Poszukuje nisko budżetowej terenówki
Moderator: Moderatorzy
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
smigasek pisze:bardzo proszę na odpowiedź na którekolwiek z pytań
Już z grubsza dostałeś podpowiedź - samurai wśród terenówek to jak kałasznikow wśród karabinów maszynowych.
Aby siać postarch w mieście wystarczy Ci "goły" AK 47 bez bajerów typu celownik laserowy, noktowizor, latarka taktyczna
Ps. Zrozum, że nam sie trochę nie chce odpowiadać na czysto akademickie pytania np. czy kupować od razu blokadę dyferencjału ARB. Blokada + kompresor + robocizna to prawie Twój cały pakiet startowy.
Opony , opony i jeszcze raz opony.
Jak masz dobre to zarówno samurajem, vitarą, czy Nivą dasz radę w terenie o " normalnej" skali trudności, czyli tym co spotykasz w lesie bez udziwnień...
Jeśli nie masz opon to się zakopiesz nawet Laplanderem w co drugiej kałuży w koleinach na leśnej drodze.
Mam sentyment do Nivy, ale Samuraj to bardzo dzielny terenowo samochodzik, tylko kręgosłupa szkoda..
Jak masz dobre to zarówno samurajem, vitarą, czy Nivą dasz radę w terenie o " normalnej" skali trudności, czyli tym co spotykasz w lesie bez udziwnień...
Jeśli nie masz opon to się zakopiesz nawet Laplanderem w co drugiej kałuży w koleinach na leśnej drodze.
Mam sentyment do Nivy, ale Samuraj to bardzo dzielny terenowo samochodzik, tylko kręgosłupa szkoda..
Nie poluje się po to by zabijać.
Zabija się, bo bierze się udział w POLOWANIU.
Zabija się, bo bierze się udział w POLOWANIU.
Czesc
chciałbym odświeżyć nieco temat
Koś może wypowiedzieć się na temat suzuki vitara 1.6 z lat 1995-1997
interesuje mnie głównie wyposażenie
czy ww modele posiadają
-klimatyzację
-wspomaganie kierownicy
-abs
Jak spisuje się w średnim terenie.
Na co warto patrzeć przy zakupie tego modelu
DO jakiego przebiegu jest go sens kupić
Jakie są jej najsłabsze punkty
Jakie są wady i zalety
chciałbym odświeżyć nieco temat
Koś może wypowiedzieć się na temat suzuki vitara 1.6 z lat 1995-1997
interesuje mnie głównie wyposażenie
czy ww modele posiadają
-klimatyzację
-wspomaganie kierownicy
-abs
Jak spisuje się w średnim terenie.
Na co warto patrzeć przy zakupie tego modelu
DO jakiego przebiegu jest go sens kupić
Jakie są jej najsłabsze punkty
Jakie są wady i zalety
Słabo się znam ale o ile wiem to one nie maja klimatyzacji. Wspomaganie i ABS tak.smigasek pisze:czy ww modele posiadają
-klimatyzację
-wspomaganie kierownicy
-abs
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Klima dostępna, wspomaganie w japończykach standard, w hiszpankach może nie być, abs w Vitarze rzadko (tylko z silnikiem 2,0 i do tego rzadko), w Grand Vitarze dostępny.interesuje mnie głównie wyposażenie
czy ww modele posiadają
-klimatyzację
-wspomaganie kierownicy
-abs
Z dobrymi oponami i niezużytym zawieszeniem poradzi sobie i w cięższymsmigasek pisze:Jak spisuje się w średnim terenie.
