Wiesz, nie jestem pewien, bo jakoś latem jechałem, ale tam na ichnich drogach jest nie tyle wynikający z ustawy nakaz ruchu najbliżej prawej krawędzi jezdni, ale nawet widziałem na drogach wyższych kategorii znak z przekreśloną ciężarówką na lewym pasie. Tak więc ciężarówki w ten sposób mają w ogóle zakaz wyprzedzania. Co więcej oni tam bardzo przepisu o odległości między ciężarówkami pilnują. Dodam, że tamtejsza policja bardzo rygorystycznie podchodzi do mandatów, więc każdy ma tempomat i grzecznie sobie jedzie. Dlatego bardzo przyjemnie jeździ się po ich drogach. Choć niestety bardzo monotonnie, ale to już zupełnie inna sprawa.Piotrek pisze:Tylko bardzo trudno go wyegzekwować.
Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Augustowa
Moderator: Moderatorzy
Nie wiem, jak uzyskują to, że ciężarówki nie jadą jedna za drugą tworząc "pociąg"? Może mają bardziej ujednolicone prędkości ciężarówek? Abo odległości mniejsze i mniej pojazdów tak, że na krótkich trasach nie zdążą się "wtasować" a taką kolumnę?Capricorn pisze:widziałem na drogach wyższych kategorii znak z przekreśloną ciężarówką na lewym pasie. Tak więc ciężarówki w ten sposób mają w ogóle zakaz wyprzedzania.
Bo u nas mamy kilka (dopuszczalnych konstrukcyjnie a nie kodeksowo!) maksymalnych prędkości przez co jedne ciężarówki mogą maksymalnie jechać 70 km/h inne 90 a najszybsze nawet 110. Gdyby wprowadzić u nas zakaz wyprzedzania to wyobraź sobie, że nagle wszystkie ciężarówki jadą w gigantycznym "pociągu" z pierwszą, która ma ograniczenie do 70... To, że dziś tak się nie dzieje na drogach jedno jezdniowych (kodeksowe ograniczenie do 70 km/h) wynika z łamania owego ograniczenia. Analogicznie jest na drogach dwujezdniowych gdzie wolno jechać 80.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Zwyczajnie, policja respektuje przepisy. Ponadto mają takie przepisy, które policja skrzętnie wykorzystuje, a dotyczą jazdy "pociągami". Kierowcy nie będą dyskutować z policją i żeby nie płacić, nie próbują się w ogóle wyprzedzać, bo a nóż podpadnie pod jazdę niebezpieczną. Ot i tyle.Piotrek pisze:Nie wiem, jak uzyskują to, że ciężarówki nie jadą jedna za drugą tworząc "pociąg"?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ano widzisz. U nas przepis nie do wprowadzenia bo się p-osły nie zgodzą dać policji prawo tak nieprecyzyjne. Przy naszych stosunkach prawo - obywatel większość prób ukarania za tak określone wykroczenie kończyła by się w sądzie. I to prawdopodobnie uniewinnieniem...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
A szkoda, bo
Do tego zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na drogach wojewódzkich i wyższych i mamy pełnię szczęścia. Ciężarówki jeździłyby wreszcie maksymalnie szybko, ale bez tworzenia pociągów i bez wielokilometrowego wyprzedzania... Inna rzecz, że osobówki też tam nie przekraczają szybkości. Tempomat i się jedzie
Wystarczy pominąć drugą część zdania i już będzie precyzyjniePiotrek pisze: U nas przepis nie do wprowadzenia bo się p-osły nie zgodzą dać policji prawo tak nieprecyzyjne.
