Poszukuje nisko budżetowej terenówki

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

smigasek
początkujący
początkujący
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 24 paź 2010, 20:03

Poszukuje nisko budżetowej terenówki

Post autor: smigasek »

witam wszystkich
Poszukję samochodu terenowego na początek zabawy z off_road.
Mam do wyboru 3 samochody :
Suzuki Samuraj 1.3 , Suzuki Vitara 1.6,Daihatsu feroza1.6
Samochody które wymieniłem chciałbym aby były z lat 1997 i młodsze.
Mam kilka pytań :
-jaka jest prędkość na poszczególnych biegach?
-jaka jest v-max?
jaka jest waga samochodów?
-które z ww aut ma największe właściwości terenowe oraz dość dobre warunki jezdne na "czarnym"?
-jakie są ceny pakietów startowych do ww samochodów i co wchodzi w ich skłąd ?
-jakie są żywotności silników i podzespołów mechanicznych w ww samochodów , któe są najtrwalsze?
-w którym modelu/modelach jest najlebsza blacharka?
-któy z nich najmniej "boi" się wody?
-do którego z samochodów można założyć gaz , jakie są koszty i jak się sprawuje w terenie.?
-czy opłaca się kupować samochód przerobiony czy ''samemu'' go przerabiać?
Moje finanse to 10 tyś zł samochód i 5 tyś zestaw startowy.
Oczywiście wchodzi w grę tylko sprowadzenie samochodu z Niemiec.

z góry dziękuje za odpowiedzi
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170026
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Z wymienionych przez Ciebie autek poleciłbym Suzi Samuraja.
Na pozostałe pytania znajdziesz odpowiedzi w necie. :)
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
jać
początkujący
początkujący
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 25 sty 2010, 20:28
Lokalizacja: z kątowni

Post autor: jać »

smigasek pisze:Mam do wyboru 3 samochody :
Suzuki Samuraj 1.3 , Suzuki Vitara 1.6,Daihatsu feroza1.6
No masz do wyboru już dwa samochody- bo feroza odpada. Resztę znajdziesz jak kolega napisał w necie.
smigasek
początkujący
początkujący
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 24 paź 2010, 20:03

Post autor: smigasek »

jać pisze: Resztę znajdziesz jak kolega napisał w necie.
witam
chciałbym się dowiedzieć od forumowiczów obiektywnych info :help: :help: :help:
Bardzo proszę o wypowiedzi użytkowników ww samochodów
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

smigasek pisze:Suzuki Vitara 1.6
dane techniczne: Suzuki Vitara 1.6i 16v JLX
Karoseria
typ: Terenowy
liczba drzwi: 3
Wymiary i wagi
długość: 4030 mm
szerokość: 1635 mm
wysokość: 1700 mm
rozstaw osi: 2480 mm
prześwit: 200 mm
masa: 1195 kg
pojemność zbiornika paliwa: brak danych
Silnik
pojemność skokowa: 1590 ccm
moc: 97
moment obr.: 132.4 Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 4
średnica x skok tłoka: 75.00mm x 90.00mm
typ: DOHC - wałek rozrządu w głowicy - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania: 9.50:1
Osiągi
przyspieszenie 0-100 km/h: brak danych
elastyczność 80-120 km/h: brak danych
prędkość maksymalna: 155 km/h
stosunek mocy do masy: 0.08 KM/kg
Zawieszenie
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: podłużnie
napęd: 4X4x4
średnica zawracania: brak danych
hamulce przód / tył: brak danych
skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna
smigasek pisze:Suzuki Samuraj 1.3
dane techniczne: Suzuki Samurai 1.3i
Karoseria
typ: Terenowy
liczba drzwi: brak danych
Wymiary i wagi
długość: 3430 mm
szerokość: 1550 mm
wysokość: 1665 mm
rozstaw osi: 2030 mm
prześwit: 205 mm
masa: 930 kg
pojemność zbiornika paliwa: brak danych
Silnik
pojemność skokowa: 1298 ccm
moc: 70
moment obr.: 103 Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 4
średnica x skok tłoka: 74.00mm x 75.50mm
typ: SOHC - wałek rozrządu w głowicy - pojedynczy wałek rozrządu w głowicy
stopień sprężania: 9.50:1
Osiągi
przyspieszenie 0-100 km/h: brak danych
elastyczność 80-120 km/h: brak danych
prędkość maksymalna: 130 km/h
stosunek mocy do masy: 0.074 KM/kg
Zawieszenie
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: podłużnie
napęd: 4X4x4
średnica zawracania: brak danych
hamulce przód / tył: brak danych
skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna
smigasek pisze:Daihatsu feroza1.6
segment Off Road
typ nadwozia Kombi
data rozpoczęcia produkcji 1993.11
data zakończenia produkcji 1997.12

Silnik
rodzaj silnika Benzyna
pojemność silnika (cm3) 1589
układ/ilość cylindrów Rzędowy / 4
moc silnika (kW/KM) 70 kW / 95 KM
max moment obrotowy (Nm) 128
ilość zaworów na cylinder 4

