CB radio

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105123
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Wiesz Atlas, ja podchodzę do tego w sposób dość praktyczny. Różnica 2,7 kilometra może mieć znaczenie gdy chodzi o zasięg w promieniu 5 km. Jednak to, że zamiast 10km będę miał 12,7 jest już zupełnie bez znaczenia praktycznego - przynajmniej dla mnie. Oczywiście masz rację gdy chodzi o stacje bazowe. Tyle tylko, ze dla stacji bazowej po pierwsze nie muszę się ograniczać w długości anteny a poza tym mogę ową antenę "wywalić" nawet na dach wieżowca.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170039
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Śmietan pisze:A Ty w swoim aucie jakie masz radio
Murzyn pisze:unidena 520 (jeszcze za czasów ich legalnosci)
:wink: i służy i to dobrze służy. Ba jakby co wożę ze sobą homologację :wink:
a właśnie, co jest takiego strasznego w Unidenie, że nie można ich używać?
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Sten pisze:a właśnie, co jest takiego strasznego w Unidenie, że nie można ich używać?
Może mają za dużą moc? Podobnie jak to z wiatrówkami jest. Jak za mocna to musisz papier mieć. Może o to chodzi.
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?pla ... &page=text

Można używać, ale nie można handlować.

Odwrotnie jak z antyradarami czy niebieskimi "kogutami", które można sprzedawać, ale nie wolno ich mieć w aucie.
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

"Niezgodne z wymogami" czyli jakie? Zawsze tak nie doprecyzują, że człowiek musi się zastanawiać. ;)
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170039
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Znaczy mogą mi je zabrać :( A tak się z nim zżyłem. Służy mi już ładnych parę lat.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105123
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Śmietan pisze:"Niezgodne z wymogami" czyli jakie? Zawsze tak nie doprecyzują, że człowiek musi się zastanawiać. ;)
Żeby było śmieszniej UKE nie podaje o które z norm zharmonizowanych chodzi. A jeszcze śmieszniejsze jest to, że z formalnego punktu widzenia stosowanie się do wymagań norm zharmonizowanych nie jest obowiązkowe :)
W marcu 2010 na liście niezgodnych urządzeń CB były:
7. CB RADIO PRO 510 XL marki UNIDEN
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- mocy w kanale sąsiednim
- emisji niepożądanych nadajnika w stanie nadawania
8. CB RADIO PRO 520 XL marki UNIDEN
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- mocy w kanale sąsiednim
- emisji niepożądanych nadajnika w stanie nadawania
9. CB RADIO 1001Z marki MIDLAND
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- emisji niepożądanych nadajnika w stanie nadawania
- częstotliwości nadajnika podczas załączania i wyłączania
- maks. czułości odbiornika.
11. CB RADIO 1001Z marki MIDLAND
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- emisji niepożądanych nadajnika w stanie nadawania
- częstotliwości nadajnika podczas załączania i wyłączania.
13. CB RADIO PRO 510 XL marki UNIDEN
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- emisji niepożądanych nadajnika w stanie nadawania
- częstotliwości nadajnika podczas załączania i wyłączania
14. CB RADIO PRO 520 XL marki UNIDEN
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- emisji niepożądanych nadajnika w stanie nadawania
- częstotliwości nadajnika podczas załączania i wyłączania
17. CB RADIO PRO 510 XL marki UNIDEN
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- Emisji niepożądanych nadajnika w stanie nadawania
- Częstotliwości nadajnika podczas załączania i wyłączania.
23. Radiotelefon CB Uniden Nr modelu: PRO 510XL
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- skutecznej mocy promieniowania
- mocy w kanale sąsiednim.
24. Radiotelefon CB Uniden Nr modelu: PRO 520XL
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- skutecznej mocy promieniowania
- mocy w kanale sąsiednim.
29. CB Radio COBRA 19DX IV
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- emisji niepożądanych nadajnika
- częstotliwości nadajnika podczas załączania i wyłączania
- selektywności sąsiedniokanałowej odbiornika
- tłumienia intermodulacji odbiornika
- odchyłki częstotliwości nadajnika.
50. Radiotelefon CB SUNKER ELITE TWO
Urządzenie nie spełnia wymagań norm zharmonizowanych w zakresie:
- maksymalnej dewiacji częstotliwości,
- mocy w sąsiednim kanale,
- emisji ubocznych nadajnika,
- stanów przejściowych częstotliwości nadajnika.
70. Zestaw radiotelefonów SWITEL WTF 722
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- dewiacji częstotliwości-sygn. mod. powyżej pasma akustycznego.
76. Nadajnik do transmisji danych cyfrowych RTX_TX/160-Multi typ: ETX 160MHz
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- promieniowania niepożądanego nadajnika
78. Radiotelefon CB AM ULTRA III
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- promieniowania niepożądanego nadajnika
- stanów przejściowych częstotliwości nadajnika.
79. Radiotelefon CB FM/AM TYP: Magnum MX
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- promieniowania niepożądanego nadajnika
- stanów przejściowych częstotliwości nadajnika.
84. radiotelefon CB FM/AM typ: Magnum MX
Urządzenie nie spełnia wymagań norm zharmonizowanych w zakresie:
- maksymalnej dewiacji częstotliwości,
- niepożądanej modulacji amplitudy,
- mocy w kanale sąsiednim,
- emisji ubocznych nadajnika w stanie nadawania, a także emisji ubocznych nadajnika
90. radiotelefon CB FM/AM, typ: Lafayette Zeus
Urządzenie nie spełnia wymagań norm zharmonizowanych w zakresie:
- emisji ubocznych nadajnika (doprowadzone),
- stanów przejściowych częstotliwości nadajnika
108. CB radio Lemm Tiger 27
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
-maksymalnej dewiacji częstotliwości,
- emisji ubocznych nadajnika w stanie nadawania,
- stanów przejściowych częstotliwości nadajnika
111. CB Radio Quer 77114
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- maksymalnej dewiacji częstotliwości
- mocy w kanale sąsiednim
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
maverick
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6752
Rejestracja: czwartek 24 sie 2006, 22:09

