Opony Goodyear Wrangler ATR czy AT/S?

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
ps39
początkujący
początkujący
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 24 sie 2010, 20:35

Opony Goodyear Wrangler ATR czy AT/S?

Post autor: ps39 »

Jak pisałem w temacie "chlapacze" kupuje Suzuki Jimny, zamówiłem opony Goodyear Wrangler ATR-dobre opinie. Mój sprzedawca w dzisiejszym e-mail napisał, że opony które zamówiłem przestają produkować i proponuje mi AT/S tej samej firmy. Argumentuje to lepszymi właściwościami jazdy po asfalcie, co dla mnie jest mało przekonujące gdyż ten samochód stworzony jest do powolnej jazdy w terenie. Przeczytałem opis opon AT/S i wynika ze rekomendowane są do SUV i Pickupów. Jimny nie jest ani jednym ani drugim. Mam świadomość, że w śród Was są znawcy "praktycy" off road. Bardzo Was proszę o jakieś wskazówki, ja wstępnie poprzestałem na Wranglerach ATR. Oczywiście wiem, że są lepsze opony jednak nie występują w tak małym jak dla Jimny rozmiarze 205/70/15. Aby je zastosować trzeba podnieść Jimny, czy warto?
borowiak

Post autor: borowiak »

Na tej stronie masz wizualizację różnic w wielkości opon oraz przeliczenie w/w różnic na wskazania prędkościomierza, podany jest również wzrost średnicy opony:
http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html

Z powyższego wynika, że założenie opon 215/70/16 lub 215/75/16 nie wpłynie zbytnio na utratę osiągów auta itp. Założenie takich opon jest możliwe bez ingerencji w zawieszenie auta. Można pomyśleć o tego typu oponach typu AT, które naprawdę dobrze poradzą sobie w Twoim Suzuki zarówno w średnim terenie, jak i na asfalcie.
http://www.novax.pl/prodszcz.php?id=255
http://www.novax.pl/prodszcz.php?id=22844
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Opony Goodyear Wrangler ATR czy AT/S?

Post autor: Glaca »

ps39 pisze:proszę o jakieś wskazówki(...)
Kilka truizmów:
- opony do wszystkiego (A/T = 50 % asfalt, 50 % teren) są do niczego :wink:
- na szosę... szosówki, zimą oczywiście zimówki,
- w terenie (np. gliniaste koleiny po wywozie drewna ) wymiatają tylko auta na M/T,

Jako sporo asfaltu i leśne piaszczyste dróżki to A/T mogą być racjonalnym kompromisem.
Ale wszystko zależy od oczekiwan użytkownika - ja nie zdejmuję MT-ków od kilku lat.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105117
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Gdzieś kiedyś znalazłem w sieci wyjaśnienia tych skrótów nazw opon ale teraz nie mogę tego ponownie znaleźć. Wiem, że tam pisało, iż dużo nieporozumień stwarza brak unifikacji przez co u jednych producentów literka T oznacza "Terrain" a u innych "Tarmac". Jednak było tam napisane, że w większości przypadków oznaczenie AT oznacza "All Terrain", ATR "All Terrain Rock", MT "Mud Tarmac", MS "Mud Snow".
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

PAKITO
początkujący
początkujący
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 31 sty 2010, 18:40
Lokalizacja: z bydgoszczy

Post autor: PAKITO »

Ja przejeżdziłem kilka sezonów na wranglerach ATR...są dobre czyli uniwersalne...jeżdziłem na nich także w zimie..i było oki.-zawierają krzemionkę więc nie twardnieją tak bardzo na mrozie....jednak gdybym szukał ponownie opon AT a takie w pracy leśnika są najlepsze...wybrałbym BFG ALL TERRAIN I NAJMNIEJSZY DOSTĘPNY ROZMIAR 215/75R15....a opony które ci proponuje sprzedawca olej...bo one są szosowe...
ps.215/75r15 wchodzą i chodzą bez podnoszenia i przeróbek...
PARANOJA
ps39
początkujący
początkujący
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 24 sie 2010, 20:35

Post autor: ps39 »

Wielkie dzięki za wszelkie wskazówki, zamawiam BFG AT 215/75/15 a jak sprzedawca nie zgodzi się ich założyć (niezgodne ze specyfikacją fabryczną) to zakładam Wrangler ATR 205/70/15. Choć przyznam się, że moim marzeniem jest mieć MT wiec jeśli są BGF MT 215/75/15 to takie założę. Ryzyko zerowe, gdyż fabryczne szosówki będą leżały w garażu na felgach, zawsze można podmienić. Myślę, że to jest właśnie fajny pomysł.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105117
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

ps39 pisze:Wielkie dzięki za wszelkie wskazówki
Tylko kupując zwróć uwagę nie tylko na rozmiar ale także na oznaczenia maksymalnego obciążenia i prędkości.
Bo czasem można kilkanaście złotych na sztuce zaoszczędzić kupując oponę o niższym indeksie prędkości czy obciążenia (oczywiście w granicach wymaganych dla Twego autka).
http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi ... 87,40.html
http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi ... 88,40.html
ps39 pisze:jeśli są BFG MT 215/75/15 to takie założę
Owszem są. Na przykład takie wyniki wyszukiwania daje ceneo: http://www.ceneo.pl/2671822
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

ODPOWIEDZ