Nissan Patrol regulacja?

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Nissan Patrol regulacja?

Post autor: defender »

witajcie
sprzedalem suzuczke i kupilem nissana patrola GR 2,8TD
i mam pewien drobny problem, jak mocniej przycisne pedal gazu to chwilami okazuje sie, ze slizga sie sprzeglo

moim zdaniem jakby tam byla "linka", mozna byloby popuscic linke, azeby nie byla nazbyt napieta, ale tam raczej nie ma linki - i co zrobic?
Aleksander (Olek)
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105113
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Wymienić tarcze?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

defender pisze:slizga sie sprzeglo
W Patrolu nie masz linki. Masz pompkę sprzęgła i wysprzęglik, ślizgające się sprzęgło oznacza zużytą tarcz sprzęgła. Koszt zestawu (tarcz + docisk + łożysko) to od 400 do 100 zł zależnie od producenta. Wymiana jest dość trudna, zestaw (skrzynia i reduktor) to ponad 155 kg, do kompletu jest długa i ciężka w współpracy..... W razie czego nie oszczędzaj na częściach, przesuniesz w czasie kolejny remont. :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

wlasnie zamowilem tarcze za 300 zl, a nie polska za 100 - no i problem azeby komus zlecic godnemu uwagi

a czy wymiana rozrzadu to tez problem? juz kupilem jakis za chyba getza za 400 zl

i jeszcze jedno pytanie, ile wchodzi oleju do silnika? oczywiscie olej minearlny(?)
Aleksander (Olek)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

defender pisze:a czy wymiana rozrzadu to tez problem?
Standardowy rozrząd, żadna filozofia. Zalecam wymianę rolki.
defender pisze:ile wchodzi oleju do silnika?
Z chłodnicą oleju około 7,5-7,8 l, bez chłodnicy oleju jakieś 0,3 -0,4 l mniej. Zmiana co 7,5 tkm.
defender pisze:oczywiscie olej minearlny(?)
Większość użytkowników zaleca oleje pół i w pełni syntetyczne. Przy używaniu Patrola w miarę normalnych warunkach wysokiej klasy minerał wystarczy.
Obrazek
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

dzieki serdecznie Seba
juz sie umowilem z gosciem, ktory bawi sie w takie wieksze autka, podoglada tu i owdzie, mi mowil, ze olej zmieniac co 6 tkm

i tak na marginesie, czy nie mam zablokowanych priv u Ciebie?
Aleksander (Olek)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

defender pisze:tak na marginesie, czy nie mam zablokowanych priv u Ciebie?
Nie, ostatnio po prostu daaaawno nie miałem czasu zajrzeć. Zakup i remont domu, częsty brak internetu i wiele innych czynników nie pozwala mi to. Ot i tyle... Pozdrawiam serdecznie :wink:
Obrazek
ko
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 343
Rejestracja: środa 26 lip 2006, 23:44
Lokalizacja: Polska

Post autor: ko »

brawo Defender, przyjedź pochwalić się furmanką :brawo:
pozdrawiam
Awatar użytkownika
PTICA
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1295
Rejestracja: sobota 08 mar 2008, 10:19
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: PTICA »

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp
tu masz wszystkie płyny ustrojowe do gratów ....
czego ile i gdzie wlewać z podanym rodzajem i w zależności od przebiegu
Połamania mostów :mg:
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

ponownie witam
mam kolejne pytania:
otoz, odebralem auto po wymianie sprzegla, rozrzadu, olei ustrojowych i przestal dzialac licznik predkosci wraz z licznikiem kilometrow - nie wiem co sie stalo, oraz dziwgnia zmiany biegow zaczela byc "luzna"

pamietam kiedys w maluchu jak pekla sprezynka przy dzwigni, to tak samo zachowywala sie dzwignia

i mam problem z wskazaniem ilosci paliwa - sprawdzilem czujnik, odlaczylem od zasilania i wskaznik jest zaciety na tym samym polozeniu, w polowie
czy jest to element wymienialny w liczniku, czy trzeba caly licznik wymnieniac

czy ten predkosciomierz, to nie jest wina bezpiecznikow - nawet nie wiem gdzie sa te bezpieczniki...
Aleksander (Olek)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

