Poszukuje nisko budżetowej terenówki

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

borowiak

Post autor: borowiak »

Dla mnie podstawą są opony i łącznik między pedałem gazu a kierownicą :wink:
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

borowiak pisze:Dla mnie podstawą są opony i łącznik między pedałem gazu a kierownicą :wink:
Brzmi pozornie jak żart.

Ale ja widziałem, co może seryjny Samurai z dobrymi oponami i świetnym "łącznikiem" :spoko:
smigasek
początkujący
początkujący
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 24 paź 2010, 20:03

Post autor: smigasek »

bardzo proszę na odpowiedź na którekolwiek z pytań
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

smigasek pisze:bardzo proszę na odpowiedź na którekolwiek z pytań

Już z grubsza dostałeś podpowiedź - samurai wśród terenówek to jak kałasznikow wśród karabinów maszynowych.

Aby siać postarch w mieście wystarczy Ci "goły" AK 47 bez bajerów typu celownik laserowy, noktowizor, latarka taktyczna :lol:

Ps. Zrozum, że nam sie trochę nie chce odpowiadać na czysto akademickie pytania np. czy kupować od razu blokadę dyferencjału ARB. Blokada + kompresor + robocizna to prawie Twój cały pakiet startowy.
ivar
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1883
Rejestracja: wtorek 20 lut 2007, 08:19
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ivar »

Opony , opony i jeszcze raz opony.
Jak masz dobre to zarówno samurajem, vitarą, czy Nivą dasz radę w terenie o " normalnej" skali trudności, czyli tym co spotykasz w lesie bez udziwnień...
Jeśli nie masz opon to się zakopiesz nawet Laplanderem w co drugiej kałuży w koleinach na leśnej drodze.
Mam sentyment do Nivy, ale Samuraj to bardzo dzielny terenowo samochodzik, tylko kręgosłupa szkoda..
Nie poluje się po to by zabijać.
Zabija się, bo bierze się udział w POLOWANIU.
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22737
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

ivar pisze: (...)Samuraj to bardzo dzielny terenowo samochodzik, tylko kręgosłupa szkoda..
Nie tylko kręgosłupa. Nerki i głowa (czasem) też swoje dostają. :( :wink:
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
smigasek
początkujący
początkujący
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 24 paź 2010, 20:03

Post autor: smigasek »

Czesc
chciałbym odświeżyć nieco temat
Koś może wypowiedzieć się na temat suzuki vitara 1.6 z lat 1995-1997

interesuje mnie głównie wyposażenie
czy ww modele posiadają
-klimatyzację
-wspomaganie kierownicy
-abs

Jak spisuje się w średnim terenie.
Na co warto patrzeć przy zakupie tego modelu
DO jakiego przebiegu jest go sens kupić
Jakie są jej najsłabsze punkty
Jakie są wady i zalety
:?: :?: :?:
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105117
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

smigasek pisze:czy ww modele posiadają
-klimatyzację
-wspomaganie kierownicy
-abs
Słabo się znam ale o ile wiem to one nie maja klimatyzacji. Wspomaganie i ABS tak.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

borowiak

Post autor: borowiak »

interesuje mnie głównie wyposażenie
czy ww modele posiadają
-klimatyzację
-wspomaganie kierownicy
-abs
Klima dostępna, wspomaganie w japończykach standard, w hiszpankach może nie być, abs w Vitarze rzadko (tylko z silnikiem 2,0 i do tego rzadko), w Grand Vitarze dostępny.
smigasek pisze:Jak spisuje się w średnim terenie.
Z dobrymi oponami i niezużytym zawieszeniem poradzi sobie i w cięższym :wink:
smigasek pisze:Na co warto patrzeć przy zakupie tego modelu
Na stan ramy, blachę pod plastikowymi nakładkami na progi i nadkola, podejrzane dźwięki dobywające się z klawiatury silnika i dymienie z wydechu po kilku przegazowaniach ciepłego silnika.
smigasek pisze:DO jakiego przebiegu jest go sens kupić
Zależy ile chcesz jeszcze przejechać i jak było użytkowane.... Moja Vitka ma 280 tkm i sprawuje się nad podziw dobrze....
smigasek pisze:Jakie są jej najsłabsze punkty
Możliwość rdzewienia ramy, nadkoli wewnętrznych, zużycie uszczelniaczy zaworów, problemy z chłodzeniem (rzadkie) w silnikach 1,6 16V, wrażliwe przeguby i obudowa mostu w wersjach hiszpańskich, słaby prześwit wzdłużny wynikający z nietypowego kształtu ramy.
smigasek pisze:Jakie są wady i zalety
Wady wymieniłem, zalety -> dobry stosunek masy do mocy, w miarę przestronne wnętrze (pierwszy rząd), silniki dobrze tolerujące instalację LPG, duża dostępność części oryginalnych i godziwych zamienników, możliwość w miarę komfortowego przemieszczania się po asfalcie, bardzo trwałe zawieszenie przy stosowaniu oryginalnych felg i opon w fabrycznych rozmiarach. Mało elektroniki mogącej wywoływać awarie.
Elwood