Post autor: maverick »

Każdy z was ma rację. Ja napiszę jak jest u mnie.
Jeśli chodzi o mnie to podstawą od pewnego czasu są anteny na stałe. Masz lepsze zmasowanie pod warunkiem, że masz dobrze ustawiony SWR. Wybrałem tak, dlatego, że miałem anteny dotychczas na magnes- za darmo nie chcę. Wymieniałem już lewą tylną lampę. Przy 110-120km/h i większym podmuchu wiatru kilka razy mi spadała. Problem z wjazdem do garażu i chodliwy towar...

Mam radio TTI 880+antenę (nie pamiętam nazwy) 145cm długości na uchwycie gruszkowym SF40.
Zasięg przeciętnie 5-8km, czasem łapie 10km. Całkowicie wystarczy. Na jakiejś górce i otwartym terenie 20km bez problemu.
jedna rzecz, która mnie irytuje w tym wypadku- często ktoś mnie słyszy, a ja jego nie. Bo mam nadawanie dobre.
Radio ma filtr ANL, bez szumów, dużo pokręteł do regulacji, ale sobie ustawisz wszystko pod siebie.
Duzo użytkowników radia nie ma ustawionego SWR, gdzie ciężko się z nimi porozumieć.
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

maverick pisze:Przy 110-120km/h i większym podmuchu wiatru kilka razy mi spadała.
Może za mały magnes miałeś?

A teraz kilka porad panowie, więc proszę o skupienie. Zamierzam nie bawić się w gniazdo zapalniczki gdyż mam ważniejsze urządzenia do zasilania niż CB. Zamierzam się podpiąć w przewody od zapalniczki. Są jakieś... 'podpinacze' dedykowane ku takiemu procederowi? Aha i chciałbym wrzucić dodatkowo bezpiecznik. 2A wystarczy?
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Warto podpinać CB prosto do aku dodatkowymi przewodami.