Osiągi
prędkość maksymalna (km/h) 150
przyspieszenie (0-100km/h) 13.0

Zużycie paliwa (cykl - l./100km)
miejski 12.4
pozamiejski 9.0
mieszany 10.2

Masy i wymiary
długość (mm) 3770
szerokość (mm) 1580
wysokość (mm) 1720
rozstaw osi (mm) 2175
min przestrzeń bagażowa (l.) 272
max przestrzeń bagażowa (l.) 920
masa całkowita (kg) 1650
smigasek
początkujący
początkujący
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 24 paź 2010, 20:03

Post autor: smigasek »

Bardzo dziękuje za podanie danych tech
mógłby ktoś podać wady zalety samuraja
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22736
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170026
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Zalety samuraja to cena, niska awaryjność i mobilność w terenie - wjedzie i wyjedzie prawie zewsząd.
Wady, to brak miejsca na cokolwiek poza kierowcą, zerowe wyposażenie wnętrza (jest to co powinno być, coby można było jechać) do tego czasem w środku własnych myśli nie słychać.
Niemniej jednak jak na pierwszą terenówkę polecam. Miałem okazję nieco pojeździć (kolega ma coś takiego) i złego słowa nie powiem.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
ludvik
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2477
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:33
Lokalizacja: szuflandia

Post autor: ludvik »

Jimny się nadaje? Czytałem dawne posty ale od tamtego czasu sporo minęło, może jakieś nowe pozytywne doświadczenia?
Awatar użytkownika
ludvik
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2477
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:33
Lokalizacja: szuflandia

Post autor: ludvik »

Oglądam właśnie kia sportage komisowe-coś te auta podejrzanie tanie :)
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Poszukuje nisko budżetowej terenówki

Post autor: Glaca »

smigasek pisze:Poszukję samochodu terenowego na początek zabawy z off_road.
Pytasz o sporo nieistotnych szczegółów.

A przy tym budżecie w grę wchodzi tylko Samurai - tu masz baardzo orientacyjne koszty:

Orientacyjne koszty zakupu oraz ulepszeń auta w celu poprawy dzielności terenowej w radach przeprawowych:

Suzuki Samurai 1.3 (rocznik 1988)
5-10 tys. zł
Reduktor Suzuki SJ 410 300-600 zł
4-satelitowy mechanizm różnicowy 200 zł
Modyfikacja zawieszenia 500 zł
Wyciągarka Warn XD9000i 5490 zł
Przedni zderzak i progi rurowe 500-1000 zł
Opony Wolf Armstrong (5 szt.) 1350 zł
Akumulator Optima Yellow Top 1094 zł
Metromierz Terratrip 202 Plus 1490 zł
Razem 15 924 - 21 724 zł

Podsumowanie:

to wystarczyło, bo dobry kierowca objechał wszystkie dużo droższe auta i zajął 2 miejsce w na finałowej rundzie Pucharu Polski ( 2004 r.) w Ekstremalnej Jeździe Samochodami Terenowymi.

Przegrał z ... Tomcatem
:twisted:


Ps. A tu widać czy się kończy zabawa w off road ( nie pytaj włascicieli tych aut o v-max czy o zużycie paliwa na 100 km :wink: )

rajd
Awatar użytkownika
xhardcorex
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1951
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 19:05
Kontakt:

Post autor: xhardcorex »

warto zajrzeć do tematów od innej strony gryzących offroad, bo niewiele osób wie gdzie i jak jeździć, żeby nie niszczyć siedlisk rzadkich gatunków roślin i zwierząt.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105113
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Glaca pisze:( nie pytaj włascicieli tych aut o v-max czy o zużycie paliwa na 100 km :wink: )
Bo w terenie jak nigdzie sprawdza się reguła "Langsam, langsam aber sicher" :) No a jak ktoś chce żeby pojazd w off-roadzie mało palił
o to niech sobie lepiej "Radio Flyer'a" kupi :lol:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

smigasek
początkujący
początkujący
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 24 paź 2010, 20:03

Post autor: smigasek »

mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat pakietu startowego do suzuki samuraj'a
bardzo bym prosił o szybką odpowiedź
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

smigasek pisze:mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat pakietu startowego do suzuki samuraj'a
A w czym chcesz startować - tzn. do jakich celów chcesz modyfikować auto ?

