Co na początek?
Moderator: Moderatorzy
Co na początek?
Jakie auto terenowo-uniwersalne na początek? Oczywiście używane, ale maksymalnie kilkuletnie, ze średniej półki.
Ja mam na oku Jeep Cherokee z 1995 - ale wyłącznie dlatego że w dobrym stanie i tanio (od znajomego )
[ Dodano: 2008-07-21, 10:40 ]
Ale on nie był "robiony" pod kątem lasu a przerabiać w drugą stronę nie chciało mi się...
[ Dodano: 2008-07-21, 10:40 ]
Fakt. Mój "lekko podkręcony" brał na trasie 6,5 do 7 l/100km a w lesie nie udało mi się zejść nim poniżej 10/100Jarek pisze:Paliwa w lesie bierze ponad 7-8 litrów na 100km
Ale on nie był "robiony" pod kątem lasu a przerabiać w drugą stronę nie chciało mi się...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Co na początek?
Najpierw ustala się budżet - kwota max. do dyspozycji.Jarek pisze:Jakie auto terenowo-uniwersalne na początek?.
( z niej zostawia się 3-5 tyś. na pakiet startowy : opony, bagażnik, dodatkowe oświetlenie i parę innych gratów)
Potem, jako że każdy prawie model auta to pewien kompromis, ustala się priorytetowe cechy, jakie ma posiadać.
Uszereguj po swojemu wg. ważności:
1. Ekonomia użytkowania.
2. Długie trasy - 4 osoby ( "wyprawówka")
3. Prestiż i lans na osiedlu
4. Do zabawy w terenie w weekendy dla 2 osób + pies (jamnik max. )
itp.
Zawodowcy raz dwa ograniczą Twoje poszukiwania do 2-3 marek i kilku modeli.
Chyba, że wystarczy Ci "terenowy" SUV - tu jest sporo modeli...
- Domator
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3011
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
- Lokalizacja: nie wiem
Założy szerokie opony i snorkla, a lans sam się będzie robiłGlaca pisze:lans na osiedlu
Bez diesli nowej generacji (np crdi) i niewielkiej masy nie ma w terenówkach ekonomiki Jedyni nowsze auta typu suv mogą zapewnić ekonomię do przyjęcia kosztem właściwości terenowychGlaca pisze:Ekonomia użytkowania.
Do codziennej jazdy po lesie nie trzeba od razu wszystkiego pakować........... ale czemu nieGlaca pisze:opony, bagażnik, dodatkowe oświetlenie
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
Tu może być pierwsze nieporozumienie: w potocznym znaczeniu "teren" to okazyjnie droga leśna i ogólnie brak asfaltu.domator pisze: auta typu suv mogą zapewnić ekonomię do przyjęcia kosztem właściwości terenowych
Dla osób z "branży", pasjonatów 4x4, teren zaczyna się tam, gdzie te auta typu SUV wieszają się w koleinach i rowkach ( mimo uniwersalnych opon i kilku komputerów walczących o trakcję ).
Ps. Domator - gdzie dla Ciebie zaczyna się jazda w terenie - jak musisz blokady włączyć
Osobówkę za 30 tyś. to się co niedziela poleruje... a terenówkę w tej cenie to się bardzo często uzbraja tnąc plastiki, wiercąc i spawając mocowaniadomator pisze: (opony, bagażnik, dodatkowe oświetlenie...)
Do codziennej jazdy po lesie nie trzeba od razu wszystkiego pakować........... ale czemu nie...
Ja nauczyłem sie dzięki kumplom na pierwszy rzut oka rozróżniać te naprawdę jeżdżące w terenie...M/T , lampa robocza z tyłu, często progi czy naklejki...
