ford maverick co i jak czyli plusy i minusy

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Łukaszp
początkujący
początkujący
Posty: 79
Rejestracja: wtorek 26 sty 2010, 23:18
Lokalizacja: lubelszczyzna

ford maverick co i jak czyli plusy i minusy

Post autor: Łukaszp »

Witam!
Chciałbym... kupić mavericka 2.7d gls z 97r 125km i przejedreptaniu :D ok 240tys km za 12 tys pln. Proszę użytkowników tej marki o doradzenie jak się sprawa ma z dostępnością części a także informacjami co najczęściej wysiada w tym autku (oprócz kierowcy).
Z góry dziękuje za poświęcenie kilku minutek :idea:
Awatar użytkownika
BARTMANN
początkujący
początkujący
Posty: 27
Rejestracja: wtorek 15 sie 2006, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BARTMANN »

A z terrano można niezłą maszynę zrobić...

http://www.mudmasters-4x4.pl/index.php? ... &Itemid=66
Maniacy OFF ROAD'u
Miłośnicy natury.
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 169499
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Niziołkowe Terrano też rasowo wygląda, może Nizioł fotkę by zapodał?
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
bombel
początkujący
początkujący
Posty: 1
Rejestracja: sobota 25 wrz 2010, 14:37
Lokalizacja: z burdelu

Post autor: bombel »

Pomykam Terrano po lesie. Jak dla mnie za delikatna i zbyt skomplikowana (kosztowna) zawiecha
z przodu, jak będziesz jeżdżił głównie po lesie to na pewno będziesz dokładał do przodu 1-2 razy do roku. Ja jeżdżę pół roku (12tys. km) dołożyłem 500. Autko przyprowadziłem sam ze szwajcarii od pierwszego właściciela nic nie stukało, nic nie pukało. Następnym razem włoże jakieś australijskie zawieszenie, polibusze i zobaczymy ile wytrzyma. Poza tym bardzo fajne i wygodne autko, nic więcej mi nie nawaliło (1995r). Jak dla mnie z przodu musi być most :!: . Nawet nie myślę wieżdżać tam gdzie samuraiem wieżdżałem bez zastonowienia. Jeżeli ma być jako twoje jedyne autko to O.K. jako drugie do lasu rozważałbym coś z pełnym mostem z przodu (Jimny?).
Awatar użytkownika
BARTMANN
początkujący
początkujący
Posty: 27
Rejestracja: wtorek 15 sie 2006, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BARTMANN »

Z tego przedziału albo Vitara Long roczniki od 96 do 98 albo GV po 99tym. Nic lepszego się nie znajdzie ... oczywiście jeżeli mamy na myśli też pewną wygodę.
Maniacy OFF ROAD'u
Miłośnicy natury.
borowiak

Post autor: borowiak »

BARTMANN pisze:A z terrano można niezłą maszynę zrobić...

http://www.mudmasters-4x4.pl/index.php? ... &Itemid=66
Poniżej Terano I, ale też daje radę.....
http://zapodaj.net/2c9b0f3bb839.jpg.html

http://zapodaj.net/e97fd07b8e62.jpg.html
Awatar użytkownika
BARTMANN
początkujący
początkujący
Posty: 27
Rejestracja: wtorek 15 sie 2006, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BARTMANN »

borowiak pisze:
BARTMANN pisze:A z terrano można niezłą maszynę zrobić...

http://www.mudmasters-4x4.pl/index.php? ... &Itemid=66
Poniżej Terano I, ale też daje radę.....
http://zapodaj.net/2c9b0f3bb839.jpg.html

http://zapodaj.net/e97fd07b8e62.jpg.html
Hehehe :spoko:
Maniacy OFF ROAD'u
Miłośnicy natury.
misiu-70
początkujący
początkujący
Posty: 93
Rejestracja: poniedziałek 11 lip 2011, 13:28
Lokalizacja: lasy

Post autor: misiu-70 »

U nas były cztery ale po dwóch latach chłopaki przeszli na teranoII albo na witarę ja mam kia sportage i też sobie chwalę :)
" Bo kto nie był ni razu człowiekiem,
temu człowiek nic nie pomoże."

Adam Mickiewicz "Dziady"
Awatar użytkownika
Łukaszp
początkujący
początkujący
Posty: 79
Rejestracja: wtorek 26 sty 2010, 23:18
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: Łukaszp »

Właśnie jak terano ale w takiej cenie nie mogę "znaleźć".
Nie chciałbym z niego robić typowego na off road tylko pomykać do lasu i na polowanka odgrywa tutaj ważną role promień skrętu a nie wysokość bo taką jaką on ma to w zupełności wystarczy.
Dzięki za posty i proszę o jeszcze :arrow:
Awatar użytkownika
bupalus
początkujący
początkujący
Posty: 81
Rejestracja: niedziela 18 lut 2007, 13:59
Lokalizacja: ...

