Czym do lasu?

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yakec
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1997
Rejestracja: czwartek 09 lut 2006, 08:55
Lokalizacja: z lasu...?

Post autor: yakec »

Smietan Ty nie wytykaj pieniedzy. Jak ktos pracuje to ma. U nas bezapelacyjnie w lesie króluje Vitara
Myślenie ma kolosalną przyszłość
Awatar użytkownika
seba4x4
początkujący
początkujący
Posty: 213
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:53
Lokalizacja: lasy polskie

Post autor: seba4x4 »

Smietan pisze:DUŻO pieniążków musisz mieć skoro masz dwa Patrolowce. :P
Nie, wystarczy mieć trochę chęci i poszukać za granicą. Można wtedy znależć np Patrola 260-kę rocznik 1994 za 1300 euro (bo hamulce zepsute) lub GR-a 1993 za 1400 euro z poobijanym nadwoziem. Potem trzeba mieć trochę chęci , kanał w garażu i dryg do mechaniki. Żeby Cię ucieszyć, powiem, że jeżdżę też motorem (125 cm3) dla oszczędności. Porównam jeszcze jedno - leśnik jeżdżący np Corsą za 25 tys zł nie gryzie nikogo, ale mający dwa Patrole (nabyte, naprawione i zarejestrowane łącznie za 15 tys zł) to już nie w porządku? A Wasza Rocsta to za 1000 zł była? :evil:
Awatar użytkownika
Kasia
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3830
Rejestracja: piątek 27 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: z dziupli
Kontakt:

Post autor: Kasia »

Zaraz wprowadzę zakaz rozmów na tematy finansowe, proszę sobie nie wytykać kto ile ma albo nie ma, bo to przykre. Niektórzy pracują jak woły i figę mają a inni nie robią nic i śpią na forsie, zero zasad w tej materii.Tu poruszamy sprawy techniczne a samochodów, ich zalety i wady, dzielimy się doświadczeniem a nie sprawdzamy stan konta,chyba,że ktoś chce numer mojego... :wink:
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

yakec pisze:Smietan Ty nie wytykaj pieniedzy.
Nie miałem zamiaru wytykać.

Seba4x4 nie zamierzałem Cię zdenerwować, ani broń Boże wytykac kasę etc. Nie chodziło mnie o to, że w zakupie te samochody są drogie itd. Ale Partolowce kojarzą mi się z dużym zużyciem paliwa i wymagają nakładów. Ale dobra koniec tematu. Przepraszam jeżeli Cię uraziłem nie miałem najmniejszego zamiaru.
Awatar użytkownika
seba4x4
początkujący
początkujący
Posty: 213
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:53
Lokalizacja: lasy polskie

Post autor: seba4x4 »

W kwestii technicznej. Zużycie paliwa w Patrolach to od 9 do 11 litrów, oczywiście delikatnie jeżdżąc. Jeżdziłem Gazem 69 (2 szt), Uazem, Isuzem (2 szt), nie licząc osobówek. W rozliczeniu długoterminowym Patrole wychodzą mi najtaniej.
Smietan, nie denerwuję się, tylko dokładnie przedstawiłem koszty :wink: Pozdrowionka
Awatar użytkownika
Raj
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1097
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 19:11

Post autor: Raj »

Może was to zbulwersuje, ale na rajdach terenowych wygrywają Uazy Gazy itp, a na 2 miejscu są Suzuki Samurai. Tyle z moich obserwacji, a co jest kompromisem m. ceną/kosztami exploatacji a zdolnościami jezdnymi?
Awatar użytkownika
seba4x4
początkujący
początkujący
Posty: 213
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:53
Lokalizacja: lasy polskie

Post autor: seba4x4 »

Tylko pokaż mi proszę nie przerobionego Uaza, Gaza lub dłubniętej Suzuki. Wygrywałem kilka lat temu rajdy Uazem, ale miał silnik Merca 140 KM, zmienione zawieszenie, reduktor, hamulce, wspomaganie kierownicy hamulców, klatka, fotele kubły itd. A niby w zestawieniu było napisane UAZ. Organizuję rajdy terenowe od 1998 roku. Na początku lekko dłubnięte Uazy i Gazy dawały sobie radę. W tej chwili na 10 Uazów i Gazów 80 % ma mosty Patrola, silnik Forda, Merca, Audi itd. Na normalnych szybkościowych OS-ach zawieszenie Uaza nie pozwala na równą walkę. Suzuka nadrabia zwrotnością i niską wagą oraz żwawym silniczkiem, jednak przy szybkich krętych OS-ach brakuje równowagi. W przeprawówce Suzuka ponownie nadrabia wagą, ale to Patrol czy Merc G znosi spokojnie opony 35-36" bez urywania półosiek i mają w standarcie blokady mostów. Na liście zgłoszeniowej na organizowany przze mnie w tym roku rajd jest 15 Suzuk, w tym dwie z silnikami 1,3, reszta 1,6 i 1,8 wkładane od BMW i Vitar. Nie zmienia to faktu, że większość mych przyjaciół ma w tej chwili w Patrolach i Mercach silnikie 3,2 ; 5,0; 5,7; 4,2 (większość V 8). Specjalnie w tym roku mam utworzoną klasę sportową do 100 KM, by umożliwić słabszym autom walkę o puchary, a nie o końcowe lokaty. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Raj
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1097
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 19:11

