Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Augustowa

Zagadnienia z szeroko pojętej ekologii, przyrody, środowiska i biologii...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67129
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Piotrek pisze:Tylko bardzo trudno go wyegzekwować. :)
Wiesz, nie jestem pewien, bo jakoś latem jechałem, ale tam na ichnich drogach jest nie tyle wynikający z ustawy nakaz ruchu najbliżej prawej krawędzi jezdni, ale nawet widziałem na drogach wyższych kategorii znak z przekreśloną ciężarówką na lewym pasie. Tak więc ciężarówki w ten sposób mają w ogóle zakaz wyprzedzania. Co więcej oni tam bardzo przepisu o odległości między ciężarówkami pilnują. Dodam, że tamtejsza policja bardzo rygorystycznie podchodzi do mandatów, więc każdy ma tempomat i grzecznie sobie jedzie. Dlatego bardzo przyjemnie jeździ się po ich drogach. Choć niestety bardzo monotonnie, ale to już zupełnie inna sprawa.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105088
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Capricorn pisze:widziałem na drogach wyższych kategorii znak z przekreśloną ciężarówką na lewym pasie. Tak więc ciężarówki w ten sposób mają w ogóle zakaz wyprzedzania.
Nie wiem, jak uzyskują to, że ciężarówki nie jadą jedna za drugą tworząc "pociąg"? Może mają bardziej ujednolicone prędkości ciężarówek? Abo odległości mniejsze i mniej pojazdów tak, że na krótkich trasach nie zdążą się "wtasować" a taką kolumnę?
Bo u nas mamy kilka (dopuszczalnych konstrukcyjnie a nie kodeksowo!) maksymalnych prędkości przez co jedne ciężarówki mogą maksymalnie jechać 70 km/h inne 90 a najszybsze nawet 110. Gdyby wprowadzić u nas zakaz wyprzedzania to wyobraź sobie, że nagle wszystkie ciężarówki jadą w gigantycznym "pociągu" z pierwszą, która ma ograniczenie do 70... To, że dziś tak się nie dzieje na drogach jedno jezdniowych (kodeksowe ograniczenie do 70 km/h) wynika z łamania owego ograniczenia. Analogicznie jest na drogach dwujezdniowych gdzie wolno jechać 80.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67129
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Piotrek pisze:Nie wiem, jak uzyskują to, że ciężarówki nie jadą jedna za drugą tworząc "pociąg"?
Zwyczajnie, policja respektuje przepisy. Ponadto mają takie przepisy, które policja skrzętnie wykorzystuje, a dotyczą jazdy "pociągami". Kierowcy nie będą dyskutować z policją i żeby nie płacić, nie próbują się w ogóle wyprzedzać, bo a nóż podpadnie pod jazdę niebezpieczną. Ot i tyle.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105088
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Ano widzisz. U nas przepis nie do wprowadzenia bo się p-osły nie zgodzą dać policji prawo tak nieprecyzyjne. Przy naszych stosunkach prawo - obywatel większość prób ukarania za tak określone wykroczenie kończyła by się w sądzie. I to prawdopodobnie uniewinnieniem...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67129
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

A szkoda, bo
Piotrek pisze: U nas przepis nie do wprowadzenia bo się p-osły nie zgodzą dać policji prawo tak nieprecyzyjne.
Wystarczy pominąć drugą część zdania i już będzie precyzyjnie :)
Do tego zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na drogach wojewódzkich i wyższych i mamy pełnię szczęścia. Ciężarówki jeździłyby wreszcie maksymalnie szybko, ale bez tworzenia pociągów i bez wielokilometrowego wyprzedzania... Inna rzecz, że osobówki też tam nie przekraczają szybkości. Tempomat i się jedzie :)
Awatar użytkownika
Rafał i Ania
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3056
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07

Post autor: Rafał i Ania »

Piotrek pisze:Od dawna "walczę" z "modą na ronda" na wlocie i wylocie najmniejszych nawet pipidówek. Każde rondo zmniejsza płynność ruchu i go blokuje.
Zgadza sie ale po to jest.
Capricorn pisze:Piotrek napisał/a:
Od dawna "walczę" z "modą na ronda"