Turystyk, wyczyn, extrem, RMPST, :help:
borowiak

Post autor: borowiak »

mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat pakietu startowego do suzuki samuraj'a
bardzo bym prosił o szybką odpowiedź
Najtańszy tuning to opony terenowe (od 1000 zł - nalewki), potem zawieszenie - resory z amorkami, lit budy, można zmienić silnik, zawieszenie na sprężyny, snorkel, klatka bezpieczeństwa, felgi, wyciągarka, zderzaki, progi, akumulator żelowy, osprzęt, wspomaganie kierownicy itp itd..... Czyli od 100 zł do kilkudziesięciu tysięcy.... Wszystko zalezy od chęci, zdolności i środków :wink:
smigasek
początkujący
początkujący
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 24 paź 2010, 20:03

Post autor: smigasek »

borowiak pisze:
mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat pakietu startowego do suzuki samuraj'a
bardzo bym prosił o szybką odpowiedź
Najtańszy tuning to opony terenowe (od 1000 zł - nalewki)
Co to są te nalewki ?
Możesz podać przykłady linki ?
Co masz na myśli ''lift budy''?

A więc autko mam zamiar eksploatować w terenie (turystycznie) głównie łąki (błoto ,woda) są to tereny zalewowe Narwi i Wkry .
Mój fundusz na pakiet startowy to 5000 zł.
Z info poprzednika wnioskuje że będzie potrzebny mi snorkel , opony oraz podniesienie na zawieszeniu na dobry początek .
Proszę kierowców samuraja o podanie przybliżonych kosztów podzespołów do pakietu startowego oraz warsztatów które podejmują się takich przeróbek (warsztaty najlepiej okol Warszawy). :help: :help: :help:
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Pozwolę sobie pierwszy napisać :roll:
smigasek pisze:Co to są te nalewki ?
Opony regenerowane. Takie 100 % teren to są tzw. M/T i dobrej firmy kosztują od ok. 500 zł za sztukę

smigasek pisze:Co masz na myśli ''lift budy''?
Zakłada się dystanse pomiędzy ramę a nadwozie.
Ważna uwaga: robi się to nie dla poprawy wyglądu auta, ale wyłącznie w celu zmieszczenia dużo wiekszych opon niż fabryczne.

Jest jeszcze "lift zawieszenia" - wyżej względem ziemi idzie także rama - zakłada się inne resory, dłuższe amortyzatory, przerabia układ kierowniczy...

smigasek pisze:A więc autko mam zamiar eksploatować w terenie (turystycznie) głównie łąki (błoto ,woda) są to tereny zalewowe Narwi i Wkry .
Mój fundusz na pakiet startowy to 5000 zł.
No, wreszcie konkret :spoko:

Ja akurat jako jeżdżący teren/czarne 50/50 wybrałbym takie ulepszenia "serii"

- opony BFG A/T ................ ok. 2000 zł

- łopata Fiskars ....................ok. 120 zł

- dorabiany przedni zderzak ..ok. 300-400 zł,

- 3 lampy robocze..................ok. 150 zł

- snorkel z węża od powietrza (Tir) 100-200,

- lina kinetyczna ..........................200 zł

- Hi-lift ( podnośnik).................. 300 zł

- CB-radio "Harry".................... 500 zł
smigasek
początkujący
początkujący
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 24 paź 2010, 20:03

Post autor: smigasek »

Z góry sorki za głupie pytanie :
Co jest najpotrzebniejsze do nauki jady off_road dla począdkującego jaki szpej i podzespoły :
siedzenia kubełkowe i pasy kinetyczne oraz klatka bezpieczeństwa rozumiem że to podstawa!!??

<blokady>
*blokada mostów arb -Co to do czego służy jaki koszt?
*blokada lsd -Co to do czego służy jaki koszt?
*blokada richt -Co to do czego służy jaki koszt?
*blokada rl -Co to do czego służy jaki koszt?
<dodatkowe pierdoły>
*wyciągarka -Do ilu lbs jaka firma, jaki koszt ?
*snoker -Metalowy plastkkowy czy laminowany czy jest sens na początek zabawy mątować, jaki koszt?
*linka kinetyczna -Do czego służy robić samemu czy lepiej/taniej kupić, jaki koszt?
*halogeny -Jakiej firmy diodowe czy żarówkowe ,jakiej firmy oraz mocy, jaki koszt?
*opony mt -Jakiej średnicy lepiej na seryjnych felgach czy nowych jakie modele, jaki koszt?
*zderzak przód tył pod wyciągarkę -Z jakich rurek ,jakiej średnicy jaką farbą zabezpieczyć przed korozją, jaki koszt?
*odłona zbiornika paliwa oleju "gruchy"-Lepiej gotowe czy robić na zamówienie , jaki koszt?
*amortyzatory -Jakie firmy i modele, jaki koszt?
*bagażnik na dach -Jakiej firmy czy może samemu zrobić , jaką farbą zabezpieczyć przed korozją, jaki koszt ?
<podstawowy szpej>
siekiera -Jaką firmę proponujecie fiskars czy zwykłą z bazaru , czy może lepiej maczetę, jaki koszt?
saperka -Z marketu czy długi szpadel, jaki koszt?
karnister -Lepiej metalowy czy plastikowy, jaki koszt?

Co z wyżej wymienionych podzespołów jest potrzebne najbardziej i mieści się w w przedziale 5-7 tyś zł ???
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22736
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

smigasek - przeczytaj PW. :roll:
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
ODPOWIEDZ