Tunele i mosty kosztują miliardy

Zagadnienia z szeroko pojętej ekologii, przyrody, środowiska i biologii...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77836
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Tunele i mosty kosztują miliardy

Post autor: drwalnik »

"Budując autostradę czy drogę ekspresową, inwestor musi zadbać nie tylko o ekrany dźwiękoszczelne, ale także o kładki i przepusty dla zwierząt. Wybudowanie tunelu o szerokości 20 – 30 m to koszt 3 – 4 mln zł. Kładka dla większych zwierząt to od 15 do 20 mln zł. Wydatki na ekologię zależą od terenu, przez jaki trasa przebiega – zazwyczaj podnoszą koszt inwestycji o ok. 10 proc. Na obszarach Natury 2000 mogą jednak wzrosnąć nawet do 30 proc. jej wartości..." reszta na www.lasypolskie.pl
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105180
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Teraz będzie taniej. Minister Grabarczyk znalazł oszczędności (coś ok. 1 mld podobno) w projektach autostrad. Otóż uznał, ze nie ma żadnego sensu przy obecnym nasileniu ruchu budować autostrad o trzech pasach ruchu (w jedna stronę), gdyż wystarczą dwupasmowe. W związku z tym kładki i wiadukty też stanieją, bo będą potrzebne krótsze :)
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
tomcat411
leśniczy
leśniczy
Posty: 953
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 23:12
Lokalizacja: Forstservice

Post autor: tomcat411 »

Jadąc autostradą nieraz myślałem czy zwierzyna wykorzystuje te przejścia...nie wiem jak stanowią przepisy - ile na być przejść -ale np. na autostradach niemieckich jest ich bardzo mało...
Awatar użytkownika
niziołek
wiceminister
wiceminister
Posty: 25653
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2008, 12:44

Post autor: niziołek »

:D Pewnie dlatego że jesteśmy biednym POstkomunistycznym krajem u nas wszystko musi być najdroższe na świecie. Te oszczędności ministra to jest i tak 3 razy drożej niż np. w Niemczech za autostradę 3 pasmową.Hej! :(
"To duch buduje sobie ciało" - Fryderyk Schiller
Awatar użytkownika
Domator
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 3011
Rejestracja: wtorek 23 maja 2006, 18:15
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Domator »

piotrk pisze:Otóż uznał, ze nie ma żadnego sensu przy obecnym nasileniu ruchu budować autostrad o trzech pasach ruchu (w jedna stronę), gdyż wystarczą dwupasmowe.
Jeśli ceny paliwa będą rosły i opłaty za przejazd autostradą będą utrzymane na obecnym poziomie, to jeden pas wystarczy :wink:
niziołek pisze:u nas wszystko musi być najdroższe na świecie.
Biednych nie stać na tanie wyjścia :wink: :lol: :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105180
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

tomcat411 pisze:Jadąc autostradą nieraz myślałem czy zwierzyna wykorzystuje te przejścia...nie wiem jak stanowią przepisy - ile na być przejść -ale np. na autostradach niemieckich jest ich bardzo mało...
Bo oni budowali te autostrady gdy jeszcze UE się za Naturę nie wzięła a "zieloni" zamęczali dżdżownice w piaskownicach... :)
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170195
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Zdarza mi się podróżować autostradą A2. Wybudowano tam kilka przejść dla zwierząt. kilka z nich usytuowano w polu, do tego są w miarę wąskie (ok.20 - 25 m - tak na oko). Niby są obłozone panelami ochronnymi, ale jak widać (mimo, że pomyka się grubo ponad 100km/h) w środku brak jest jakiejkolwiek roślinności. Wydaje mi się, że zwierzak musiałby być bardzo zdesperowany, coby się zdecydować na wejście na coś takiego. Na odcinku Stryków - Poznań są jedynie dwa przejścia w miarę z głową zrobione. Ich szerokość to 70 - 80 m i osłony dochodzą do ściany lasu. Jedno z takich przejść zamieszczam na fotce zrobionej w czasie jazdy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
maverick
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6752
Rejestracja: czwartek 24 sie 2006, 22:09

Post autor: maverick »

Też często jeżdżę A2, i wydaje mi sie, że nie korzystają z ich. Łyse kładki.
Się zastanawiałem, kładki dla dużych zwierząt, a płazy ?? A np. jeże ??
Tak samo jadąc pociągiem i widząc odwodnienia trapezowe stromo zrobione- np. jeż już spisany na straty, płazy też i inne stworzonka.
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170195
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Podbno są też przejścia dla małych zwierząt pod autostradą. Tego nie widziałem, bo i jak.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
maverick
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6752
Rejestracja: czwartek 24 sie 2006, 22:09

Post autor: maverick »

Sten pisze:Podbno są też przejścia dla małych zwierząt pod autostradą. Tego nie widziałem, bo i jak.
podobno. Jak na razie to słyszałem o nich, ale żeby były na naszych autostradach to nie słyszałem. Obym się mylił...
Awatar użytkownika
RR
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 9039
Rejestracja: niedziela 14 maja 2006, 21:27
Kontakt:

Post autor: RR »

Tu też ten temat był poruszany : http://www.forum.lasypolskie.pl/viewtopic.php?t=3129
Przyrodniczy serwis informacyjny
Dziennik Leśny
ODPOWIEDZ