felgi

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

felgi

Post autor: defender »

witam serdecznie po "latach" ;)

mam pytanie do grona fachowcow, ale zanim do niego przejde opisze co nieco:

wiec bralem udzial w off roadzie swoim samurajczykiem, bez przygotowan technicznych... resory mialem proste jak jak poziomnica, amory tez juz niebardzo dawaly sobie rade - w lesie i bez hardcoru bylo niczego sobie - mimo to wystartowalem sobie, bo poznalem takich wariatow w swojej okolicy, jacy byli na I zlocie ;)

skonczylo sie urwanym resorem i skrzywionym mostem

te elementy juz zostaly naprawione, jeden z kolegow naprawia mi to (juz powoli konczy sie naprawa) - auto bedzie podwyzszone o okolo 12 cm, resory i amory odswiezone... i ....

kupilem dystanse do kol - 5 mm by obrocic felgi (trojkaty), by bardziej byly one odsadzone

ten efekt dal okolo 7 cm (po 3,5 cm na strone)

wizualnie jest to malo, a praktycznie? okaze sie w praniu...

czy jest sens jeszcze cos kombinowac z kolami? czy przespawywac, czy inne dystanse (na ktore nie mam az tyle kasy

czy macie jakies inne propozycje, pomysly?

pytanie kieruje przede wszystkim do Seby, bo jak wiadomo wie duzo z praktyki, choc jesli ktos inny bedzie mial jakas koncepcje - oczekuje na porady i sztuczki ;)

Olo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

defender pisze:ten efekt dal okolo 7 cm (po 3,5 cm na strone)

wizualnie jest to malo, a praktycznie? okaze sie w praniu...
To już jest dużo :wink: Już poczujesz różnicę w terenie.... Pamiętaj, że odsadzanie kół skutkuje zmianą promienia skrętu i większymi obciążeniami łożysk kół.... Twoje auto fabrycznie nie jest przystosowane do ekstremalnych odsadzeń. Z drugiej strony stara szkoła mówi, że mniej strat w piastach czyni obrócenie (przespawanie) felgi niż dodawanie dystansów.
Obrazek
Awatar użytkownika
defender
początkujący
początkujący
Posty: 107
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 09:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: defender »

ok, ale teraz dystanse maja 5mm, tylko po to by felga nie ocierala o zacisk - bodajze to podobnie zostalo wykonane jak w tej suzuki na imprezie z silnikiem bmw

bodajze, czyli nie jestem pewien

wiec czy te dystanse i obrocenie jest szkodliwe czy tez... ujdzie w tlumie?
Aleksander (Olek)
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

defender pisze:wiec czy te dystanse i obrocenie jest szkodliwe czy tez... ujdzie w tlumie?
Z Twoją przeróbką będzie jeździć. Trzeba częściej zajrzeć do przednich łożysk i to wszystko. Ja pisałem o odsadzeniach na dystansach np 35 mm..... :wink:
Obrazek
ODPOWIEDZ