Zamiana lasu na użytek rolny

Kto nie chciałby być właścicielem lasu, ale to nie jest takie proste...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Jan52
początkujący
początkujący
Posty: 4
Rejestracja: piątek 10 wrz 2010, 17:36
Lokalizacja: Żnin

Zamiana lasu na użytek rolny

Post autor: Jan52 »

Witam jestem w tym gronie nowy więc jeśli błędnie umieściłem temat to przepraszam. Posiadam las 14,6 ha i jakiś czas próbuje sprzedać ten las ale z marnym skutkiem. I ostatnio dowiedziałem się o możliwości zamiany chociaż połowy lasu na użytek rolny. Wiem ze moge to zrobić w szczególnym wypadku ale co to tak dokońca znaczy? Jaki jest ten szczególny wypadek? Jestem rolnikiem i pasowało by mi aby część tego lasu została użykiem rolnym. Mam jeszcze pytanie czy jeśli otrzymam już decyzje o tym ze mogę zmienić las w użytek rolny to czy są jakieś dodatkowe kast lub opłaty za wycięcie drzewa. Wiek mojego lasu szacuje się 50-70 last. Być może ktoś byłby zainteresowany kupnem lasu ?Z góry dziękuje za odpowiedz.
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170316
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Zapomnij kolego o takiej zmianie. Nikt Ci nie zrobi na las w tym wieku, korzystnej dla Ciebie oceny oddziaływania na środowisko.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
Jaźwiec
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5001
Rejestracja: czwartek 29 cze 2006, 09:32

Post autor: Jaźwiec »

Jan52 pisze:Jaki jest ten szczególny wypadek?
Dokładnie taki jak uzna szanowny pan Starosta Powiatowy.
Jan52 pisze:czy są jakieś dodatkowe kast lub opłaty za wycięcie drzewa
Oprócz kosztów samej wycinki, nie, z tym małym zastrzeżeniem, że na wycięcie każdego drzewa starszego niż 10 lat będziesz musiał uzyskać pozwolenie wójta/burmistrza/prezydenta i wcale to pozwolenie nie musi być oczywistą oczywistością.
Jan52 pisze:Być może ktoś byłby zainteresowany kupnem lasu ?