Światła LED do jazdy dziennej

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RR
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 9039
Rejestracja: niedziela 14 maja 2006, 21:27
Kontakt:

Światła LED do jazdy dziennej

Post autor: RR »

W prasie motoryzacyjnej czytałem artykuł o tytułowych światłach. Jako korzyści posiadania świateł LED do jazdy dziennej, wymieniono m.in. oszczędność paliwa - 0,2 l /100km, mniejsze zużycie akumulatora i alternatora.
Co o tym sądzicie?
Przyrodniczy serwis informacyjny
Dziennik Leśny
Awatar użytkownika
Rafał i Ania
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3056
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07

Post autor: Rafał i Ania »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur:
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170038
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Coraz więcej widać autek z zamontowanymi takimi światełkami. Mnie ciekawi jak do tego podchodzą Stacje Kontroli Pojazdów przy badaniu autka, co do oszczędności w zużyciu paliwa, to podzielam zdanie przedmówcy.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
Wujek Tułowice
leśniczy
leśniczy
Posty: 614
Rejestracja: niedziela 29 sie 2010, 23:05
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: Wujek Tułowice »

Dla mnie montowanie tego chińskiego wyrobu w starszych samochodach to troszeczkę "wiocha".......
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105121
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Dla mnie jakiekolwiek "światła do jazdy dziennej" to po prostu nabijanie klienta w butelkę w celu wyciągnięcia od niego dodatkowej kasy. Rzekoma oszczędność paliwa to zauważcie jedyny plus takowych świateł. Mnie tam wsio rawno czy jadę na światłach mijania czy też na takowych "wynalazkach". Ważne, że samochód jest lepiej widoczny, bo gdy jeszcze nie było przepisu nakazującego jazdę w dzień na światłach miałem niebezpieczna sytuację z samochodem jadącym z przeciwka, który w specyficznych warunkach oświetlenia kompletnie nie był widoczny dopóki nie zbliżył się na ok. 50 metrów. Jak myślicie ile trzeba czasu na przejechanie 50 metrów w sytuacji gdy oba pojazdy jadą około 100 km/h? :)
Dodatkowym argumentem przeciwko montowaniu takich świateł w Polsce jest bałagan legislacyjny i idiotyczne wymogi co do tego które światła powinny się z nimi automatycznie włączać a które wyłączać. Bezsensowne komplikowanie i tak już nie najprostszej instalacji elektrycznej samochodu to nie jest dobry pomysł.
A na koniec - pamiętajcie, że nie wszystkie lampy LED maja homologację. Jeśli już musicie to kupujcie tylko u dużych, sprawdzonych dostawców. Sklep pana Stasia choć na ogół porządny i tańszy, dysponujący lampkami z literkami E oraz RL (chyba takie, nie pamiętam) raczej rozprowadza te wersje bez papierka...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

RR pisze:mniejsze zużycie akumulatora i alternatora
A o ile? Bo jak wpadnie kamyczek, albo do zbyt głębokiej, brudnej wody wjedziemy...
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Jak już to lepiej wymienić żarówki na te w technologii LED. Jednak póki są tylko i wyłącznie do jazdy dziennej.
Atlas
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4243
Rejestracja: wtorek 10 lut 2009, 22:20
Lokalizacja: z duszy leśnej

Post autor: Atlas »

Piotrek pisze:Jak myślicie ile trzeba czasu na przejechanie 50 metrów w sytuacji gdy oba pojazdy jadą około 100 km/h?
0,8999 sekundy.

W ciągu 1 sekundy pojazdy przejadą 55,56m.

