Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Moderator: Moderatorzy
Sprawa przekopu powraca - temat zrobił się polityczny:
"Przekop Mierzei Wiślanej i otwarcie portu morskiego w Elblągu oraz referendum nad przynależnością tego miasta do woj. warmińsko-mazurskiego - to obietnice, które złożyli politycy PiS-u, uczestniczący w sobotniej kampanii kandydatów tej partii w przyspieszonych wyborach samorządowych. ..."
WIĘCEJ TU >>>>>
"Przekop Mierzei Wiślanej i otwarcie portu morskiego w Elblągu oraz referendum nad przynależnością tego miasta do woj. warmińsko-mazurskiego - to obietnice, które złożyli politycy PiS-u, uczestniczący w sobotniej kampanii kandydatów tej partii w przyspieszonych wyborach samorządowych. ..."
WIĘCEJ TU >>>>>
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
- SZCZEPAN
- dyrektor generalny
- Posty: 14104
- Rejestracja: wtorek 18 gru 2007, 20:18
- Lokalizacja: karpaty
Kanał elbląski
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... l#TRrelSST
W czasach przepełnionych więzień siła robocza jest darmowa.Zmieniajmy prawo (jeśli jest taka potrzeba) i zamiast przysłowiowych kamieniołomów wykopmy nareszcie ten kanał.
W czasach przepełnionych więzień siła robocza jest darmowa.Zmieniajmy prawo (jeśli jest taka potrzeba) i zamiast przysłowiowych kamieniołomów wykopmy nareszcie ten kanał.
I NIGDY NIE MÓW MI, ŻE JUŻ WSZYSTKO WIESZ.
- xhardcorex
- inżynier nadzoru
- Posty: 1951
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 19:05
- Kontakt:
Z pamięcią OKxhardcorex pisze:O ile dobrze pamiętam, to w trójmieście mamy porty, które umożliwiają wymianę handlową ze światem.
Ale z wiedzą już...
Tak "informacyjnie":
1) Przekop ma być elementem transportu wodnego ale tego "lądowego"
2) Zachodnia Europa (np. Niemcy) transport wodny lądowy stawiają na 1 miejscu
3) Nasz układ rzek jest IDEALNY dla w/w transportu
P.S. Mało kto pamięta, że kiedyś pływało się z morza Bałtyckiego na morze Czarne...
A czy Przekop jest ekologiczny, czy uzasadniony ekonomicznie to już niech wypowiadają się inni.
Oby nie było jak z budową S7 do Zakopanego przez Podhale...
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
- xhardcorex
- inżynier nadzoru
- Posty: 1951
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 19:05
- Kontakt:
- xhardcorex
- inżynier nadzoru
- Posty: 1951
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 19:05
- Kontakt:
- xhardcorex
- inżynier nadzoru
- Posty: 1951
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 19:05
- Kontakt:
- xhardcorex
- inżynier nadzoru
- Posty: 1951
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 19:05
- Kontakt:
Pożyjemy - zobaczymy. Póki co temat odgrzebano:Fichtel pisze:A ja stawiam na to, że Przekop powstanie.
I to może nawet ponad podziałami
http://biznes.pl/kraj/mierzeja-wislana- ... nie/nlyqz8
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
w lutym "piłem" do wygranej aktualnej władzy...j24 pisze:Pożyjemy - zobaczymy. Póki co temat odgrzebano:Fichtel pisze:A ja stawiam na to, że Przekop powstanie.
I to może nawet ponad podziałami
http://biznes.pl/kraj/mierzeja-wislana- ... nie/nlyqz8
A teraz to nawet szpadlami przekopią coby grosza nie płacić Rosji za pływanie via cieśninę piławska
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Przekopią Mierzeję Wiślaną za 900 mln zł!
http://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/mi ... -z/x1ys4sdRząd ma kolejny pomysł jak uniezależnić się od Rosji. Planuje przekopać nowy kanał żeglugowy, który połączy Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Szacuje się, że ten wydatek pochłonie nawet 900 mln zł! Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi uważa jednak, że warto. Dzisiaj musimy czekać na pozwolenie Rosjan, żeby przepłynąć przez Cieśninę Pilawską. Rząd chce usprawnić całoroczną żeglugę po Zalewie Wiślanym...
Zalew od zawsze był bardzo ruchliwym akwenem. W dawnych czasach kontrolę nad żeglugą sprawowała Bałga, a gdy rząd wysepek zmienił się w cieśninę - Piława. Elbląg jeszcze przed wojną miał potężną stocznię. Powstał tam pierwszy niemiecki niszczyciel, a przed wojną i podczas wojny - seria trzydziestu niedużych niszczycieli. Stocznia specjalizowała się wszakże w budowie statków cywilnych.
Ruchliwymi portami były po obecnie naszej stronie nie tylko Elbląg, ale także Tolkmicko i Nowa Pasłęka. Pierwsza polska (nie licząc wczesniejszych słowiańskich) bitwa morska została stoczona tu, na wysokości Suchacza. A dziś nie mamy na nim żadnego portu (elbląski ledwie zipie), gdy Rosja ma trzy; Królewiec, Pilawa i Buda.
Tylko niepokoi mnie to 900 mln. Dziesięć lat temu miał kosztować ponad dwa razy mniej. Coś mi się wydaje, że wykonawca już jest pewien swego dzięki kontaktom u odpowiednich ludzi, a potem CBA będzie miało sporo roboty
Ruchliwymi portami były po obecnie naszej stronie nie tylko Elbląg, ale także Tolkmicko i Nowa Pasłęka. Pierwsza polska (nie licząc wczesniejszych słowiańskich) bitwa morska została stoczona tu, na wysokości Suchacza. A dziś nie mamy na nim żadnego portu (elbląski ledwie zipie), gdy Rosja ma trzy; Królewiec, Pilawa i Buda.
Tylko niepokoi mnie to 900 mln. Dziesięć lat temu miał kosztować ponad dwa razy mniej. Coś mi się wydaje, że wykonawca już jest pewien swego dzięki kontaktom u odpowiednich ludzi, a potem CBA będzie miało sporo roboty