defender pisze:przestal dzialac licznik predkosci wraz z licznikiem kilometrow -
Nie podłączono kostki lub przerwano przewód elektryczny. W Patrolu licznik i prędkościomierz działa na zasadzie impulsów elektrycznych. Na obudowie redutkora jest wtyczka (na ślimaku), z niej biegnie sygnał.
defender pisze:oraz dziwgnia zmiany biegow zaczela byc "luzna"
Przy naprawie sprzęgła wyjmowano przystawkę z skrzyni biegów, tzn dźwignię z przystawką. Prawdopodobnie spadła plastikowa "czapeczka" z końca lewarka. Skutkuje to w/w luzem i możliwością włączenia dwóch biegów na raz, co może doprowadzić do znacznych strat.....
Obrazek
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

o rany, i znow problem

uciekl mi V bieg, czyli podczas jazdy cos zgrzytnelo i .. nie ma go

jak wrzucam V to wchodzi i niby zacznie ciagnac i po chwlili zgrzytanko

czyli jaki to problem?
Aleksander (Olek)
Atlas
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4243
Rejestracja: wtorek 10 lut 2009, 22:20
Lokalizacja: z duszy leśnej

Post autor: Atlas »

defender pisze:czyli jaki to problem
Wyłamane zęby w trybie 8)
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

niekoniecznie zęby, moze nie dochodzic zebatki do siebie, ale poczekamy na domatora, co napisze

i pozostale biegi funkcjonuja normalnie
Aleksander (Olek)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

Piąty bieg w Patrolu GR jest rozwiązany w formie dodatkowej niezależnej przystawki. Zanim coś napiszę, to zadam pytanie - czy ustaliłeś powód "luźnej" dźwigni? Jeżeli było tak, jak napisałem, to może tłumaczyć opisaną przez Ciebie awarię piątego biegu.....
Obrazek
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

zdaje sie, ze "gamonie" nie zalozyli, bo polamali ta koncowke - jeszcze do niej nie zagladalem, moze dzis to zrobie

wiec, przez ten element nie dziala 5 bieg?
czy trzeba sciagac znow skrzynie, czy da sie to zrobic pod autem?

oraz kolejne pytanie: gdzie mozna kupic ten element do dzwigni zm.b.
Aleksander (Olek)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

Ponieważ nie masz tej "końcówki", to nie jesteś w stanie przełączyć wybierak z wodzikiem do pozycji, w której działa automat (kulka z sprężynką + odpowiednie nacięcie na drążku wybieraka) przytrzymujący całość mechanizmu. Tryby piątego biegu nie zachodzą na siebie do końca i nie będąc przytrzymywane pod wpływem obrotów i momentu obrotowego rozłączają się. W pierwszej kolejności załóż w/w plastikową "kulkę/tulejkę", jeśli dużo nie jeździłeś, to nie powinieneś jeszcze uszkodzić całkowicie trybów piątego biegu. Po wyjęciu przystawki zmiany biegów będziesz w stanie w razie czego dobrać tę końcówkę od innego auta lub po prostu dorobić u tokarza, najlepiej z odpowiedniego plastiku (materiał podobny do tego na polibusze). Jeśli to nie pomoże, to piąty bieg umarł i czeka Cię pracochłonna operacja połączona z dość wysokimi kosztami..... :cry: Niedawno wydałem koledze kompletną przekładnię piątego biegu.....
Obrazek
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

Do wyjęcia w/w przystawki wystarczy zdjąć wykładzinę w kabinie, odkręcić blachę, mieszek i 4 śruby przytrzymujące ją na obudowie skrzyni biegów. Pamiętaj o ustawieniu dźwigni w pozycji "luz".
Obrazek
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

zrobilem max 500 km, wiec jest nadzieja, ze nie uszkodzilo sie na amen
Aleksander (Olek)
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

skrzynia zostala wymieniona na inna, dziala i jest ok, w miedzyczasie zdobylem puchar Fair Play na VIII rajdzie Kalenica, a teraz jeszcze czeka mnie zamontowanie wyciagarki i przy okazji zapuszcze zdjecie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Aleksander (Olek)
ODPOWIEDZ