Post autor: bupalus »

Jestem użytkownikiem mavericka 2,7 100KM od 6 lat. Samochód idealny na asfalt, terenówka która płynie po nim nie wyczuje dziur. Teren gorzej, może dlatego że nie oszczędzany wcale. Końcówki drążków 2 razy do roku wymieniam sam, 30 min z zamkniętymi oczami a zbieżność ustawiam na klupę. Z poważniejszych napraw remont silnika (pęknięty korbowód narobił bałaganu w 2006 roku). Denerwujące sterowniki el szyb, kupuje hurtowo 4 sztuki na rok bo szybkie spięcie i szyby sie nie otwieraja bądz nagle otwierają w czasie deszczu. Poza tym wymiany gum, łączników w miarę potrzeb ( dość często) Wymiana sprzęgiełek automatycznych na ręczne(rewelacja),wymiana sprzęgła połamany fotel kierowcy(jazda do pożaru po dołach) pęknięty wachacz, sprężyny i drążek reakcyjny. Na dzień dzisiejszy do roboty pompa wtryskowa bo obroty max 1500 podobno duży koszt robocizny, a wlesie prędkośc 50 km/h i tak nigdy nie przekroczę więc nie robię na razie nic.
Podsumuwując, mając wcześniej lub w międzyczasie samuraja, crv, GV, pajero i pajero pinin samochód na chwilę obecną DLA MNIE idealny i rozglądam się powoli za następcą, ale raczej 2,4 benzyna gaz, z uwagi na koszty eksploatacji( spalanie do 12l ropy i co 2 lata nowy akumulator na zimę oraz wspomniana pompa wtryskowa i kłopoty z turbo). A dlatego teraz idealny bo budując się pod sporą góre pociągnął przyczepkę z paletą suporka a w lesie zerwać sztukę 1,8 kubika, żaden problem.Alternatywą myslę że może być Grand Cherokee 4.0 B+G ale boję się o koszty naprawy. W Maveriksie większość rzeczy sam zrobię a części mnóstwo. Być może gdyby go trochę szanować nie byłby aż tak bardzo awaryjny, ale uważam że samochód do lasu musi wszędzie wjechać, i prawie zawsze wyjechać.
Awatar użytkownika
Łukaszp
początkujący
początkujący
Posty: 79
Rejestracja: wtorek 26 sty 2010, 23:18
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: Łukaszp »

Właśnie o takie opinie mi chodziło typowego leśnego użytkownika tego samochodu DZIĘKI BUPALUS a może ktoś jeszcze coś na skrobie...
Awatar użytkownika
BARTMANN
początkujący
początkujący
Posty: 27
Rejestracja: wtorek 15 sie 2006, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BARTMANN »

Awarie, które opisał Bupalus, niektóre wydają się dośc poważne (pękniety korbowód).
Osobiście uzytkowałem przez dwa lata Vitarę Long V6 2.0 1995 rocznik.
Oprócz wymiany jednego simmeringu (tylne koło, piasta) i napinacza rozrządu kompletnie nic przy niej nie robiłem.
jej jedyną wadą była słaba blacha i korozja.
Po tylu latach działała klimatyzacja i wszystkie szyby, silniczek miał wzorcowe kompresje na wszystkich cylindrach.
Maniacy OFF ROAD'u
Miłośnicy natury.
lionek
początkujący
początkujący
Posty: 47
Rejestracja: wtorek 11 gru 2012, 21:45

Post autor: lionek »

Witam. Podczepię się pod temat. Czy ktoś z kolegów wymieniał sam uszczelki pod pokrywą klawiatury w fordzie mavericku silnik benzyna 2.4? Mam problem z uszczelką półksiężycem znajdującą się z tyłu silnika.
Fornir
początkujący
początkujący
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 11:44
Lokalizacja: z lasu

Post autor: Fornir »

Miałem 3 lata Terrano.
Samochód służył mi jako auto do celów służbowych (do lasu) i prywatne.
Byłem z niego bardzo zadowolony. W miarę wygodny, dobrze sobie radzi w terenie i na trasie.
Ale... zawieszenie i wspomniane końcówki faktycznie padają szybciej niż w osobówkach.
Lubiłem ten samochód i ogólnie mogę go polecić.
Szukaj tylko zadbanych diesli, bo tu można złapać się na minę albo benz + gaz :)
Pozdrawiam
Z lasu
TB
leśniczy
leśniczy
Posty: 737
Rejestracja: wtorek 27 paź 2009, 17:27
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: TB »

Rok, dwa lata temu sam pytałem ludzi na forum, mialem wielkie rozsterki. Nissany, Fordy mimo wszystko mają droższe częsci niz Suzuki, dlatego też polecam auto ktorym jezdzilem - Vitara Long - fajny 2 litrowy dieselek (od mazdy 323 ). Tylko trzeba uważać na rame, progi, nadkola. Koła 16'stki i prześwit jest ok. Spalanie w trasie na AT 7 litrow, w lesie mniej niz 10 (nigdy nie sprawdzalem tak aby wyliczyc na 100km). Przyjemnie mruczy, jest fajny wlot turba ;)
Terrano czy Maverick mimo wszystko palą o wiele wiecej, wiecej niz 10.

Teraz wożę się większa kabaryna i tęsknie za Vitką, miała klimat, wiatr we wlosach przy 120 to było cos :)
Zawsze mozesz pomyslec o jakims suzuki osobowym z 4x4 za 2 tys, spalanie male, ekonomiczne...wbrew pozorom opcja ciekawa
ODPOWIEDZ