Pytanie o działkę

Kto nie chciałby być właścicielem lasu, ale to nie jest takie proste...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
roluch
początkujący
początkujący
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 12:16

Pytanie o działkę

Post autor: roluch »

Witam! W pierwszej kolejności z racji tego, że jestem nowy na forum to chciałbym wszystkich serdecznie pozdrowić.

Mam taki problem: Stoję przed możliwością zakupu od osoby prywatnej działki rolnej o powierzchni 0.89ha. Działka bezpośrednio graniczy z lasami państwowymi.
Po pierwsze: Nie jestem rolnikiem więc z tego co się orientuje to ANR ma prawo pierwokupu. Czy w przypadku gdy ANR nie będzie wyrażała chęci do skorzystania z tegoż prawa czy coś jeszcze stoi na przeszkodzie by osoba nie będąca rolnikiem mogła takową działkę kupić.
Po drugie: Działka nie była od lat uprawiana i porastają ją kilkunastoletnie drzewa. Jaki będzie najkorzystniejszy sposób postępowania z działką zaznaczając, że chciałbym by była częściowo porośnięta lasem, by było trochę krzewów i ewentualnie jakiś mały drewniany domek letniskowy. Czy przekwalifikowywać grunt? Jeżeli tak to jaki kierunek będzie najkorzystniejszy, umożliwiający najwięcej swobody działania?
Awatar użytkownika
Jaźwiec
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5001
Rejestracja: czwartek 29 cze 2006, 09:32

Post autor: Jaźwiec »

Nie wiem jak wygląda kwestia zakupu działek rolnych. Wiem, że był projekt aby to prawo przysługiwało wyłącznie ludziom z wykształceniem rolnym, ale czy to przeszło? Mam nadzieję, że nie, bo to skrajna głupota.
Co do zagospodarowania. Sprawdź w gminie czy jest MPZP lub studium uwarunkowań i co on ewentualnie pisze o tej działce. Od tego wiele zależy (zwłaszcza możliwość usytuowania budynku). Co do usunięcia drzew, jako właściciel będziesz mógł się zwrócić do wójta o zgodę na usunięcie drzew starszych niż 5 lat (młodsze wycinasz bez pozwolenia). Na gruncie rolnym wójt nie powinien robić problemów, no chyba, że MPZP przewiduje ten grunt pod zalesienia...