Czas reakcji przeciętnego człowieka to 0,2 sekundy więc przed skutecznym wciśnięciem hamulca pojazdy przejadą łącznie 11,11m
Teraz trzeba dodać drogi hamowania .... jakby nie liczyć wynik daje minimum dwa pogrzeby przy spotkaniu się tych aut.
Awatar użytkownika
3006hc
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1129
Rejestracja: piątek 22 sie 2008, 03:25
Lokalizacja: z lasu

Post autor: 3006hc »

Wujek Tułowice pisze:Dla mnie montowanie tego chińskiego wyrobu w starszych samochodach to troszeczkę "wiocha".......
w 100% się z Kolegą zgadzam. Podobnie jest z instalacją LPG jesli nie ma takiej potrzeby.

Ostatnio zasłyszane w komisie:
klient - może bym wział jednak tego benzyniaka bo bardziej zadbany niż ropniak. Tylko nie wiem jak chodzi na gazie, bo bym chciał zagazowac..
sprzedawca - dobrze, to dobre silniki do gazu. Tylko czy się panu opłaca? Ile pan jeździ km rocznie?
klient - oj trochę jeżdzę... jakieś 10tyś będzie... :doh:
Różnica między ekologiem, a ekofilem jest mniej więcej taka jak miedzy pedagogiem a pedofilem....
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

3006hc pisze:klient - oj trochę jeżdzę... jakieś 10tyś będzie...
:lol: :lol: :lol: :lol:
Atlas
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4243
Rejestracja: wtorek 10 lut 2009, 22:20
Lokalizacja: z duszy leśnej

Post autor: Atlas »

3006hc pisze:Ile pan jeździ km rocznie?
Pan sprzedawca zadał błędne pytanie. Właściwsze byłoby - ile tys. km zamierza pan tym autem przejechać nim pan je sprzeda?
3006hc pisze:klient - oj trochę jeżdzę... jakieś 10tyś będzie...
Czyli przed drugim rokiem użytkowania auta tańsza instalacja się spłaci.
Przy droższych auto trzebaby dłużej użytkować.
mstrucz
początkujący
początkujący
Posty: 44
Rejestracja: poniedziałek 21 lut 2011, 12:00
Lokalizacja: z północy

Post autor: mstrucz »

Niestety homologowane światła kosztują rzeczywiście dużo. Ale jest to dobre rozwiązanie. Żywotność diody sprawia, że prawdopodobnie komplet wystarczy na cały okres używania auta (oczywiście mówimy o dobrze wykonanych i zabezpieczonych światełkach). Kolejną bardzo istotną, choć niezauważana korzyścią jest wyłączenie całego oświetlenia samochodu poza tymi lampami. Żywotność jakichkolwiek żarówek jest liczona w godzinach. Oznacza to, że zazwyczaj przez większą część czasu jaki spędzamy w aucie, zupełnie niepotrzebnie świecą się wszystkie podświetlenia przycisków, nawiewów etc. Wbrew pozorom po pierwsze żarówki te są naprawdę drogie, po drugie w wielu (nawet niespecjalnie nowych) samochodach ich wymian jest skomplikowanym procesem wymagającym demontażu połowy deski rozdzielczej / tapicerki i często z powodu zagrożenia uszkodzenia zlecana jest w ASO. Trzeba też pamiętać o częstym totalnym braku widoczności w dzień wszystkich podświetlonych wskaźników LED (np. Liczniki czy wyświetlacze komputera). Wszelkie testy wykazały ponadto (i to jest naprawdę rzetelna informacja), że światła LED są w dzień lepiej widoczne od zwykłych H4 czy H7 nie mówiąc już o oślepianiu ksenonami. jest to spowodowane ich punktowa wyrazistością, samochód na zwykłych światłach w dzień to rozmyta plama (oczywiście i tak bardziej widoczna niż bez świateł), na światłach LED to wyróżniające się jasne wyraźnie punkty.
Co do montażu, w tej chwili przepisy się ucywilizowały. Można po staremu mieć światła dzienne działające z pozycjami (bezsens, wnętrze też oświetlone), można działające tylko dzienne, w przypadku starszych aut nie ma potrzeby aby wyłączały się automatycznie, w nowszych jest taki wymóg (szczegóły w rozporządzeniu, nie pamiętam dokładnie jak to jest z rocznikami), zresztą jeżeli auto nie ma LED to automatycznie muszą się włączać mijania (jak np. w i10) a jakoś teraz chyba już nowe mają LED obowiązkowo. Automat zresztą jest w homologowanych kompletach zazwyczaj dołączony.
Czy to wiocha w przypadku starszych? Moim zdaniem nie. Miałem Twingo, gdzie w słoneczny dzień licznik (elektroniczny) był kompletnie niewidoczny. Można oczywiście zamontować wyłącznik oświetlenia wskaźników i podświetlenia przycisków, tylko, że jest to trudniejsze niż montaż dziennych.
Podsumowując LEDy dzienne (czy zwykłe 21W) jak najbardziej tak, ale tylko z homologacją (RL).
Awatar użytkownika
3006hc
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1129
Rejestracja: piątek 22 sie 2008, 03:25
Lokalizacja: z lasu