Post autor: Elwood »

Zanim zaczniesz zbroić auto naucz się nim jeździć w terenie. Najlepszym sposobem są wycieczki w teren z bardziej doświadczonymi kolegami. Jeżeli ich nie masz, pojedź na jakieś organizowane w okolicy imprezy 4x4 w klasie czysto turystycznej. Ma to też ten plus, że jedzisz legalnie, bo organizator zapewnia dostęp do terenów (o to co raz trudniej) i poziom trudności będzie adekwatny do Twoich obecnych umiejętnosci.
Na początku omijasz trudniejsze przeszkody i powoli poznajesz możliwości auta.
Żadnych wyciągarek na poczatku, bo to zwalnia z myślenia.
Trakcję w terenie daje przede wszystkim opona, więc dobrze jest zacząć od standardowych opon (nawet szosowych), by potem poczuć różnicę.
Powoli nabywać umiejętnosci i doszpejowywać auto wg rosnących potrzeb.
Pakiet startowy inwestujesz w podstawowy przegląd auta.
Jeżeli inwestwować w Samuraia to tylko w Jimny, bo bardzo trudno jest trafić nieskatowanego starszego. By je doprowadzić do porządku władujesz kupę kasy a i tak nie będziesz pewien używki, którą weń włożysz.
jackd2
początkujący
początkujący
Posty: 77
Rejestracja: czwartek 23 lip 2009, 12:11
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jackd2 »

Elwood pisze: więc dobrze jest zacząć od standardowych opon (nawet szosowych), by potem poczuć różnicę.
zastanów się co piszesz ?

PS. wkrecasz ludzi ? albo piszesz pierdoły ?
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105117
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

jackd2 pisze:zastanów się co piszesz ?
Wyobraź sobie, że akurat on wie co pisze. I w dodatku ja też się z nim zgadzam.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Też popieram opinię Elwooda -dzięki takiemu podejściu jest zdrowa równowaga pomiędzy zwiększaniem umiejętności kierowcy i motaniem ( ulepszaniem) auta :roll:
borowiak

Post autor: borowiak »

Glaca pisze:Też popieram opinię Elwooda -dzięki takiemu podejściu jest zdrowa równowaga pomiędzy zwiększaniem umiejętności kierowcy i motaniem ( ulepszaniem) auta :roll:
Niby racja, ale nie wyobrażam sobie tej drogi nauki jazdy przy codziennym jeżdżeniu w pracy po leśnych drogach..... Musiałbym mieć współtowarzysza w drugim aucie lub często machałbym szpadlem :wink: Moim jedynym ulepszeniem terenówki są właśnie odpowiednie terenowe opony zarówno letnie jak i zimowe. Zwiększa to znacząco moją mobilność w terenie, a wiele dróg, którymi uczęszczam jest naprawdę nie do przejechania autem na szosowych oponach.
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Nowych posiadaczy auta 4x4 częściej korci zakup błyszczącej windy za 3 tyś. niż jakichś tam opon BFG za 2 tyś. :wink:
jackd2
początkujący
początkujący
Posty: 77
Rejestracja: czwartek 23 lip 2009, 12:11
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jackd2 »

Piotrek pisze:
jackd2 pisze:zastanów się co piszesz ?
Wyobraź sobie, że akurat on wie co pisze. I w dodatku ja też się z nim zgadzam.
To chyba solidarność ludzka bierze górę nad zdrowym podejściem do tematu, :D


Pozdrawiam
jackd2
jackd2
początkujący
początkujący
Posty: 77
Rejestracja: czwartek 23 lip 2009, 12:11
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jackd2 »

Glaca pisze:Nowych posiadaczy auta 4x4 częściej korci zakup błyszczącej windy za 3 tyś. niż jakichś tam opon BFG za 2 tyś. :wink:
ooo.. pod tym też się podpisuję,

niestety tak to wygląda :(
Awatar użytkownika
magda55
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 16544
Rejestracja: środa 22 mar 2006, 16:24
Lokalizacja: krakow

Post autor: magda55 »

jackd2 pisze:To chyba solidarność ludzka bierze górę nad zdrowym podejściem do tematu, :D
W moim przypadku podziw dla wiedzy, umiejętności, doświadczenia i dokonań Elwooda na polu 4x4 . Również uważam, że chłop wie co pisze.
Dobry humor nie załatwi wszystkiego ale wkurzy tyle osób, że warto go mieć :)
ODPOWIEDZ