powinno skopać tyłek przewoźnika dużo mocniej niż Niemcy, bo wiele dróg u nas ma mniejszą nośność.

PS
Uprzedzę - nikt z moich znajomych nie pracuje w ITD.
Wczoraj dyskutowaliśmy o wypadku spowodowanym pęknięciem sworznia mocującego resor do ramy... skutek to wywrócenie przyczepy, skręcenie ramy ciężarówki tak, że przednie koła auta stały na drodze a pod jednym z tylnych kół mógł stanąć człowiek.
Zdaje mi się, że ta ciężarówka była nadmiernie obciążana... zaryzykuję stwierdzenie, że wielokrotnie ale co tam
Rafał i Ania pisze:bag to poprostu bezmózgi których zachowanie kopiuje polskie itd
:|
Atlas
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4243
Rejestracja: wtorek 10 lut 2009, 22:20
Lokalizacja: z duszy leśnej

Post autor: Atlas »

Piotrek pisze:Przy obecnym założeniu należało by karać kierowców jadących jeden za drugim jeśli sumaryczna masa ich pojazdów przekroczy limit :lol:
Obecne założenie jest słuszne, co uzasadniłem powyżej.
Ten pomysł można zaproponować przy wjeździe na most lub wiadukt tak więc to :lol: jest nieuzasadnione.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105240
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Atlas pisze:To jest słuszne.
Dopuszczalny nacisk na oś to 11 500 kg (nie chce mi się szperać może to jast 10 500 kg)
Dla takich sił są konstruowane obecne drogi !!
Wy Panowie proponujecie nacisk 19 000 kg na oś ... jeśli auto ma 3 osie w odpowiedniej odległości od siebie to Wasza propozycja też jest nietrafna ...
Skąd wziąłeś 19 ton na oś?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Rafał i Ania
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3056
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07

Post autor: Rafał i Ania »

Atlas pisze:Słucham?
Atlas pisze:Piotrek napisał/a:
A to jest niesłuszne bo autko + przyczepa nie tworzą jednego pojazdu tak jak ciągnik + naczepa. Jedzie sobie autko i naciska na drogę 38 ton. Za nim jedzie przyczepa i naciska na drogę 36 ton. Osobno a nie łącznie.

To jest słuszne.
Dopuszczalny nacisk na oś to 11 500 kg (nie chce mi się szperać może to jast 10 500 kg)
Dla takich sił są konstruowane obecne drogi !!
Wy Panowie proponujecie nacisk 19 000 kg na oś ... jeśli auto ma 3 osie w odpowiedniej odległości od siebie to Wasza propozycja też jest nietrafna ...
Jako że mnie wywołujesz do tablicy to jedziemy przyjacielu z faktami
To szkopy twierdza o przeładowaniu wynika z tego ze cały skład nie moze ważyć bodaj więcej jak 40 ton co jest kretynizmem w mega postaci ( w usa czy kanadzie sklady ważą po 150 ton)
Tutaj masz auto o 6 osiach i 16 kołach (dwie osie ciągnika/solówki są na bliźniaku)
Masa całkowita wyszła 75.200 czyli licząc każdą oś wychodzi trochę więcej niż 12 ton
os z bliźniakiem ma zupełnie inna nośność ze względu na 4 koła na osi
Co do nacisków dobrze byłoby skonfrontować to z nośnością opon
jako że sa one w przedziale 150-160 to nośność jednej opony wynosi 4500kg
wychodzi zatem 4500x16 daje jak byk 72 tony.
nie uwierzę że producent montując takie kola daje słabsze ramy , resory etc. to po prostu bujda
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
Atlas
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4243
Rejestracja: wtorek 10 lut 2009, 22:20
Lokalizacja: z duszy leśnej

Post autor: Atlas »