Ta moda ma w sobie trochę sensu. Ciężko zmusić wielkiego tira do zwolnienia. Przejazd przez rondo i świadomość istnienia kolejnego tuż za siołem powoduje, że kierowcom wielkich ciągników nie opłaca się przyspieszać, bo i tak za chwilę będą zwalniać. W jakiś sposób ogranicza to szybkość i zwiększa bezpieczeństwo.
cały problkem nie polega na rondzie i istota tkwi gdzie indziej, z racji rożnych uwarunkowań ( obszar, finanse ) ronda są budowane w sposób nie przejezdny i to jest zakała
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
Awatar użytkownika
Rafał i Ania
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3056
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07

Post autor: Rafał i Ania »

Piotrek pisze:Nie wiem, jak uzyskują to, że ciężarówki nie jadą jedna za drugą tworząc "pociąg"? Może mają bardziej ujednolicone prędkości ciężarówek?
Tak jest odcięcie jest najczęściej przy 85km/h i każdy jedzie tak samo.
Piotrek pisze: Abo odległości mniejsze i mniej pojazdów tak, że na krótkich trasach nie zdążą się "wtasować" a taką kolumnę?
odległości dużo mniejsze i płynna jazda.
Ad stawek mandatowych na Litwie za jazdę w kolumnach chodziło o to nie że jedzie 5 czy 6 ciężarówek i nikomu za to kwitu nie wkleja a za:
jedzie 3 i 3 ciężarówki , ktoś podejmuje decyzję wyprzedzam 3 i wjeżdżam między nie (tirowcy bardzo nie lubią pcheł między sobą i słusznie bo takie małe jak cos zobaczy to hamuje jak może a wtedy ciężarówka robi mu z dupy jesień średniowiecza) widząc to kierowca 4 przyspiesza , drugiej lekko przyhamowuje i dziury nie ma a wyprzedzający zostaje na lewym pasie mając 3 z tyłu i 3 z przodu przyhamować i schować sie ciężko i wyprzedzić kolejne 3 może tez być niebezpiecznie
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105088
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Rafał i Ania pisze:ronda są budowane w sposób nie przejezdny i to jest zakała
Nie ma czegoś takiego jak "przejezdne rondo". A budowane są bez sensu. Na przykład tutaj:
Tak jest po wybudowaniu ronda:
https://goo.gl/maps/bEbyu
Tak było - skrzyżowanie w kształcie litery Y z "łącznikiem". Główną była ta droga bliższa dolnej krawędzi zdjęcia. Bo to trasa Wejherowo - Słupsk. Jednak największe obciążenie ruchem było na kierunku Słupsk - Puck, czyli tą "górną" jezdnią. A łącznik w zasadzie służył tylko autobusom relacji Choczewo - Wejherowo.
Był więc sobie tylko jeden kierunek podporządkowany i każdy kto jechał ze Słupska do Wejherowa nie miał nikogo nadrzędnego. Teraz - demokracja. Wszystkie kierunki są podporządkowane - rondu. :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

nocomments1957
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 268
Rejestracja: piątek 14 paź 2011, 08:58

Post autor: nocomments1957 »

Capricorn pisze: Właśnie, jak to kurcze jest, że gdy ciężarówki przejadą północną granicę, potrafią grzeczniutko, prawym pasem jechać i żadnego przepisu nie złamać,
Może dlatego, że tam prawe pasy SĄ?
Bądźmy zdrowi

Krzysiek
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105088
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

nocomments1957, u nas też są. Tylko z pośpiechu i oszczędności autostrady mają dwa pasy. I gdy się ciężarowe wyprzedzają to potrafią obok siebie jechać przez kilka kilometrów, blokując obydwa...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Rafał i Ania
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3056
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07

Post autor: Rafał i Ania »

Piotrek pisze:nocomments1957, u nas też są. Tylko z pośpiechu i oszczędności autostrady mają dwa pasy. I gdy się ciężarowe wyprzedzają to potrafią obok siebie jechać przez kilka kilometrów, blokując obydwa...
życie przy różnicy prędkości ok 2-3 km/h to tyle trwa a i tak znajdzie się kilku szybkich co wali długimi/drogowymi. Kiedyś jak przebudowywali DDR-owskie autobahny to dla ciężarówek był zakaz wyprzedzania ale uważam że to nie jest w porządku.
Te autostrady 2 pasmowe to jest jakiś kanał A2 przed zjazdem na stryków już jest min 40 min a w szczycie ponad 1h
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
ODPOWIEDZ