Rozjazdy dla robotnika leśnego
Moderator: Moderatorzy
- Dziad Borowy
- początkujący
- Posty: 17
- Rejestracja: niedziela 09 gru 2012, 11:05
- Lokalizacja: Brokilon
Rozjazdy dla robotnika leśnego
Witam, czy robotnikowi leśnemu, zatrudnionemu na umowę o pracę przez Nadleśnictwo przysługują rozjazdy? Należy to do "dobrej woli" nadleśniczego, czy osoby, które korzystają z samochodu prywatnego do celów służbowych mają to zagwarantowane
Nadleśnictwo musiało by zawrzeć z nim umowę o korzystaniu z samochodu prywatnego do celów służbowych. A o ile wiem podstaw prawnych do podpisania takiej umowy nie ma.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- drwalniczek
- podleśniczy
- Posty: 300
- Rejestracja: niedziela 21 gru 2008, 18:49
- Lokalizacja: Pola, lasy, knieje
Pracownik leśny, stały, jeżeli w umowie o prace ma zapisane miejsce pracy "teren nadleśnictwa.....jakiegoś tam", to może sie w dupę pocałować o rozjazdy. Musi dojechać do miejsca pracy takiego jakie wskaże mu przełożony. Jeżeli jednak ma w umowie konkretne leśnictwo i szef na drugi dzień wskaże mu inne leśnictwo do pracy, to powinien mu dać delegacje. Autem powinien jechać takim, na jaki ma umowę do korzystania z samochodów prywatnych do celów służbowych.
- silvarerum
- początkujący
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek 31 lip 2014, 08:15
- Lokalizacja: RDLP Katowice
Dziad Borowy - oczywiście, że przysługują - wszystko jest uregulowane prawnie.
Opisują to dwa dokumenty:
1. Zarządzenie nr 19 Dyrektora Generalnego LP z dnia 5 marca 2008 r. w sprawie stanu ilościowego samochodów osobowych i osobowo-terenowych oraz zasad wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych LP.
oraz
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnościa pracodawcy.
Sory za tyle literek ale lepiej będzie Ci szukać
Opisują to dwa dokumenty:
1. Zarządzenie nr 19 Dyrektora Generalnego LP z dnia 5 marca 2008 r. w sprawie stanu ilościowego samochodów osobowych i osobowo-terenowych oraz zasad wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych LP.
oraz
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnościa pracodawcy.
Sory za tyle literek ale lepiej będzie Ci szukać
Dodać należy, że próżno owego zarządzenia szukać na stronach PGL LP...silvarerum pisze:Opisują to dwa dokumenty:
1. Zarządzenie nr 19 Dyrektora Generalnego LP z dnia 5 marca 2008 r.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- TomCio
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3240
- Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2006, 17:06
- Lokalizacja: Made In PRL
Bez przesady Piotrze. Zarządzenie jest dostępne w LexPolonica SWIP przez Intranet. Jak i cała reszta zarządzeń.Piotrek pisze:Dodać należy, że próżno owego zarządzenia szukać na stronach PGL LP...silvarerum pisze:Opisują to dwa dokumenty:
1. Zarządzenie nr 19 Dyrektora Generalnego LP z dnia 5 marca 2008 r.
Życie to jest to, na co trzeba zarobić
Tak na marginesie, pewnie w każdym nadleśnictwie można zajrzeć do wersji papierowej, jak ktoś nie ma dostępu do Lex Polonica ...
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
A emeryt/rencista żywo zainteresowany dyskusją "w temacie"? Odpowiadam - nie ma szans najmniejszych.sosenka pisze:A jest jakiś zakaz, albo problem? Pracownik, to pracownik.
A poza tym od lat pytam: co w leśnych Zarządzeniach i Decyzjach jest tak niejawnego, ze nie można ich w całości upublicznić? Czy i to nie psuje nam wizerunku firmy "przejrzystej" i "społecznie kontrolowanej"?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Pan jak zwykle ma wielką moc rozśmieszania mnieWystarczy złożyć odpowiedni wniosek o udostępnienie informacji publicznej....
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Zarządzenie nr 19
Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych
z 5 marca 2008 r.
w sprawie stanu liczbowego samochodów osobowych i osobowo-terenowych
oraz zasad wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych
w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych.
(OR-402-4/08)
Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, zwanego dalej Statutem, w wykonaniu zadania ogólnego Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, określonego w art. 33, ust. 1 ustawy z 28 września 1991 roku o lasach (Dz.U. z 2005 r., nr 45, poz. 435, z późn. zm.), zarządzam, co następuje:
§ 1
1. Ustala się, w niżej wymienionych jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych, następującą liczbę samochodów służbowych osobowych oraz osobowo-terenowych na potrzeby obsługi biur:
1) w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych – do 4 samochodów,
2) w regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych – do 3 samochodów,
3) w nadleśnictwie – do 3 samochodów, w tym jeden samochód dla Straży Leśnej,
4) w zespole ochrony lasu – 1 samochód.
2. Ustalenia ust. 1 nie dotyczą samochodów osobowych, zarejestrowanych jako samochody ciężarowe, samochodów przeciwpożarowych, busów do 9 osób
i autobusów.