Piotrek pisze:Skąd wziąłeś 19 ton na oś?
Może stąd?
Piotrek pisze:Jedzie sobie autko i naciska na drogę 38 ton.
lub z
Piotrek pisze:38660 auto
oraz
maverick pisze:zestaw 75 ton,
Jeśli podzielę tę ostatnią liczbę przez 4 osie to mam 18 750 kg na każdą oś, jeśli podziele przez 6 to mam 12 500 kg czyli też niedopuszczalna wartość, co napisałem wcześniej
Atlas pisze:jeśli auto ma 3 osie w odpowiedniej odległości od siebie to Wasza propozycja też jest nietrafna ...
Rafał i Ania pisze: w usa czy kanadzie sklady ważą po 150 ton)
I drogi tam budował Gierek dla pojazdów o DMC 12 ton?
Pojazdy też tam mają w dowodach rejestracyjnych wpisaną DMC 40 ton czy jednak 150 ton ?
Rafał i Ania pisze:Masa całkowita wyszła 75.200 czyli licząc każdą oś wychodzi trochę więcej niż 12 ton
Pomyliłeś się o 533,33 kg na każdej osi a przepis mówi o 11 500 kg jeśli nie mniej...
Rafał i Ania pisze:os z bliźniakiem ma zupełnie inna nośność ze względu na 4 koła na osi
Zgoda ale częściowa jeśli gość 100 kg stanie na lodzie, to nic się nie stanie. Jeśli stanę w odległości 3m od niego to też nic się nie stanie. Jak stanę tuż przy nim to obaj się możemy utopić, ale nie przejmujmy się tym bo w USA ... można :)
Rafał i Ania pisze:Co do nacisków dobrze byłoby skonfrontować to z nośnością opon
Kiepski argument... wiesz, że chodzi o kasę ... wiesz, że opona o większej wytrzymałości może być tańsza i ten fakt ma się nijak do DMC i wytrzymałości konstrukcyjnej pojazdu, te opony muszą mieć większą wytrzymałość niż DMC (lub równą)
Rafał i Ania pisze:nie uwierzę
Wiara to niezwykle ważna dziedzina życia... zostaw ją jednak w spokoju... mnie interesuje jaka DMC jest wpisana w odwód rejestracyjny i jaka jest nośność drogi.
Niemcy mają więcej solidniejszych dróg ... nie oznacza to jednak, że pazerny przewoźnik bez wyobraźni może te drogi niszczyć.
Awatar użytkownika
Rafał i Ania
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3056
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07

Post autor: Rafał i Ania »

Atlas pisze:Rafał i Ania napisał/a:
Masa całkowita wyszła 75.200 czyli licząc każdą oś wychodzi trochę więcej niż 12 ton

Pomyliłeś się o 533,33 kg na każdej osi a przepis mówi o 11 500 kg jeśli nie mniej...
Holender aptekarz się znalazł :D
Atlas pisze:Kiepski argument... wiesz, że chodzi o kasę ... wiesz, że opona o większej wytrzymałości może być tańsza i ten fakt ma się nijak do DMC i wytrzymałości konstrukcyjnej
pojazdu, te opony muszą mieć większą wytrzymałość niż DMC (lub równą)
No właśnie o te cholerna kasę chodzi i DMC jest tak ustalone żeby chodziło o kasę
Atlas pisze:mnie interesuje jaka DMC jest wpisana w odwód rejestracyjny
tu nie jeden a pięć punktów dla Ciebie no bo .... nie mam argumentu
lecz jakiś czas temu przestałem sie zgadzać z dura lex sed lex bo złe prawo trzeb poprawiać.

a i te osie jeszcze jezeli jest 10500 i 4 osie to wychodzi 42t DMC ale w większości europejskich krajów nie przewidziano auta do użytkowania o większej liczbie osi niż 4

i szwecja której jest wiele pojazdów jak volvo czy scania
http://www.psm.pl/informacje/wymiary.html
tam jest 60 t a wiekszość sołowek ma 3 osie i 10 kół 1x2 i 2x4
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
Atlas
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4243
Rejestracja: wtorek 10 lut 2009, 22:20
Lokalizacja: z duszy leśnej

Post autor: Atlas »

Rafał i Ania pisze:Holender aptekarz się znalazł :D
:D ano aptekarz bo na każdej osi masz o 2000 kg za dużo :D
Zauważ jak mało waży młotek a ile można nim rozpieprzyć ...
Rafał i Ania pisze:złe prawo trzeb poprawiać.
Tu zrewanżuję się pięcioma punktami dla Ciebie, jednak mam wątpliwość czy obciążanie dróg ponad ich wytrzymałość jest właściwym poprawianiem ??
Rafał i Ania pisze:tam jest 60 t a wiekszość sołowek ma 3 osie i 10 kół 1x2 i 2x4
To jest właściwy trop i dodaję Ci kolejne punkty :D jednek nie zawsze dołożenie osi ratuje sytuację bo inne elementy pojazdu mogą być za słabe

:beer:
Awatar użytkownika
Rafał i Ania
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3056
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07

Post autor: Rafał i Ania »

:beer:
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
aka
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2023
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 12:29
Lokalizacja: z daleka

Post autor: aka »

Piotrek pisze:
Sten pisze:Zdaje się, że liczy się masa całkowita zestawu.
No właśnie. A to jest niesłuszne bo autko + przyczepa nie tworzą jednego pojazdu tak jak ciągnik + naczepa. Jedzie sobie autko i naciska na drogę 38 ton. Za nim jedzie przyczepa i naciska na drogę 36 ton. Osobno a nie łącznie.
Przy obecnym założeniu należało by karać kierowców jadących jeden za drugim jeśli sumaryczna masa ich pojazdów przekroczy limit :lol:
To jest troszeczke bardziej zlozone....

Paragraf 34 StVZO

http://www.verkehrsportal.de/stvzo/stvzo_34.php

Notabene nagminnie przekraczane.


Tak nawiasem mowiac:

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 2.1061.pdf



O drogach lokalnych szkoda gadac.......


To ma u nas historyczne uwarunkowania zreszta...
ODPOWIEDZ