Auto terenowe do 25tyś. Grand Vitara, Terrano, Sportage?

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Auto terenowe do 25tyś. Grand Vitara, Terrano, Sportage?

Post autor: mackomacko »

Przymierzam się do zakupu auta które ma służyć głównie na drogi gruntowe oraz kilka razy w miesiącu do lasu.
Najwazniejsze cechy dla mnie to bezawaryjność, dostepność części w dobrej cenie oraz spalanie. Wolałbym diesla ale słyszałem że teraz się nie opłaca bo cena paliwa taka sama a koszt naprawy diesla i samej eksploatacji większy.
5-cio drzwiowy, nie za długi jednak z bagażnikiem bo na wakacje nie będę brał przyczepki.
Czyli nie typowa terenówka na ciężki teren jednak wolałbym z blokadami mostów.

Wiem że były podobne tematy jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

Jakie auta proponujecie?

Na razie mój ranking to:
1. Grand Vitara (Japońska wersja rocznik 2002 chyba)
2. Kia Sportage (chyba nie ma blokady i ciężko znaleźć za 25tyś)
3. Nissan terrano albo X-trail
4. Mitsubishi Outlander (chyba nie ma starszych w dieslu ale sylwetkę ma bajeczną)
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170032
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

To ja bym Ci jednak Defendera zaproponował :]
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

Sten pisze:To ja bym Ci jednak Defendera zaproponował :]

Żona by mnie wygoniła z takim "kanciakiem" :)
Poważnie pisząc, nie podoba mi się z kilku względów. M.in. spalanie, sylwetka, prędkość i przyspieszenie. Nie tylko po gruncie będę śmigał.
mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

Jeszcze Nissan patrol II wchodzi w grę ale chyba duzo pali i nie bardzo nadaje się na asfalt co?
Awatar użytkownika
RR
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 9039
Rejestracja: niedziela 14 maja 2006, 21:27
Kontakt:

Post autor: RR »

Wygląda na to, że odpowiedni dla Ciebie może być X-Trail :
"Sprawność X-Traila lepiej ocenić w terenie. W terenie zdecydowanie lepiej radzi sobie X-Trail - dzięki bardziej zaawansowanemu systemowi rozdziału napędu.

Oczywiście, nie ma tu skrzynki rozdzielczej, ale kierowca może ingerować w układ i za pośrednictwem elektroniki "spiąć" napęd na sztywno."

http://www.auto-swiat.pl/1-honda-cr-v-k ... zawodnosci
Przyrodniczy serwis informacyjny
Dziennik Leśny
borowiak

Post autor: borowiak »

RR pisze:Wygląda na to, że odpowiedni dla Ciebie może być X-Trail :
Przecież napisał:
mackomacko pisze:Czyli nie typowa terenówka na ciężki teren jednak wolałbym z blokadami mostów.
Czyli poważnie mówiąc z tych wymienionych na wstępie żadne auto nie spełnia warunków, z drugiej strony tylko Vitara ma skrzynię rozdzielczą, reduktor i LSD w tylnym moście co gwarantuje wyższą sprawność w terenie. Z racji ekonomiki (spalania i napraw) skłaniałbym się do Vitary, w drugiej kolejności KIA. W/w Nissan i Mitsubishi kosztują więcej w kwestii obsługi. Vitara ma stosunkowo duży prześwit, jednaj z w/w najmniej komfortowa na asfalcie choć nie ma tragedii. Czy diesel czy benzyna? Raczej bez znaczącej różnicy.
mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

Nissan Patrol to typowo terenowe auto tak? Jak wygląda kwestia spalania ( w praktyce) oraz napraw ewentualnych? Patrole są dosyć wysokie, także w śniegu będą spisywały sie lepiej niz Vitara. Wyczytałem na jakimś forum że w teren to jedne z najlepszych aut.
Nie chciałbym kupować auta niby terenowego które na śniegu 20cm i małej zaspie mnie zawiedzie.

