Nissan Patrol regulacja?
Moderator: Moderatorzy
Nissan Patrol regulacja?
witajcie
sprzedalem suzuczke i kupilem nissana patrola GR 2,8TD
i mam pewien drobny problem, jak mocniej przycisne pedal gazu to chwilami okazuje sie, ze slizga sie sprzeglo
moim zdaniem jakby tam byla "linka", mozna byloby popuscic linke, azeby nie byla nazbyt napieta, ale tam raczej nie ma linki - i co zrobic?
sprzedalem suzuczke i kupilem nissana patrola GR 2,8TD
i mam pewien drobny problem, jak mocniej przycisne pedal gazu to chwilami okazuje sie, ze slizga sie sprzeglo
moim zdaniem jakby tam byla "linka", mozna byloby popuscic linke, azeby nie byla nazbyt napieta, ale tam raczej nie ma linki - i co zrobic?
Aleksander (Olek)
- Domator
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3011
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
- Lokalizacja: nie wiem
W Patrolu nie masz linki. Masz pompkę sprzęgła i wysprzęglik, ślizgające się sprzęgło oznacza zużytą tarcz sprzęgła. Koszt zestawu (tarcz + docisk + łożysko) to od 400 do 100 zł zależnie od producenta. Wymiana jest dość trudna, zestaw (skrzynia i reduktor) to ponad 155 kg, do kompletu jest długa i ciężka w współpracy..... W razie czego nie oszczędzaj na częściach, przesuniesz w czasie kolejny remont.defender pisze:slizga sie sprzeglo
- Domator
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3011
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
- Lokalizacja: nie wiem
Standardowy rozrząd, żadna filozofia. Zalecam wymianę rolki.defender pisze:a czy wymiana rozrzadu to tez problem?
Z chłodnicą oleju około 7,5-7,8 l, bez chłodnicy oleju jakieś 0,3 -0,4 l mniej. Zmiana co 7,5 tkm.defender pisze:ile wchodzi oleju do silnika?
Większość użytkowników zaleca oleje pół i w pełni syntetyczne. Przy używaniu Patrola w miarę normalnych warunkach wysokiej klasy minerał wystarczy.defender pisze:oczywiscie olej minearlny(?)
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp
tu masz wszystkie płyny ustrojowe do gratów ....
czego ile i gdzie wlewać z podanym rodzajem i w zależności od przebiegu
Połamania mostów
tu masz wszystkie płyny ustrojowe do gratów ....
czego ile i gdzie wlewać z podanym rodzajem i w zależności od przebiegu
Połamania mostów
ponownie witam
mam kolejne pytania:
otoz, odebralem auto po wymianie sprzegla, rozrzadu, olei ustrojowych i przestal dzialac licznik predkosci wraz z licznikiem kilometrow - nie wiem co sie stalo, oraz dziwgnia zmiany biegow zaczela byc "luzna"
pamietam kiedys w maluchu jak pekla sprezynka przy dzwigni, to tak samo zachowywala sie dzwignia
i mam problem z wskazaniem ilosci paliwa - sprawdzilem czujnik, odlaczylem od zasilania i wskaznik jest zaciety na tym samym polozeniu, w polowie
czy jest to element wymienialny w liczniku, czy trzeba caly licznik wymnieniac
czy ten predkosciomierz, to nie jest wina bezpiecznikow - nawet nie wiem gdzie sa te bezpieczniki...
mam kolejne pytania:
otoz, odebralem auto po wymianie sprzegla, rozrzadu, olei ustrojowych i przestal dzialac licznik predkosci wraz z licznikiem kilometrow - nie wiem co sie stalo, oraz dziwgnia zmiany biegow zaczela byc "luzna"
pamietam kiedys w maluchu jak pekla sprezynka przy dzwigni, to tak samo zachowywala sie dzwignia
i mam problem z wskazaniem ilosci paliwa - sprawdzilem czujnik, odlaczylem od zasilania i wskaznik jest zaciety na tym samym polozeniu, w polowie
czy jest to element wymienialny w liczniku, czy trzeba caly licznik wymnieniac
czy ten predkosciomierz, to nie jest wina bezpiecznikow - nawet nie wiem gdzie sa te bezpieczniki...
Aleksander (Olek)
- Domator
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3011
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
- Lokalizacja: nie wiem
Nie podłączono kostki lub przerwano przewód elektryczny. W Patrolu licznik i prędkościomierz działa na zasadzie impulsów elektrycznych. Na obudowie redutkora jest wtyczka (na ślimaku), z niej biegnie sygnał.defender pisze:przestal dzialac licznik predkosci wraz z licznikiem kilometrow -
Przy naprawie sprzęgła wyjmowano przystawkę z skrzyni biegów, tzn dźwignię z przystawką. Prawdopodobnie spadła plastikowa "czapeczka" z końca lewarka. Skutkuje to w/w luzem i możliwością włączenia dwóch biegów na raz, co może doprowadzić do znacznych strat.....defender pisze:oraz dziwgnia zmiany biegow zaczela byc "luzna"
zdaje sie, ze "gamonie" nie zalozyli, bo polamali ta koncowke - jeszcze do niej nie zagladalem, moze dzis to zrobie
wiec, przez ten element nie dziala 5 bieg?
czy trzeba sciagac znow skrzynie, czy da sie to zrobic pod autem?
oraz kolejne pytanie: gdzie mozna kupic ten element do dzwigni zm.b.
wiec, przez ten element nie dziala 5 bieg?
czy trzeba sciagac znow skrzynie, czy da sie to zrobic pod autem?
oraz kolejne pytanie: gdzie mozna kupic ten element do dzwigni zm.b.
Aleksander (Olek)
- Domator
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3011
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
- Lokalizacja: nie wiem
Ponieważ nie masz tej "końcówki", to nie jesteś w stanie przełączyć wybierak z wodzikiem do pozycji, w której działa automat (kulka z sprężynką + odpowiednie nacięcie na drążku wybieraka) przytrzymujący całość mechanizmu. Tryby piątego biegu nie zachodzą na siebie do końca i nie będąc przytrzymywane pod wpływem obrotów i momentu obrotowego rozłączają się. W pierwszej kolejności załóż w/w plastikową "kulkę/tulejkę", jeśli dużo nie jeździłeś, to nie powinieneś jeszcze uszkodzić całkowicie trybów piątego biegu. Po wyjęciu przystawki zmiany biegów będziesz w stanie w razie czego dobrać tę końcówkę od innego auta lub po prostu dorobić u tokarza, najlepiej z odpowiedniego plastiku (materiał podobny do tego na polibusze). Jeśli to nie pomoże, to piąty bieg umarł i czeka Cię pracochłonna operacja połączona z dość wysokimi kosztami..... Niedawno wydałem koledze kompletną przekładnię piątego biegu.....