szukam do kupienia Suzuki Samurai

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

defender pisze:dwie osie, 4 osie - czyli (...)
Generalnie poprawnie to opisałeś - mała korekta gramatyczno - logiczna:

używamy określenia 2H - napęd na jedną oś ( czyli dwa koła) lub 4H - napęd na dwie osie

defender pisze:po oski w błocie, to lepiej wlaczyc naped na tyl i zblokowac tylna os?
1. Masz w samuraiu stały napęd na tył i dołączany "ręcznie" przód.

2. Decyzję o włączeni 4H, 4L, wyborze biegu czy użyciu posiadanej blokady mechanizmu różnicowego podejmujesz PRZED wjazdem w przeszkodę.

Blokada trochę pomaga w błocie, ale fantastycznie zwiększa trakcję auta na przeszkodach, gdy któreś z kół jest w powietrzu i kręci sie swobodnie np. przy pokonywaniu rowów, muld...


Polecam część 1 i 2 :roll:

Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Jarek pisze:on zalicza takie ekstrema :P
Ekstrema to są na radach szybkościowych w terenie jak Paryż-Dakar, to o czym piszemy dzieje się przy prędkościach 20-40 km/h :lol:
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

Glaca pisze:... to o czym piszemy dzieje się przy prędkościach 20-40 km/h :lol:
no niestety ciezko jedzie sie szybciej tym autem w terenie, skacze, trzesie - w kazdym aucie terenowym tak jest?
Aleksander (Olek)
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

defender pisze: skacze, trzesie - w kazdym aucie terenowym tak jest?
Jeżeli auto jest lekkie, krótkie, na resorach ( czyli sztywne) i w oponach ma "szosowe" cisnienie to czuć każdą nierówność.

Samurai jest resorakiem ( wyjątki pomijam ) najlżejszym ( 950 kg) i najmniejszym wsród terenówek :roll: Więc sam rozumiesz :roll:

O komforcie jazdy długim, ciężkim autem na sprężynach z cisnieniem w oponach 0,8 atm to może faktycznie coś Ci Domator powiedzieć ...
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

defender pisze:no niestety ciezko jedzie sie szybciej tym autem w terenie, skacze, trzesie - w kazdym aucie terenowym tak jest?
Samurai jest już taki, tylko dla właścicieli bardzo zdrowych nerek :)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

Glaca pisze:O komforcie jazdy długim, ciężkim autem na sprężynach z cisnieniem w oponach 0,8 atm to może faktycznie coś Ci Domator powiedzieć ...
Nie powiem, bo mam krótkiego Patrola..... :wink: Niestety, przy oponach 33x12,5x15 też wyczuwam wszelkie nierówności :mg: Jednak masa Patrola pomaga to przeżyć.....
defender pisze:ciezko jedzie sie szybciej tym autem w terenie, skacze, trzesie
Przy "zdrowych" resorach i amortyzatorach z reguły jest do wytrzymania, ale nigdy nie będzie komfort S-klasse... :wink: Glaca ujął to rzeczowo w swoim poście :wink:
Sprawdź ciśnienie w kołach, 1,6-1,7 atmosfery wystarczy, a zawsze trochę wygodniej będzie.....
Obrazek
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Tak myślałem nad autem nadal zaliczanym do terenówek, ale lezącym na drugim końcu skali jeżeli chodzi o komfort jazdy :|

Zaryzykuję: LR Discovery... W porównaniu do suzuki to prawie "autobus" :lol:

Bo potem to już same, tfuu ..SUV-y pseudo terenowe oczywiście :mg:
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

Glaca pisze:1. Masz w samuraiu stały napęd na tył i dołączany "ręcznie" przód.
Trzeba jeszcze sprawdzić, jakie defender ma sprzęgiełka w przednim moście, jeśli automaty, to same załączą półośki, jeści ręczne, to trzeba je jeszcze przekręcić w pozycję "lock". Dźwignia 2H, 4H,N, 4L załącza odpowiednie funkcje w skrzyni rozdzielczo - redukcyjnej, często trzeba dodatkowo zapiąć półośki w przednim moście.
Glaca pisze:Ekstrema to są na radach szybkościowych w terenie jak Paryż-Dakar, to o czym piszemy dzieje się przy prędkościach 20-40 km/h :lol:
Jeździło się z zapiętą tylną blokadą na sportówkach z prędkością 80 km/godz 8) :mg:
Obrazek
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

