Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Augustowa

Zagadnienia z szeroko pojętej ekologii, przyrody, środowiska i biologii...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105129
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Nie mam żadnych wątpliwości, że to nie koniec perypetii i jeszcze o "zielonych" w kontekście tej budowy usłyszymy nie raz...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22737
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

robert_c pisze:
2. Czas temu jakiś jechałem trasą S3 (Sulechów - Zielona Góra). Byłem którymś tam pojazdem w długiej kolumnie. Na jej czele wlókł się 60 km/h jakiś zawalidroga. Z przeciwka też sznur pojazdów. Nie udało się wyprzedzić aż do Zielonej Góry. Czy według Ciebie jest sens nazywać takie drogi jednojezdniowe ekspresowymi? Moim zdaniem zwykła droga, tyle, że dwujezdniowa jest o wiele bezpieczniejsza i pozwala na szybsze poruszanie się :?:
Osobiscie nie widzę sensu w budowie dróg ekspresowych jednojezdniowych.
Dlatego też m.in. kompletną głupota była próba budowania obwodnicy Augustowa w wersji jednojezdniowej. Taka inwestycja nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, tak samo prawdopodobne są zderzenia czołowe, a wręcz cieżkośc wypadków bywa większa, niż na drogach klasy głównej.
Mo i tu masz rację:

"Dwie osoby zginęły w zderzeniu samochodów na zachodniej obwodnicy Gorzowa Wlkp. (trasa S3). W związku z wypadkiem ruch został wstrzymany w obu kierunkach. Policja zorganizowała objazd przez miasto. ..."

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/lu ... omosc.html

Drogi ekspresowe jednojezdniowe = śmierć!
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
wod4

Post autor: wod4 »

robert_c pisze:Osobiscie nie widzę sensu w budowie dróg ekspresowych jednojezdniowych.
Dlatego też m.in. kompletną głupota była próba budowania obwodnicy Augustowa w wersji jednojezdniowej. Taka inwestycja nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, tak samo prawdopodobne są zderzenia czołowe, a wręcz cieżkośc wypadków bywa większa, niż na drogach klasy głównej.
Aktualnie realizowana obwodnica Augustowa (w wersji "ekologicznej" i "poprawnej politycznie") także na przeważającej długości ma być drogą jednojezdniową. Tyle że już nie będzie figurowała w spisie dróg ekspresowych. Tym niemniej szacowane jej obciążenie ruchem pojazdów będzie większe niż na niejednej drodze ekspresowej w Polsce .... o ile ta obwodnica zostanie kiedyś ukończona, razem z konieczną do jej funkcjonowania obwodnicą Suwałk ...
:)
wod4

Post autor: wod4 »

Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22737
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

"Obwodnica Augustowa ma być gotowa najpóźniej do końca przyszłego roku - deklarują zgodnie jej wykonawca, firma Budimex oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). ..."

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,147 ... z2hVd1jxOO
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105129
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Coś mi się zdaje, że będzie jak ze słynną drogą w "Niziołkowie" :lol:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22737
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Do końca 2014 roku ma być gotowa obwodnica Augustowa.

Post autor: j24 »

"Obwodnica Augustowa będzie gotowa do końca tego roku. Wykonano już 70 procent wszystkich prac -poinformował wojewoda podlaski Maciej Żywno. Trasa będzie miała ponad 34 km długości. ..."

WIĘCEJ TU >>>>>
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105129
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Czy ktos kto projektował użycie materiałów tego nie mógł przewidzieć? Mógł. Więc jeśłi zaprojektował to w ten sposób to powinien iść siedzieć. Howgh!
... Także ze Śląska trzeba było przywieźć kruszywo, które będzie użyte do wytworzenia masy na warstwę ścieralną drogi. Dlaczego, skoro Suwalszczyzna kopalniami kruszywa stoi, a żwir jest bardzo dobrej jakości? Okazuje się, że wykonawca musi mieć zgodę na zamianę kruszywa, a jej uzyskanie wymaga wielu zachodów. Prościej więc, ale i drożej, przywieźć żwir ze Śląska. ...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67190
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Niekoniecznie.
Żwirów na Suwalszczyźnie jest sporo to prawda, ale to głównie żwiry okrągłe, powstałe w procesach glacjalnych i fluwioglacjalnych. Być może te żwiry nie do końca nadają się tak jak kruszywa, czyli kruszone skały. Nie jestem technologiem budowy dróg, ale może mieć to znaczenie.
Pomyślałem o tym dlatego, że dziennikarz używa zamiennie słowa żwir i kruszywo, a to nie do końca to samo.
wod4

Post autor: wod4 »

Capricorn pisze:Żwirów na Suwalszczyźnie jest sporo to prawda, ale to głównie żwiry okrągłe, powstałe w procesach glacjalnych i fluwioglacjalnych. Być może te żwiry nie do końca nadają się tak jak kruszywa, czyli kruszone skały.
Masz rację co do przewagi rodzaju kruszyw naturalnych na Suwalszczyźnie. Tym niemniej SKSM oferuje także kruszywa tzw "łamane", które są odpowiednie do budowy dróg: http://www.sksm.suwalki.pl/kruszywa.php
Problem jest w kurczowym trzymaniu się standardowych zapisów ("kopuj-wklej" z analogicznych SIWZ) przez zamawiających. Przykre doświadczenia wykonawców, którzy te zapisy SIWZ chcieli traktować elastycznie, skłaniają obecnie do zachowań niekoniecznie rozsądnych, za to zgodnych z zapisami SIWZ. Stąd wozi się kruszywa o tych samych parametrach ze Śląska na Suwalszczyznę na jedne budowy oraz wozi się z Suwalszczyzny na Śląsk na inne budowy ...
Awatar użytkownika
Jenny
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 11954
Rejestracja: niedziela 15 sty 2012, 14:35
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Jenny »

W ,,innym ,, temacie napisałeś , ze obecny wariant obwodnicy jest w Twoim przekonaniu gorsza wersją
cyt

(moim zdaniem, w dłuższej perspektywie bardzo niekorzystna dla przyrody, o wiele gorsza niż tamta, którą AW zablokował)...

