odszkodowanie za wyrąb lasu

Geodezja, teledetekcja, inwentaryzacja, plan urządzenia lasu...

Moderator: Moderatorzy

iustka
początkujący
początkujący
Posty: 11
Rejestracja: czwartek 26 lut 2009, 13:59
Lokalizacja: Lublin

odszkodowanie za wyrąb lasu

Post autor: iustka »

Witam,
jestem laikiem jeżeli chodzi o tematykę leśną, a muszę uporać się ze sporządzeniem wniosku o zmianę przeznaczenia gruntu leśnego. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu związanego z odszkodowaniem za przedwczesny wyrąb lasu.
Opis drzewostanu w interesującym mnie lesie jest następujący:

So (130 – 150) 140 l
Zw. Przer. II piętro na 60% pow., 6 Dbc, 2 So, 1 Brz, 1 Oś, pjd Bk, (30 – 40) 35 l..
Podsz. na 50% pow. Dbc, Jrz, Czm, Bez cz.

Wydaje mi się, że dla sosen 140-letnich nie obliczę odszkodowania za przedwczesny wyrąb lasu, czy mam rację? Nie jestem także pewna co mam zrobić z młodszym drzewostanem, czy dla niego wylicza się to odszkodowanie, a jeśli tak, to w jaki sposób, skoro jest tam 5 gatunków? Być może są to głupie pytania, jednak będę wdzięczna za wszelkie sugestie i podpowiedzi :)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

Szacowanie strat związanych z przedterminowym wyrębem d-stanu (przekazanie pow. leśnej na inne cele)

Z przedterminowym wyrębem najczęściej mamy do czynienia w przypadku przekazania powierzchni leśnej na cele inwestycyjne np. na autostrady. Decyzja o przekazaniu gruntów leśnych na inne cele jest decyzją administracyjną, która podejmuje Minister Środowiska, zadaniem leśników jest uprzątnięcie d-stanu i przekazanie powierzchni inwestorowi bez drewna.

a) w przypadku przedterminowego wyrębu uprawy/młodnika wartość straty = wartości kosztów reprodukcji Wr pomniejszonej o wartość możliwego do odzyskania drewna:

Str = Wr – Wpsort