Też mam bezpiecznik 2A - po jednej sztuce na kabel.

Serwis założył mi takie oprawki na bezpieczniki:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170039
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Śmietan pisze:Zamierzam nie bawić się w gniazdo zapalniczki gdyż mam ważniejsze urządzenia do zasilania niż CB
To dodam, że na ogół (testowane w kilku autach) próbując rozgałęziacza na gniazdku zapalniczki, uzyskuje się jeden wielki s...f. Szumy, trzaski, ani gps, ani nawet ładowarka do komórki nie działa tak jak powinna. Chyba faktycznie lepiej wszystko podłączać oddzielnie.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Glaca pisze:Warto podpinać CB prosto do aku dodatkowymi przewodami.
To za dużo dłubania jak dla mnie. ;)

Dzisiaj testowałem radio i antenę (w końcu!). Strojenie musi być obowiązkowe. Inaczej nic z tego nie będzie. :|
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170039
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Śmietan pisze:Strojenie musi być obowiązkowe.
Bo ja wiem? Jacek zakupił radyjko z antenką, tam gdzie ja wiele lat temu swojego nielegała obecnego nabyłem i pan powiedział, że to, co kupił strojenia nie wymaga (radio Midland, antena, nie wiem jakiej firmy - dł, 180 cm) i faktycznie działa i to w obie strony).
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

I mnie działa, ale może działać lepiej. :)
derdey
początkujący
początkujący
Posty: 28
Rejestracja: piątek 24 wrz 2010, 08:49
Lokalizacja: ...

Post autor: derdey »