Na stan ramy, blachę pod plastikowymi nakładkami na progi i nadkola, podejrzane dźwięki dobywające się z klawiatury silnika i dymienie z wydechu po kilku przegazowaniach ciepłego silnika.smigasek pisze:Na co warto patrzeć przy zakupie tego modelu
Zależy ile chcesz jeszcze przejechać i jak było użytkowane.... Moja Vitka ma 280 tkm i sprawuje się nad podziw dobrze....smigasek pisze:DO jakiego przebiegu jest go sens kupić
Możliwość rdzewienia ramy, nadkoli wewnętrznych, zużycie uszczelniaczy zaworów, problemy z chłodzeniem (rzadkie) w silnikach 1,6 16V, wrażliwe przeguby i obudowa mostu w wersjach hiszpańskich, słaby prześwit wzdłużny wynikający z nietypowego kształtu ramy.smigasek pisze:Jakie są jej najsłabsze punkty
Wady wymieniłem, zalety dobry stosunek masy do mocy, w miarę przestronne wnętrze (pierwszy rząd), silniki dobrze tolerujące instalację LPG, duża dostępność części oryginalnych i godziwych zamienników, możliwość w miarę komfortowego przemieszczania się po asfalcie, bardzo trwałe zawieszenie przy stosowaniu oryginalnych felg i opon w fabrycznych rozmiarach. Mało elektroniki mogącej wywoływać awarie.smigasek pisze:Jakie są wady i zalety
Zanim zaczniesz zbroić auto naucz się nim jeździć w terenie. Najlepszym sposobem są wycieczki w teren z bardziej doświadczonymi kolegami. Jeżeli ich nie masz, pojedź na jakieś organizowane w okolicy imprezy 4x4 w klasie czysto turystycznej. Ma to też ten plus, że jedzisz legalnie, bo organizator zapewnia dostęp do terenów (o to co raz trudniej) i poziom trudności będzie adekwatny do Twoich obecnych umiejętnosci.
Na początku omijasz trudniejsze przeszkody i powoli poznajesz możliwości auta.
Żadnych wyciągarek na poczatku, bo to zwalnia z myślenia.
Trakcję w terenie daje przede wszystkim opona, więc dobrze jest zacząć od standardowych opon (nawet szosowych), by potem poczuć różnicę.
Powoli nabywać umiejętnosci i doszpejowywać auto wg rosnących potrzeb.
Pakiet startowy inwestujesz w podstawowy przegląd auta.
Jeżeli inwestwować w Samuraia to tylko w Jimny, bo bardzo trudno jest trafić nieskatowanego starszego. By je doprowadzić do porządku władujesz kupę kasy a i tak nie będziesz pewien używki, którą weń włożysz.
Na początku omijasz trudniejsze przeszkody i powoli poznajesz możliwości auta.
Żadnych wyciągarek na poczatku, bo to zwalnia z myślenia.
Trakcję w terenie daje przede wszystkim opona, więc dobrze jest zacząć od standardowych opon (nawet szosowych), by potem poczuć różnicę.
Powoli nabywać umiejętnosci i doszpejowywać auto wg rosnących potrzeb.
Pakiet startowy inwestujesz w podstawowy przegląd auta.
Jeżeli inwestwować w Samuraia to tylko w Jimny, bo bardzo trudno jest trafić nieskatowanego starszego. By je doprowadzić do porządku władujesz kupę kasy a i tak nie będziesz pewien używki, którą weń włożysz.
Wyobraź sobie, że akurat on wie co pisze. I w dodatku ja też się z nim zgadzam.jackd2 pisze:zastanów się co piszesz ?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Niby racja, ale nie wyobrażam sobie tej drogi nauki jazdy przy codziennym jeżdżeniu w pracy po leśnych drogach..... Musiałbym mieć współtowarzysza w drugim aucie lub często machałbym szpadlem Moim jedynym ulepszeniem terenówki są właśnie odpowiednie terenowe opony zarówno letnie jak i zimowe. Zwiększa to znacząco moją mobilność w terenie, a wiele dróg, którymi uczęszczam jest naprawdę nie do przejechania autem na szosowych oponach.Glaca pisze:Też popieram opinię Elwooda -dzięki takiemu podejściu jest zdrowa równowaga pomiędzy zwiększaniem umiejętności kierowcy i motaniem ( ulepszaniem) auta