Karczowanie lasu - sposoby

Kto nie chciałby być właścicielem lasu, ale to nie jest takie proste...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
daniel_k
początkujący
początkujący
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 18 sie 2009, 19:10
Lokalizacja: Tarnów

Karczowanie lasu - sposoby

Post autor: daniel_k »

Witam wszystkich użytkowników.
Starałem znaleźć odpowiedź na mój problem w internecie niestety nic konkretnego nie udało mi się znaleźć.
Jestem młodym posiadaczem działki rekreacyjnej w lesie chcąc ja zagospodarować pojawił się problem niestety przez ostatnie 14 lat nikt się nią nie zajmował i teren działki w znacznej części zarósł przede wszystkim kuszyną oraz jężyną.
Zacząłem więc wycinkę, niestety korczyny było strasznie dużo i dlatego też moje pytanie brzmi w:
Jakim najlepszym sposobem będzie usunięcie pozostałości (korzeni) po korczynie i innych "chwastach" ?
Oczywiście w grę wchodzą sposoby mechaniczne jak i chemiczne, niestety nie znam się na maszynach tego typu ani na najnowszysch środkach chemicznych.
Proszę o poradę. Pozdrawiam Serdecznie
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 169487
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Temat korczyny wałkowaliśmy tu na Forum jakiś czas temu, ale w kontekście cóż to za krzew: http://www.forum.lasypolskie.pl/viewtop ... t=korczyna, wyszło nam, że to może być Czeremcha. Przy okazji może nam udzielisz odpowiedzi na ten temat :?: :)
Co zaś się tyczy karczowania, to też co nieco o tym pisaliśmy. Najprościej jest obkopać, siekierą poprzycinać korzenie - ile się da, a następnie za pomocą ciągnika i liny stalowej, bądź łańcucha wyszarpać pniak.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
daniel_k
początkujący
początkujący
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 18 sie 2009, 19:10
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: daniel_k »