FJ Cruiser + LPG

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
off-legal
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4893
Rejestracja: czwartek 05 cze 2014, 08:11
Lokalizacja: Mazowsze

FJ Cruiser + LPG

Post autor: off-legal »

Ot takie tam auto z LPG: http://4x4.auto-swiat.pl/test-toyoty-fj ... -lpg/7s932
Może nie zbyt nowy temat, ale bardzo fajna realizacja. Zwraca uwagę dość fajnie zamontowany zbiornik na gaz - wprost idealnie wpasowany między linię tylni most -> tylni zderzak. Wrzucam jako ciekawostkę tutaj, ze względu na ceny (zarówno samego samochodu jak i części -> trzeba sprowadzać z USA albo Australii). Niestety, Toyota nigdy nie sprzedawała w FJ'a Europie -> trochę szkoda i tym bardziej dziwne, bo na Normy Euro chyba się łapał.

PS -> jeśli mimo wszystko to nie ciekawostka, a post pasuje bardziej do motoryzacji, to proszę o wywalenie/przeniesienie.
crocidura
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3713
Rejestracja: wtorek 05 lut 2013, 17:21
Lokalizacja: Węgorzyno

Post autor: crocidura »

nawet ciekawe... taka modernizacja, ale nie chcę wierzyć, że auto ma prześwit rzędu 28 cm. Płyta pod miską olejową schodzi na wysokość wahacza... a na pewno zdecydowanie poniżej osi kół (z zdjecia z panem w pomarańczowej koszulce wnioskuję, że jakieś 5-7 cm).
Awatar użytkownika
off-legal
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4893
Rejestracja: czwartek 05 cze 2014, 08:11
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: off-legal »

Wiadomo, że dziennikarze przeinaczają - może np na oponach 37" ma taki, tylko skręcać się nie da ;) Chociaż na standardowych kapciach ma 224 mm.
Swoją drogą, na forach australijskich podają spalanie na LPG w granicach 21-25/100 - egzemplarze po lifcie 2" i na 33-35" oponach. Ponoć automat bardziej ekonomiczny niż manual, ale to wynika z różnych przeniesień napędów:
1. skrzynia manualna -> stały 4x4 + blokada centralnego + reduktor
2. automat -> tylna oś, dołączany przód, ale nie na stałe, tylko z jakimś intelligent diff-lock, reduktor.
ODPOWIEDZ