Do tego zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na drogach wojewódzkich i wyższych i mamy pełnię szczęścia. Ciężarówki jeździłyby wreszcie maksymalnie szybko, ale bez tworzenia pociągów i bez wielokilometrowego wyprzedzania... Inna rzecz, że osobówki też tam nie przekraczają szybkości. Tempomat i się jedzie
- Rafał i Ania
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3056
- Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07
Zgadza sie ale po to jest.Piotrek pisze:Od dawna "walczę" z "modą na ronda" na wlocie i wylocie najmniejszych nawet pipidówek. Każde rondo zmniejsza płynność ruchu i go blokuje.
cały problkem nie polega na rondzie i istota tkwi gdzie indziej, z racji rożnych uwarunkowań ( obszar, finanse ) ronda są budowane w sposób nie przejezdny i to jest zakałaCapricorn pisze:Piotrek napisał/a:
Od dawna "walczę" z "modą na ronda"
Ta moda ma w sobie trochę sensu. Ciężko zmusić wielkiego tira do zwolnienia. Przejazd przez rondo i świadomość istnienia kolejnego tuż za siołem powoduje, że kierowcom wielkich ciągników nie opłaca się przyspieszać, bo i tak za chwilę będą zwalniać. W jakiś sposób ogranicza to szybkość i zwiększa bezpieczeństwo.
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
- Rafał i Ania
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3056
- Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07
Tak jest odcięcie jest najczęściej przy 85km/h i każdy jedzie tak samo.Piotrek pisze:Nie wiem, jak uzyskują to, że ciężarówki nie jadą jedna za drugą tworząc "pociąg"? Może mają bardziej ujednolicone prędkości ciężarówek?
odległości dużo mniejsze i płynna jazda.Piotrek pisze: Abo odległości mniejsze i mniej pojazdów tak, że na krótkich trasach nie zdążą się "wtasować" a taką kolumnę?
Ad stawek mandatowych na Litwie za jazdę w kolumnach chodziło o to nie że jedzie 5 czy 6 ciężarówek i nikomu za to kwitu nie wkleja a za:
jedzie 3 i 3 ciężarówki , ktoś podejmuje decyzję wyprzedzam 3 i wjeżdżam między nie (tirowcy bardzo nie lubią pcheł między sobą i słusznie bo takie małe jak cos zobaczy to hamuje jak może a wtedy ciężarówka robi mu z dupy jesień średniowiecza) widząc to kierowca 4 przyspiesza , drugiej lekko przyhamowuje i dziury nie ma a wyprzedzający zostaje na lewym pasie mając 3 z tyłu i 3 z przodu przyhamować i schować sie ciężko i wyprzedzić kolejne 3 może tez być niebezpiecznie
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
Nie ma czegoś takiego jak "przejezdne rondo". A budowane są bez sensu. Na przykład tutaj:Rafał i Ania pisze:ronda są budowane w sposób nie przejezdny i to jest zakała
Tak jest po wybudowaniu ronda:
https://goo.gl/maps/bEbyu
Tak było - skrzyżowanie w kształcie litery Y z "łącznikiem". Główną była ta droga bliższa dolnej krawędzi zdjęcia. Bo to trasa Wejherowo - Słupsk. Jednak największe obciążenie ruchem było na kierunku Słupsk - Puck, czyli tą "górną" jezdnią. A łącznik w zasadzie służył tylko autobusom relacji Choczewo - Wejherowo.
Był więc sobie tylko jeden kierunek podporządkowany i każdy kto jechał ze Słupska do Wejherowa nie miał nikogo nadrzędnego. Teraz - demokracja. Wszystkie kierunki są podporządkowane - rondu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
-
- podleśniczy
- Posty: 268
- Rejestracja: piątek 14 paź 2011, 08:58
nocomments1957, u nas też są. Tylko z pośpiechu i oszczędności autostrady mają dwa pasy. I gdy się ciężarowe wyprzedzają to potrafią obok siebie jechać przez kilka kilometrów, blokując obydwa...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- Rafał i Ania
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3056
- Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07
życie przy różnicy prędkości ok 2-3 km/h to tyle trwa a i tak znajdzie się kilku szybkich co wali długimi/drogowymi. Kiedyś jak przebudowywali DDR-owskie autobahny to dla ciężarówek był zakaz wyprzedzania ale uważam że to nie jest w porządku.Piotrek pisze:nocomments1957, u nas też są. Tylko z pośpiechu i oszczędności autostrady mają dwa pasy. I gdy się ciężarowe wyprzedzają to potrafią obok siebie jechać przez kilka kilometrów, blokując obydwa...
Te autostrady 2 pasmowe to jest jakiś kanał A2 przed zjazdem na stryków już jest min 40 min a w szczycie ponad 1h
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)