Glaca pisze:Odwrotnie jak z antyradarami czy niebieskimi "kogutami", które można sprzedawać, ale nie wolno ich mieć w aucie.
...to chyba bardziej skomplikowane jest. Antyradar można posiadać, ale nie wolno ich przewozić "w stanie gotowości do użycia". Tu na szczęście kończą się twarde regulacje, a otwiera pole do swobodnych prawniczych interpretacji. Na tyle duże, że po konsultacjach z firmowym prawnikiem, używam swego antyradaru otwarcie. Przechodziłem nawet ostatnio rutynową kontrolę trzeźwości (tzw "łapanka") i policjant nawet okiem nie mrugnął widząc moje wunderwaffe za szybą samochodu. A że bywa pomocne to osobny temat. Jedyne co mnie więc skłania do jego schowania, to niechęć do prowokowania amatorów cudzej własności, bo koło 1500zł piechotą nie chodzi.
..dla odmiany antylidar (czyli takie coś co zakłóca działanie laserowego miernika prędkości) można wozić (póki co legalnie), bo jest to (i tu znów ukłon w stronę prawników - "czujnik przedniego parkowania mogący zakłócać pracę policyjnych laserów") ;)
...Jako że z zasady nie lubię rzucać się w oczy i by uniknąć ciągłego wkładania i zdejmowania dość nieporęcznej anteny CB, swoje radyjko (nic specjalnego Harry III - Presidenta - solidna średnia półka wg mnie) zamontowałem kompletnie niewidocznie w schowku z przodu samochodu, a jako antenę wybrałem zintegrowaną antenę CB, FM i GSM (jest coś takiego firmy Siro). Wygląda toto identycznie jak zwykła antena radiowa. Sceptykom i fanom 3m kołyszących się dumnie "batów", mówię od razu że to działa, zasięg ma naprawdę przyzwoity, a że robię 50-70tyś rocznie po całym kraju to testuję swój sprzęt nieustannie.
Jako że sporo jeżdżę mam co do używania CB parę uwag ogólniejszej natury. Zasięg jest w codziennym użytkowaniu w gruncie rzeczy mniej ważny. I tak o zagrożeniach na drodze (tak je eufemistycznie nazwijmy) dowiadujemy się głównie pośrednio, pytając innych jadących z naprzeciwka. Działa to do ok 100km przed nami i czasowo do około góra godziny. Dalej i później trzeba się dopytywać. Liczenie na to że ktoś w ostatniej chwili powie, że gdzieś ktoś się czai i maksymalne dokręcanie radia bywa złudne. Zwłaszcza w nocy. U nas na kanałach CB jest mnóstwo słuchaczy i mało gadaczy. Lokalna specyfika. Czasem mimo kolumny aut z naprzeciwka nie sposób się nic o drodze dowiedzieć ;) I tak dochodzimy do sedna. W CB w codziennym użytkowaniu ważny wg mnie jest nie tyle wprost sam jego zasięg, co raczej zaawansowanie technologiczne radia i ilość filtrów odszumiających jakie ono posiada. To niestety jest wprost powiązane z ceną sprzętu. Tanie radia piszczą, szumią, trzeszczą i mają zresztą podobną jakość nadawania męcząc i innych. Takie mocno szumiące radio, po jakimś czasie w długiej trasie zaczyna bardzo męczyć, rozpraszać i w efekcie przykręcamy je by łapać tylko najbliższe stacje. A tak łatwo coś przeoczyć. Lepsze radia pozwalają odsiać i wyczyścić odbiór (choć nie tak znów rewelacyjnie) ale na pewno przyjemniej się z nimi jedzie.
Ważną wg mnie rzeczą jest też jakaś nawigacja. Nawet niekoniecznie pokazująca drogę na trasie Warszawa - Katowice bo trzeba byś wybitnym asem by się na takiej trasie zgubić ;) .....ale raczej pokazująca aktualny pikietaż drogi. Kilometr na jakim się znajdujemy. Większość komunikatów ostrzegawczych na CB operuje bowiem (przynajmniej na głównych trasach) kilometrem drogi gdzie coś się dzieje, a nie nazwą miejscowości. Po wsiach kilometraż traci na znaczeniu częściej można usłyszeć jak "Kazik z betoniarki" woła do "Heńka z reni" że "misiaki stoją za oborą w X. czy Y." W dzień owszem można sobie czytać te kilometry, ze słupków ale w nocy jest to już niemal niewykonalne. I choćby do tego warto jakąś nawigację mieć (o obmyślaniu objazdów też łatwiej myśleć mając mapę okolicy niż bez niej) Co z tego bowiem że wiemy że "radar na trzech trójkach jest nabity" jak nie wiemy czy jest on tuż czy może za 20km...?
Sporym zagrożeniem są też na naszych drogach nieoznakowane radiowozy i tu CB bywa zawodne, bo "komunikat ostrzegawczy" przed nimi jest zwykle ogólnikowy i sprowadza się do tego że "gdzieś się kręcą". Przy odrobinie wprawy można ich jednak łatwo z daleka poznać. Zwykle polują bowiem z zasadzki, wloką się prawym pasem i czekają na mijających ich rajdowców, niemal zawsze są to dwaj faceci, niemal zawsze siedzą charakterystycznie lekko osunięci w fotelach w dół, by nie było widać mundurów, pewne marki wozów, pewne ich kolory i jeszcze parę innych detali może wskazywać na ten typ radiowozu ......ale to temat rzeka i skoro o samym CB mowa to nie ma co tego ciągnąć.
Pozdrawiam i mimo wszystko rozwagi na drodze zawsze życzę.
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

derdey pisze:Lepsze radia pozwalają odsiać i wyczyścić odbiór (choć nie tak znów rewelacyjnie) ale na pewno przyjemniej się z nimi jedzie.
Lepsze nie oznacza oczywiście droższe. Znasz taką zasadę?
derdey pisze:Ważną wg mnie rzeczą jest też jakaś nawigacja. Nawet niekoniecznie pokazująca drogę na trasie Warszawa - Katowice bo trzeba byś wybitnym asem by się na takiej trasie zgubić ;) .....ale raczej pokazująca aktualny pikietaż drogi.
Z tym się zgodzę. I dodam też coś od siebie. Nawigację włączam sobie nawet na trasach gdzie mogę jechać z zamkniętymi oczyma. Nie wiem jak w innych mapach ale w Automapie jest funkcja ostrzegania o możliwych kontrolach. Z CB to chyba idealne połączenie. Na ile się sprawdza nie wiem, bo z CB od 2 dni jeżdżę. :lol:
derdey pisze:Zwykle polują bowiem z zasadzki, wloką się prawym pasem i czekają na mijających ich rajdowców, niemal zawsze są to dwaj faceci, niemal zawsze siedzą charakterystycznie lekko osunięci w fotelach w dół, by nie było widać mundurów, pewne marki wozów, pewne ich kolory i jeszcze parę innych detali może wskazywać na ten typ radiowozu
Wystarczy obejrzeć kilka/kilkanaście odcinków Pirat na TVN Turbo i noga sama opada z pedała jak widzi się Vectre na trasie. :)