Pytanie z innej bajki, jakie auta maja największe prześwity z tych popularnych w Polsce, bez przeróbek oczywiście?
borowiak

Post autor: borowiak »

Pytanie z innej bajki, jakie auta maja największe prześwity z tych popularnych w Polsce, bez przeróbek oczywiście?
Wymienione przez Ciebie auta mają 18-20 cm. Patrol 21-22 cm. Rzecz w tym, że część aut bez stresu znosi włożenie wyższych opon, a część nie :roll:
Nissan Patrol to typowo terenowe auto tak?
To dość duże auto terenowe z wbrew pozorom wygodną jazdą po asfalcie, należy jednak pamiętać o masie, wielkości itp :wink: Spalanie.... Hmmm, mówiłem kiedyś krótko "od wiadra do dwóch" :mg: Na serio od 9 na trasie do 13 w mieście (mowa o normalnej jeździe na jednym napędzie).
Jeśli mowa o właściwościach trakcyjnych w śniegu -> mimo podobnych prześwitów Patrol ma lepsze właściwości trakcyjne ze względu na kształt ramy i jej "przebieg" pod nadwoziem, sztywne mosty, blokadę tylnego mostu itp.
Do normalnego użytkowania wystarczy wspomniana Vitara z odrobinę węższymi i wyższymi oponami zimowymi. Pomocny tu jest reduktor, który oszczędza sprzęgło i ułatwia poruszanie się w trudniejszych warunkach.
Jeżeli myślisz o większym aucie o znośnym spalaniu i komforcie rozważ też Pajero III. Na razie jesteś rozdarty między trzema kategoriami - SUV, lekkie terenówki i prawdziwe" terenówki :wink:
mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

borowiak pisze:Jeżeli myślisz o większym aucie o znośnym spalaniu i komforcie rozważ też Pajero III. Na razie jesteś rozdarty między trzema kategoriami - SUV, lekkie terenówki i prawdziwe" terenówki :wink:
Jestem rozdarty na wszelkie możliwe sposoby. :cry: Im więcej szukam, czytam tym cięższy wybór, kupuje auta na kilka lat, przeważnie do ich śmierci dlatego chcę dokonać słusznego wyboru.
Patrol jednaj za dużo pali, jak mu trochę "wygarnę" to pewnie z 15 średnio "zje" a na takie coś mnie nie stać.
Chyba Grand Vitara wobec tego. Teraz bardzo proszę o szczegóły, bo naczytałem się o różnych modelach, japońskich, hiszpańskich, silnikach takich i owakich...
Możecie mi wskazać kilka cennych porad. Podobno najlepiej wziąć japońska z silnikiem 2.0 diesla z roku około 2002 (chcę dać do 25tyś.zł)
borowiak

Post autor: borowiak »

mackomacko pisze:Chyba Grand Vitara wobec tego. Teraz bardzo proszę o szczegóły, bo naczytałem się o różnych modelach, japońskich, hiszpańskich, silnikach takich i owakich...
Możecie mi wskazać kilka cennych porad. Podobno najlepiej wziąć japońska z silnikiem 2.0 diesla z roku około 2002 (chcę dać do 25tyś.zł)
Kupuj w tym roczniku z silnikiem 2,0 diesel (87 KM), ten następny 114 konny nie cieszy się już tak dobrą opinią.... Hiszpanki wychodziły w starszej budzie i różnią się trochę in minus w kwestii jakości blach i układu jezdnego :wink: Biorąc pod uwagę Twoje oczekiwania i przeznaczenie auta będziesz zadowolony :)
mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

borowiak pisze:Kupuj w tym roczniku z silnikiem 2,0 diesel (87 KM)
Tylko 87KM? Kurde teraz mam 100km i strasznie mułowaty silnik( auto osobowe).
Może zatem benzynowca wziąć, jak benzyna to jaki silnik?
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

mackomacko pisze:Tylko 87KM?
Pisałeś w pierwszym poście coś o małym spalaniu :wink:
mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

Zgadza się ale "kosiarki samojezdnej" nie szukam :) Być może przy tym aucie 87KM wystarczy (jeśli jest lekkie). Prędkość maksymalna mnie zadowala, nie wiem jakie jest przyspieszenie, czy na wyprzedzenie traktora z 2 przyczepami wystarczy mi 200 metrów? 8)
Spalanie przy silniku 120KM jest niewiele większe, tak wynika z raportów.
Dopytuję bo chcę wiedzieć jak najwięcej a przy okazji szybciej awansuję z robotnika leśnego :)
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22737
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

mackomacko pisze: Dopytuję bo chcę wiedzieć jak najwięcej a przy okazji szybciej awansuję z robotnika leśnego :)
OT.