Post autor: Raj »

Ale zawsze UAZ, a nie Patrol. Co prawda, to prawda, widziałem jak Samurai przedachował do przodu :( Uaz bije wiele aut o głowe jeśli chodzi o wage, ale przyznam, silnik i ten brak blokad są do lżejszego terenu
Stokrotka
początkujący
początkujący
Posty: 35
Rejestracja: piątek 02 cze 2006, 18:08

Post autor: Stokrotka »

A może na swoich nogach?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
seba4x4
początkujący
początkujący
Posty: 213
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:53
Lokalizacja: lasy polskie

Post autor: seba4x4 »

Stokrotka pisze:A może na swoich nogach?

Pozdrawiam!
Zapraszam do noszenia trójki dzieci do szkoły 7 km :lol: Przecież nie mówimy o jeżdżeniu przy wyznaczniu trzebieży :wink:
Stokrotka
początkujący
początkujący
Posty: 35
Rejestracja: piątek 02 cze 2006, 18:08

Post autor: Stokrotka »

A ja ze szkoly czy skad kolwiek wrcama ide marne 3 km i sie przyzwyczilam:)Ale wiem wiem ze o co innego idzie...

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Seba ulżyło mi, ale i tak głupio się czuję. Jakie silniki masz w swoich Partolowcach. 9-11? Benzyna, diesel? Jakie pojemności. Ja w swojej Aśce mam 2,2 diesel i przy minus 20 paliła 9. Co uważam za sukces. Masz może jakieś bliższe informacje o Aśce? Bo mam kilka pytanek. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
seba4x4
początkujący
początkujący
Posty: 213
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:53
Lokalizacja: lasy polskie

Post autor: seba4x4 »

W obydwu 2,8TD, 6 cylindrów. Rocsta - silnik opracowywany przez Mazdę, 61-63 KM/'4050 obr, moment obrotowy 127Nm/ 2000 obr. Nadwozie - lekko zmieniona buda Jeepa CJ-5. Za plus można uznać posiadanie reduktora. W swoim czasie były krótko dostępne nawet w Polsce. Jechałem raz taką i było to parę lat temu. Drugim plusem jest to, że auto maksymalnie proste technicznie, co owocuje mniejszą awaryjnością niż następne modele.
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Fakt reduktor daje rade. A nie masz może jakiś informacji co do sprzęgła, bo zimą w śniegu jekko się podsmarzyło i były obawy, że Aśka straci czucie w oponach. :)
Awatar użytkownika
baluu
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 349
Rejestracja: niedziela 28 sie 2005, 00:00
Lokalizacja: MIASTO

Post autor: baluu »

moja klasyfikacja wyglądała by tak
1 uaz
2. gaz
a kogo stac to:
1PATROL GR
2.ISUZU TROOPER
3. M PAJERO
4. M . L200
5. PATROL SAHARA
ALE MYSLE żE KAżDY MA SWOJE POGLąDY JA TYLKO WYRAżAM SWOJE POZDRóWKA
Lasy To Przyszłość
TL w Lesku ___ Rulez
Awatar użytkownika
Bow hunter
początkujący
początkujący
Posty: 240
Rejestracja: sobota 03 cze 2006, 17:30
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bow hunter »

A jak dla mnie to Land Rover 90 i Mercedes G , niestety tanie to one nie są :(
Awatar użytkownika
baluu
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 349
Rejestracja: niedziela 28 sie 2005, 00:00
Lokalizacja: MIASTO

Post autor: baluu »

No własnie na g-klase nie stać z dużo ludzi choć jest to super autko ale trzyma sie w cenie mimo wieku land 90 też jest bardzo wporządku !!
Lasy To Przyszłość
TL w Lesku ___ Rulez
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Ostatecznie można sprowadzić Landa z kierownicą po prawej stronie. Dużo tańszy powinien być.
Awatar użytkownika
Raj
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1097
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 19:11

Post autor: Raj »

A motorami sie jeździ po lesie? czy nie?
Awatar użytkownika
Kasia
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3830
Rejestracja: piątek 27 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: z dziupli
Kontakt:

Post autor: Kasia »

zależy jaką drogą,ale sami z siebie nie powinniśmy, to jednak hałaśliwe maszyny.Mimo wielkiej miłości do jednośladów chyba powinnismy sobie odpuścić
ODPOWIEDZ