Post autor: 3006hc »

Atlas pisze:3006hc napisał/a:
klient - oj trochę jeżdzę... jakieś 10tyś będzie...

Czyli przed drugim rokiem użytkowania auta tańsza instalacja się spłaci.
Przy droższych auto trzebaby dłużej użytkować.
Niby tak, ale brzmi to trochę śmiesznie. Stac kogoś na samochód w który za 2500zł ma wstawic instalację gazową, a nie stac go na paliwo przy przebiegach rzędu 10tyś km...?
Ja też w "terenowym" mam założony gaz, ale robię nim 30tyś rocznie, a nie stac mnie żeby wydawac na tyle km na benzynę. W "cywilnym" jeżdżę dwulitrowym benzyniakiem, który pali średnio 10l benzyny/100km bo przy przebiegach jakie robię, a w ostatnim roku było to aż 6tyś km, nie ma to zadnego znaczenia...
Różnica między ekologiem, a ekofilem jest mniej więcej taka jak miedzy pedagogiem a pedofilem....
textor
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 272
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 15:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: textor »

Atlas pisze:Czyli przed drugim rokiem użytkowania auta tańsza instalacja się spłaci.
Przy droższych auto trzebaby dłużej użytkować.
Owszem, ale tylko się spłaci, czyli oszczędności zero i mówimy o aucie, które spala 8-10 l benzyny, choć niektórzy zakładają instalację LPG do CC. Druga sprawa, że obecnie zakładanie instalacji II generacji to przesadne skąpstwo :wink: . Ja owszem jeżdżę na LPG, ale moje auto łyka 20 l i robię ponad 20 tys. a i tak wkurza mnie ograniczenie bagażnika i częste tankowanie.

Co do świateł do jazdy dziennej, to popieram przedmówców. Trochę naciągana oszczędność, a w aucie do lasu to już bezsens.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105121
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

textor pisze:i tak wkurza mnie ograniczenie bagażnika i częste tankowanie
Załóż większy zbiornik. Wtedy będzie cię wkurzało tylko ograniczenie bagażnika :)
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

textor
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 272
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 15:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: textor »

Piotrek pisze:
textor pisze:i tak wkurza mnie ograniczenie bagażnika i częste tankowanie
Załóż większy zbiornik. Wtedy będzie cię wkurzało tylko ograniczenie bagażnika :)
To będę się zastanawiał po co mi składane i dzielone siedzenia, wanienka na zwierzynę, box dla psa itd. Jakby nie patrzeć doopa z tyłu :)
Awatar użytkownika
ejus
początkujący
początkujący
Posty: 166
Rejestracja: piątek 23 gru 2011, 13:32
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński

Post autor: ejus »

To prawda, że LEDy świecą lepiej i przy mniejszym zużyciu energii. Na homologowane trzeba wydać ciut więcej, ale się opłaca. Ja za swoje płaciłem ok. 100 zł.
ODPOWIEDZ