ZERO chromu
Ja osobiście na początek poleciłbym poczciwego Samuraja. Idealne do nauki jazdy w terenie. Proste w obsłudze, na tyle malutkie, że wszędzie się wciśnie i raczej trudno się w nim zawiesić. Używanego można trafić za niewielkie pieniądze, ale zakupu lepiej dokonywać w towarzystwie kogoś, kto ma pojęcie o terenówkach.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
- Domator
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3011
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
- Lokalizacja: nie wiem
Powtórzę się, silnik 2,7 TDi, w miarę dopracowana konstrukcja, zawieszenie przednie na drążkach skrętnych, tył sprężyny + sztywny most, blokada LSD w tylnym moście, średniej wielkości kufer, trudne wsiadanie na tylne siedzenia, trochę "galopujący" po nierównościach. Silnik wytrzymuje sporo, stosunkowo często trzeba wymieniać tuleje zawieszenia i łączniki stabilizatorów. Auto stosunkowo wysokie w stosunku do szerokości. Ogólnie auto warte grzechu. Ekonomia do przyjęcia.
A dlaczego nie 2,4 na etyline. Przy takich cenach za ropę nie warto się zastanowić nad 2,4 i go "zagazować"? Korci mnie kupno tego samochodu i proszę o więcej informacji na jego temat. Z góry dziękuje.domator pisze:Powtórzę się, silnik 2,7 TDi, w miarę dopracowana konstrukcja, zawieszenie przednie na drążkach skrętnych, tył sprężyny + sztywny most, blokada LSD w tylnym moście, średniej wielkości kufer, trudne wsiadanie na tylne siedzenia, trochę "galopujący" po nierównościach. Silnik wytrzymuje sporo, stosunkowo często trzeba wymieniać tuleje zawieszenia i łączniki stabilizatorów. Auto stosunkowo wysokie w stosunku do szerokości. Ogólnie auto warte grzechu. Ekonomia do przyjęcia.
- Domator
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3011
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
- Lokalizacja: nie wiem
Przy krótkim Terrano traci się sporo bagażnika, instalacja (dobra) też trochę kosztuje. Przy znaczących miesięcznych przebiegach można myśleć o silniku benzynowym.jazlasu pisze:A dlaczego nie 2,4 na etyline. Przy takich cenach za ropę nie warto się zastanowić nad 2,4 i go "zagazować"? Korci mnie kupno tego samochodu i proszę o więcej informacji na jego temat. Z góry dziękuje.
Mam w tej chwili 8 auto na gazie. Nie zgodzę się z tym stwierdzeniemJarek pisze:Gazowanie szkodzi.
- Domator
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3011
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
- Lokalizacja: nie wiem
Tu masz odpowiedź z innego forum na temat ceny instalacji:jazlasu pisze:A dlaczego nie 2,4 na etyline.
…Mam Tyrana z sekwencją i chodzi bardzo dobrze. Gazownik Warszawa Stawki cena około 2500zł…
Na temat spalania:
…Spalanie gazu 13-15 litrów…
…moje terrano przy mieszanej spokojnej jeździe miasto 50 trasa max 120km/h 14-15L/setkę. Polecam instalację BRC ale weź reduktor 140kw znacznie łatwiej go wyregulować na niskich i tak żeby mu nie brakowało na wysokich.
a LPG pali mi 15-17 litrów….
…Mój długi terrano II na instalacji zwyczajnej (nawet bez silnika krokowego) po dobrej regulacji spala 13-14 litrów gazu (50%trasa+50%miasto)
ja w moim T2 2,4 paliłem około 18 gazu a po regulacji ok 15…
…Mi na instalacji najprostszej przy jeździe po mieście pali ok 16L/100 na trasie przy jeździe ok 100/h na autostradzie 13,5 najwięcej na trasie przy ok 150km/h 18,5/100 natomiast najwięcej po miecie spalił 19 ale strasznie deptałem
Mój Tyran 2,4 na sekwencji pali w mieście 18, a w trasie 16…
Na temat umieszczenia butli pod podwoziem:
…mam umieszczoną butlę po prawej stronie pod podłogą, wzdłuż pojazdu. nie jest to duża butla bo ma jedynie 40 litrów i trochę trzeba było przetłoczyć podłogę pod nogami pasażera z tyłu, aby głębiej weszła. Jeżdżę po różnych dziurach i nigdy nią nie zawadziłem - całkowicie schowana (z zapasem) w ramie. KJ…