3. Dyrektor generalny Lasów Państwowych na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, z zachowaniem drogi służbowej, może wyrazić zgodę na zmianę ustalonych w ust. 1 maksymalnej liczby samochodów służbowych.
§ 2
Uprawnienia do korzystania z samochodów służbowych posiadają kierownicy jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych oraz pracownicy upoważnieni przez kierownika danej jednostki organizacyjnej.
§ 3
1. Kierownik jednostki organizacyjnej wyznacza samochodom służbowym stałe miejsce garażowania.
2. Pracownicy uprawnieni do korzystania z samochodów służbowych mogą wykorzystywać samochody do dojazdów pomiędzy stałym miejscem pracy
i miejscem zamieszkania za zgodą odpowiedniego kierownika jednostki organizacyjnej lub właściwego przełożonego.
3. Wykorzystywanie samochodu służbowego przez pracownika do dojazdów,
o których mowa w pkt. 2, należy traktować jako przychód pracownika, co powoduje powstanie obowiązku podatkowego i ubezpieczeń społecznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie – ustawą o PDOF oraz rozporządzeniem ministra pracy i polityki socjalnej z 18 grudnia 1998 r.
4. Jazdy samochodem służbowym podlegają miesięcznej, pełnej ewidencji
w kartach drogowych, przy czym odrębnie należy ewidencjonować jazdy prywatne.
5. Pracownik uprawniony do korzystania z samochodu służbowego w celach służbowych lub prywatnych otrzymuje pisemne upoważnienie podpisane przez kierownika jednostki organizacyjnej, a kierownik jednostki organizacyjnej – przez jego zastępcę.
§ 4
Wykorzystywanie przez pracownika w celach służbowych do jazd lokalnych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy następuje na podstawie umowy cywilnoprawnej, zawartej pomiędzy pracownikiem legitymującym się tytułem prawnym do pojazdu i kierownikiem jednostki organizacyjnej; w sytuacji natomiast, gdy właścicielem pojazdu jest kierownik jednostki organizacyjnej – z jego właściwym przełożonym.
§ 5
W wypadku przyjęcia przez pracownika bez zastrzeżeń polecenia wyjazdu służbowego pojazdami wymienionymi w § 4 niebędącymi własnością pracodawcy, przyjmuje się, że został spełniony warunek zgody stron – kierownika jednostki organizacyjnej i pracownika – na wykorzystanie tego pojazdu w celach służbowych.
§ 6
1. Za jazdy lokalne pracowników Służby Leśnej, zatrudnionych w biurze nadleśnictwa, uznaje się przejazdy w granicach zasięgu terytorialnego nadleśnictwa.
2. Zgodnie z § 4 Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników PGL LP za jazdy lokalne dla leśniczych, podleśniczych i gajowych uznaje się przejazdy w granicach zasięgu terytorialnego leśnictwa.
3. Dojazdy leśniczych do siedziby nadleśnictwa, znajdującej się poza zasięgiem terytorialnym leśnictwa, należy traktować jako wyjazd pojazdem prywatnym w celach służbowych na zasadach delegacji służbowej (polecenia wyjazdu służbowego). Nie dotyczy to wypadków, gdy biuro nadleśnictwa znajduje się na terenie danego leśnictwa.
4. Miesięczny limit kilometrów na jazdy lokalne pracownikom Służby Leśnej ustala właściwy kierownik jednostki organizacyjnej. Kierownikom jednostek organizacyjnych: dyrektorom RDLP, nadleśniczym i dyrektorom zakładów
o zasięgu krajowym – właściwy przełożony. Limit ten nie może przekroczyć 1500 km.
§ 7
1. Zwrot kosztów używania do celów służbowych w jazdach lokalnych pojazdów niebędących własnością pracodawcy następuje w formie miesięcznego ryczałtu, obliczanego według zasad określonych w rozporządzeniu ministra infrastruktury z 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy.
2. Zwrot kosztów używania pojazdów w celach służbowych poza miejscowością,
w której znajduje się siedziba jednostki organizacyjnej lub poza zasięgiem terytorialnym leśnictwa, następuje na zasadach przysługujących pracownikowi
z tytułu podróży służbowej.
§ 8
Tracą moc zarządzenia:
a) nr 14 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 21 lutego 2008 r. w sprawie stanu liczbowego samochodów osobowych i osobowo-terenowych oraz zasad wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych,
b) nr 64 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 21 listopada 2007 r.
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 11 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 14 marca 2006 r. w sprawie stanu liczbowego samochodów osobowych i osobowo-terenowych oraz zasad wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych,
c) nr 11 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 14 marca 2006 r. w sprawie stanu liczbowego samochodów osobowych i osobowo-terenowych oraz zasad wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych.
§ 9
Zgodnie z wykazem, o którym mowa w Zarządzeniu Nr 41 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 4 lipca 2007 r. (znak: OR-013-3/07) w sprawie ustalenia standardowej klasyfikacji haseł, służących grupowaniu aktów reglamentacji wewnętrznej dyrektora generalnego Lasów Państwowych – niniejsze zarządzenie należy do grup aktów reglamentacji wewnętrznej, ujętych pod pozycjami 9v oraz 16f (piętnaste i dziewiętnaste tiret) tego wykazu.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.