Jakbyś mógl przybliżyć swoje odczucia...
:prosze:


Niejaka Daria już dawno pisała o sprawie obwodnicy, że jest to sprawa dla Prokuratora.

http://augustow24.pl/forum/viewtopic.ph ... c&start=30
„Zaraz na początku życia ktoś powinien nam powiedzieć, że umieramy. Może wtedy żylibyśmy pełnią życia w każdej minucie, każdego dnia. Działaj! Kiedy poczujesz, że chcesz coś zrobić, rób to od razu, teraz! Dni, które przyjdą są policzone.”
M.Landon
Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67190
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

wod4 pisze:Tym niemniej SKSM oferuje także kruszywa tzw "łamane
To zupełnie inna sprawa. W takim razie dziwnie to wygląda. W sumie ciekawi mnie jak w zamówieniach publicznych można wybrać konkretnego dostarczyciela materiału. Rozumiem parametry (dlatego o nich pomyślałem), ale jeśli wykonawca wygrał przetarg na dany produkt to kogo obchodzi skąd będzie ów towar zamawiał?
Rzeczywiście dziwnie to wygląda... :roll:
wod4

Post autor: wod4 »

Jenny pisze:Jakbyś mógl przybliżyć swoje odczucia...
http://darz-bor.info/mapy/rospuda/
Spójrz na zalinkowaną mapę. Trochę na północ od rzeki Rospuda, równolegle do niej, płynie rzeka Szczeberka, która w górnym biegu (na wysokości wsi Raczki i Bakaniuk) meandruje, jest naturalna i sąsiaduje z licznymi cennymi przyrodniczo niewielkimi torfowiskami o naturalnym charakterze. Natomiast poniżej Szczeberka została wiele lat temu zmeliorowana według socjalistycznego wzorca i jest obecnie po prostu rowem, zaś sąsiednie byłe torfowiska dawno już się spłaszczyły.
Obwodnica Augustowa w pierwotnej wersji (czerwona kreska pod linkiem) miała przecinać dosyć szeroki fragment sosnowego lasu, bardzo wąski fragment doliny rzeki Rospuda oraz rzekę Szczeberka w jej zmeliorowanym odcinku.
Obwodnica Augustowa w realizowanej obecnie wersji robi to samo (przecina rzeki Rospuda i Szczeberka), lecz ingeruje w Szczeberkę w miejscu naturalnym (zielona kreska pod linkiem). Przy okazji następuje ingerencja w te małe śródpolne torfowiska, które dotychczas uniknęły melioracji. A ponieważ aktualna trasa obwodnicy jest dwukrotnie dłuższa niż była planowana pierwotnie – w perspektywie straty w przyrodzie będą większe…
Zaś w przypadku (odpukać) jakiejś katastrofy i dostania się na przykład oleju z cysterny do Rospudy lub Szczeberki, skażony zostanie większy odcinek tych rzek, bo przeprawy są realizowane w górze tych cieków…
Kliknij na plusik mapy, coby powiększyć obraz i Przypatrz się dokładnie jak szeroka jest dolina Rospudy w miejscu gdzie przecina ją czerwona kreska. Nie pomyl linii lasu z linią doliny rzecznej…
Szerokość doliny rzecznej jest mniej więcej taka sama w miejscu planowanej pierwotnie i realizowanej obecnie przeprawy. Wajrak „uratował” stary las na trasie pierwotnej przeprawy… Ten las i tak będzie planowo wycięty zrębami i posadzony nowy… A torfowiska na realizowanej trasie przestaną istnieć…
Tyle w telegraficznym skrócie i w sposób zrozumiały (mam nadzieję) dla każdego. Szczegóły przyrodnicze też mam rozpoznane i jakby co, mogę podyskutować z tymi, którzy teren znają.
wod4

Post autor: wod4 »

Capricorn pisze:W sumie ciekawi mnie jak w zamówieniach publicznych można wybrać konkretnego dostarczyciela materiału.
W zależności od od sposobu produkowania kruszywa drogowe dzieli się na grupy:
- kruszywo naturalne,
a) kruszywo naturalnie niekruszone,
b) kruszywo naturalne kruszone.
- kruszywo łamane,
a) kruszywo łamane zwykłe,
b) kruszywo łamane granulowane.
Wystarczy w SIWZ napisać, że zastosowane ma być kruszone i już odpada kruszywo łamane, które ma te same własności techniczne, ale zostało wyprodukowane przy pomocy innej technologii. Wystarczy, że skopiowano bezkrytycznie SIWZ z zamówienia realizowanego na Pogórzu, gdzie łatwiej i taniej dostać kruszone niż łamane...
:lol:
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22737
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Obwodnica Augustowa prawie gotowa. Otwarcie w listopadzie.

http://bialystok.gazeta.pl/bialystok/1, ... adzie.html
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105129
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

j24 pisze:Otwarcie w listopadzie.
A kiedy remont? :wink:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

ODPOWIEDZ