Najszybciej liczbę postów wyrobisz w Zagadkach lub w Hyde Parku (Rozrywka, "kąciki towarzyskie" itp.)

Wracamy do tematu auta. :)
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

mackomacko pisze: Być może przy tym aucie 87KM wystarczy (...)
Spalanie przy silniku 120KM jest niewiele większe:)
Silniki 200-konne w BMW X5 też spalają średnio tyle samo ropy co ten 87-konny w Vitarze :mg:

Ale poza tą wspólną cechą dzieli je przepaść : ceny części, złożoność napraw i serwisowania, itp.

Skup się na 3-4 ważnych dla Ciebie kryteriach bo poszukiwania grożą patem :wink:
mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

1. awaryjność i ceny napraw
2. spalanie ( przy czym to ma mieć moc a nie że spali litr mniej a słabe będzie)
3. koniecznie z blokadami mostów
4. nadające się na każde drogi :) nie tylko w teren.

Grand Vitary mają z tego co widzę 3 różne silniki, mazdy, francuzy i hiszpańskie też? Czy Hiszpanie montowali "Francuza"?

Pajero trochę drogo wychodzi i chyba części drogie.

Już się tak nie denerwujcie, lepiej napiszcie czym sami śmigacie i jak wygląda eksploatacja.
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22737
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

mackomacko pisze:
Już się tak nie denerwujcie, lepiej napiszcie czym sami śmigacie i jak wygląda eksploatacja.
A kto tu się denerwuje? :roll: :spoko:
Auto terenowe (Suzuki), kilkunastoletnie, z przedziału 10 - 15 tyś. zł. Z tym, że na szosę (i do wożenia rodziny) mam drugie - typowo osobowe.
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Atlas
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4243
Rejestracja: wtorek 10 lut 2009, 22:20
Lokalizacja: z duszy leśnej

Post autor: Atlas »

mackomacko pisze:czy na wyprzedzenie traktora z 2 przyczepami wystarczy mi 200 metrów?
Jak kierowca używa głowy, a nie tylko przyspieszenia, to na 200m wyprzedzi maluchem tira z przyczepą.

Smutne jest to, że na kursach kierowców nikt nie uczy bezpiecznego wyprzedzania.
borowiak

Post autor: borowiak »

mackomacko pisze:1. awaryjność i ceny napraw
2. spalanie ( przy czym to ma mieć moc a nie że spali litr mniej a słabe będzie)
3. koniecznie z blokadami mostów
4. nadające się na każde drogi :) nie tylko w teren.
Jeśli chcesz fabryczne auto z spełnionymi wszystkimi w/w warunkami to wchodzą w grę tylko dwa auta, Mercedes G-klasse, niektóre Toyoty HDJ 80 i niektóre Pajera :wink: :)
Jeśli zrezygnujesz z blokad w mostach to będzie łatwiej :wink:
mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

Atlas pisze:
mackomacko pisze:czy na wyprzedzenie traktora z 2 przyczepami wystarczy mi 200 metrów?
Jak kierowca używa głowy, a nie tylko przyspieszenia, to na 200m wyprzedzi maluchem tira z przyczepą.

Smutne jest to, że na kursach kierowców nikt nie uczy bezpiecznego wyprzedzania.
Oj, nieładnie. Chyba tira na postoju( nie wiem z jakiego wzoru to obliczyłeś ale zakładając że tir jedzie 90km/h a maluch osiaga maksymalnie chyba 110km/h z lekkiej górki to nie wiem jak on przez 200 metrów wyprzedzi tira) . Co ma wspólnego wyprzedzanie z głową z brakiem przyspieszenia?
Bezpiecznie jest wtedy kiedy nikt z przeciwka nie jedzie droga jest prosta i niedziurawa, koniecznie z dużym poboczem. Czyli prawie nigdy. Każdy manewr wyprzedzania jest pewnego rodzaju ryzykiem. Nigdy nie wiesz co ten przed Tobą odwali.

Wracając do tematu auta,
ODPOWIEDZ