derdey, zapomniałeś jednak o jednej bardzo ważnej rzeczy. Cb to nie tylko "antyradar'. :)
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170039
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

derdey pisze:radar na trzech trójkach jest nabity
jechałem w tym tygodniu i owa skrzynka na trzech trójkach zniknęła w ramach przebudowy drogi :wink: Tak na marginesie dość słynny to był fotoradar.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
jać
początkujący
początkujący
Posty: 85
Rejestracja: poniedziałek 25 sty 2010, 20:28
Lokalizacja: z kątowni

Post autor: jać »

maverick pisze:miałem anteny dotychczas na magnes- za darmo nie chcę. Wymieniałem już lewą tylną lampę. Przy 110-120km/h i większym podmuchu wiatru kilka razy mi spadała. Problem z wjazdem do garażu i chodliwy towar...
Widocznie kupiłeś jakąś tanioche z mikroskopijnym magnesem. Ja używam metrowego Sirio As 100 z magnesem 12.5 cm i dużo więcej niż 120km/h na autostradzie wytrzymała :wink: . Pewnie że na stałe jest lepiej ale co zrobić jak żona dachu nie pozwala dziurawić :) .
Natomiast do lasu polecam gamme 90 lub tańszy odpowiednik Sirio delta 27-świetny odbiór natomiast gorzej z nadawaniem. Mam gamme zamontowaną do mocowania od koła zapasowgo i jest ok.
Co do rozgałęziacza do zapalniczki to chyba nie we wszystkich autach robią się szumy bo jakoś u mnie nic takiego się nie dzieje :D
Jeśli chodzi o zestrajanie to kiedyś jakiś spec zapewniał mnie że do odbioru to nie ma znaczenia ale za to nadawanie się poprawi. Więc zestroić trzeba i nie ma się co nabierać że np. na Alledrogo zestaw anteny i radia już sa zestrojone i nic nie trzeba robić. Każda zmiana miejsca mocowania anteny powoduje ze teoretycznie trzeba by było na nowo stroić.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105123
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

derdey pisze:Sporym zagrożeniem są też na naszych drogach nieoznakowane radiowozy i tu CB bywa zawodne, bo "komunikat ostrzegawczy" przed nimi jest zwykle ogólnikowy i sprowadza się do tego że "gdzieś się kręcą".
Bo tu trzeba "włączyć wspomaganie" w postaci tego:
http://forumsamochodowe.com/nieoznakowane.php
lub tego:
http://yanosik.pl/nieoznakowani?gclid=C ... 4QodTRvv-Q
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Piotrek pisze:Bo tu trzeba "włączyć wspomaganie" w postaci tego:
http://forumsamochodowe.com/nieoznakowane.php
lub tego:
http://yanosik.pl/nieozna...CFQoY4QodTRvv-Q
Nawet niekoniecznie. Jak się sporo jeździ to można poobserwować jakie samochody 'dziwnie' się zachowują.
jać pisze:Ja używam metrowego Sirio As 100 z magnesem 12.5 cm i dużo więcej niż 120km/h na autostradzie wytrzymała :wink:
Powiedz mi jak się zachowuje? Szukam utwierdzenia, że nie utopiłem kasy. Mam identyczną.
ODPOWIEDZ