Glaca pisze:LR Discovery... W porównaniu do suzuki to prawie "autobus" :lol:
Jeśli chodzi o ładowność, to tak. Jeśli mówimy o "starym" modelu, to zdarza mu się trochę "galopować" ze względu na wysokość budy i stosunkowo mały rozstaw osi w tej wielkości aucie, skutkuje to dużym tylnym zwisem.
Obrazek
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

Domator pisze: nigdy nie będzie komfort S-klasse...
hahaha.... na co dzien jezdze S-klasse :)
to chyba przypadkowo trafiles w desen

ogolnie uwazam, ze nie jest az tak tragiczna ta jazda tym Samurai'em

probowalem wczytac sie w posty co wybrac do lasu, jakie auto i taki Samurai jest takze dobrym i tanim "strzalem" (zakupem)

pamietam, ze wielu mysliwych, lesniczych z tut. okolicy kupowalo takie cudo - nie chcieli trabantow (chocby kombi), wartburgow i innych wynalazkow

natomiast mam u siebie z tylu, miast 2 foteli czy laweczki - taka "wanne" na upolowana zwierzyne

i zaleta z tego mojego Samuraia - 00 poprzednich wlascicieli
Aleksander (Olek)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

defender pisze:hahaha.... na co dzien jezdze S-klasse :)
Kiedyś posiadałem S-klasse W 126 z końca produkcji, do dziś miło to wspominam :roll: :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

Domator pisze:
defender pisze:hahaha.... na co dzien jezdze S-klasse :)
Kiedyś posiadałem S-klasse W 126 z końca produkcji, do dziś miło to wspominam :roll: :wink:
odskoczymy od samuria - to tez sie tak sklada, ze jezdze 126 300SD, jesli Ci cos to mowi ;)
a takze od swieta jest 116
Aleksander (Olek)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

defender pisze:126 300SD, jesli Ci cos to mowi
Ostatnie "prawdziwe" S-klasy.......
Przejechałem moją S-ką 90 tkm przez ponad dwa lata, najtańsze auto w użytkowaniu, jakie miałem....... Wymiany oleju, filtrów, klocków hamulcowych, z "awarii" jedyna to zużycie łożyska podpory wału....... Prosty, odporny na głupotę automat itp, itd.......
Obrazek
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105113
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Jarek pisze:2H - szosa na 2 napęd (chyba tył w Samuraju)
4H - szybkie na 4 napęd
N - brak biegów
4L - wolne na 4 napęd - maks. moc
2H to jedna oś napędzana, (2 koła) szybkości wysokie
4H dwie osie napędzane, szybkości wysokie
N - pozycja neutralna, luz - włączasz gdy pojazd jest holowany (ale nie podczas wyciągania z błota :wink: )
4L dwie osie napędzane, małe szybkości (tryb "żółwia"), maksymalna moc na koła

Ten system jest pokazany na animacji pod adresem: http://www.jeep.com/en/4x4/how_systems_work/rock_trac/ (akurat ten dotyczy Wranglera Rubicon ale to wzorzec ogólny). Inne rodzaje stosowanych przez Jeep układów też tam pokazano.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

Piotrek pisze:N - pozycja neutralna, luz - włączasz gdy pojazd jest holowany (ale nie podczas wyciągania z błota :wink: )
Skutkuje to "brakiem biegów" opisanym przez Jarka :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
zul
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 14733
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2006, 00:25

Post autor: zul »

Jarek pisze:Samurai jest już taki, tylko dla właścicieli bardzo zdrowych nerek
Ale jego dzielność wynagradza wszystkie niedogodności. Mnie już dwa lata 8)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

zul pisze:Ale jego dzielność wynagradza wszystkie niedogodności. Mnie już dwa lata
Nikt tego nie neguje.... :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105113
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Jarek pisze:Samurai jest już taki, tylko dla właścicieli bardzo zdrowych nerek :)
I dlatego ja jednak poszedłem w stronę jeepka. Na starość należy się mojemu schorowanemu organizmowi trochę komfortu :)
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

W.W
początkujący
początkujący
Posty: 104
Rejestracja: niedziela 10 lut 2008, 20:17
Lokalizacja: EU

Post autor: W.W »

Łaskawszy dla nerek i kręgosłupa jest jego nastepca tj jimny :)
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22736
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Jako że jestem zielony w temacie terenówek mam zapytanie do znawców tej materii: jak omawiane powyżej auta (samurai oraz jimny) sprawują się w głębokim śniegu, zaspach, na zawianych drogach itp. ? :?:
Teraz mamy lato ale pomału wszystko idzie ku zimie - to tak dla ochłody. :wink:
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
ODPOWIEDZ